Τη μάχη των εντυπώσεων αλλά και του ταμείου δίνουν από χθες το βράδυ οι μεγάλοι παίκτες στον χώρο των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών ξεκινώντας τον «εορτασμό» του Black Friday μία εβδομάδα και μερικές ώρες νωρίτερα από την επίσημη ημερομηνία, Παρασκευή 26 Νοεμβρίου.

Η πρώτη εντύπωση είναι ότι οι τρεις μεγάλοι παίκτες (Κωτσόβολος, Public – Media Markt, Πλαίσιο) που πατάνε με το ένα πόδι στα φυσικά καταστήματα και με το άλλο στο ηλεκτρονικό, θα δώσουν σκληρή μάχη μεταξύ τους αλλά και απέναντι στα μεμονωμένα καταστήματα που παίζουν μέσα από πλατφόρμες όπως του skroutz.


Ιδιαίτερη χρονιά
Πρόκειται για μία δεύτερη συνεχόμενη ιδιαίτερη χρονιά καθώς πέρυσι να θυμίσουμε τα φυσικά καταστήματα ήταν κλειστά λόγω πανδημίας με αποτέλεσμα το βάρος να πέσει αποκλειστικά στις ηλεκτρονικές αγορές με τα γνωστά προβλήματα στις καθυστερήσεις παραδόσεων.

Σε αντίθεση με πέρυσι που είχε δημιουργηθεί ένα «λίπος» σε μεγάλη μερίδα των καταναλωτών λόγω των επιδομάτων και της αναγκαστικής αποταμίευσης λόγω εγκλεισμού, φέτος οι συνθήκες είναι αρνητικές καθώς οι περισσότεροι επιλέγουν να είναι προσεκτικοί στις αγορές τους λόγω της αβεβαιότητας που έχει προκύψει με τις ανατιμήσεις σε ενέργεια και σε είδη διατροφής.


Παράλληλα αμηχανία επικρατεί και στο στρατόπεδο των εμπόρων καθώς ως γνωστό έχει διαταραχθεί η εφοδιαστική αλυσίδα και κινδυνεύουν αν δεν διαχειριστούν σωστά τα αποθέματα τους να μείνουν χωρίς εμπόρευμα της περίοδο των γιορτών και των χειμερινών εκπτώσεων.

Επιστρέφοντας στην μάχη των μεγάλων παικτών, στην προσπάθεια να βγει ένα βήμα μπροστά το Public, αργά χθες το βράδυ πρόσφερε – με αρκετούς αστερίσκους – εγγύηση χαμηλότερης τιμής στους καταναλωτές, αφήνοντας εκτός «ανταγωνισμού» τα μεμονωμένα καταστήματα.


Συγκεκριμένα ένας όρος αναφέρει ότι η εγγύηση ισχύει για προσφορά που θα κάνει αλυσίδα με 20 καταστήματα στην ίδια πόλη, κοινώς αφήνοντας εκτός όλη την ελληνική επαρχία, και φωτογραφίζοντας ό,τι αφορά τις τιμές που θα προσφέρουν Κωτσόβολος και Πλαίσιο.

Ουρές σε… e-shop
Λίγο μετά τις οκτώ χθες το βράδυ οπότε και δημοσιοποιήθηκαν οι πρώτες προσφορές και επικοινωνήθηκαν μέσω newsletters εμφανίστηκαν προβλήματα σύνδεσης στο e-shop της Κωτσόβολος.

Ενημέρωση που έβγαινε στις οθόνες ανέφερε για αναμονή δεκάδων χρηστών που περίμεναν για να εξυπηρετηθούν.

Σύμφωνα με απαντητικά μηνύματα του διαχειριστή της σελίδας της αλυσίδας στο facebook πραγματοποιήθηκε «προληπτικά διαχείριση του όγκου των επισκεπτών ώστε να διασφαλιστεί ότι η εμπειρία αγορών θα είναι η καλύτερη δυνατή».

Προβληματισμό σε μεγάλη μερίδα των καταναλωτών προκάλεσε για άλλη μια χρονιά η στάση μεγάλων αλυσίδων τόσο ως προς το μέγεθος των εκπτώσεων που παρουσιάζουν όσο και ως προς τις τελικές τιμές οι οποίες δεν είναι οι χαμηλότερες της αγοράς.

Καθώς η περίοδος του Black Friday δεν είναι θεσμοθετημένη εκπτωτική περίοδο και άρα δεν υπάρχει κρατικός έλεγχος, αρκετοί παίκτες ανεβάζουν υπερβολικά τις τιμές προϊόντων λίγες ημέρες πριν ξεκινήσουν τις προσφορές και τις επαναφέρουν σε χαμηλά επίπεδα στην έναρξη της περιόδου με αποτέλεσμα να τίθεται παραπλάνησης του καταναλωτικού κοινού.

Είναι χαρακτηριστικό ότι στην υπηρεσία «εξέλιξη τιμής», που παρέχει η πλατφόρμα της Skroutz αρκετά προϊόντα που εμφανίζονται σε προσφορά Black Friday, είναι σε τιμές αρκετά υψηλότερες από αυτές που είναι οι χαμηλότερες της αγοράς εδώ και αρκετούς μήνες.