Θριάσιο: Τελειώνει το σίριαλ για το Εμπορευματικό – Στο Ελεγκτικό η νέα σύμβαση
Να κλείσουν ακόμα και εντός του έτους την εκκρεμότητα με τη νέα σύμβαση παραχώρησης για το Εμπορευματικό Κέντρο στο Θριάσιο θέλουν στο υπουργείο Υποδομών, ώστε να τελειώσει το τριετές σίριαλ που ξεκίνησε το 2018 και να προχωρήσει η επένδυση των 150 εκατ. ευρώ. Η νέα σύμβαση παραχώρησης, στην οποία έχουν ενσωματωθεί οι αλλαγές που ζήτησε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, βρίσκεται στο Ελεγκτικό Συνέδριο και στη συνέχεια θα περάσει εκ νέου από τη Βουλή.
Υπενθυμίζεται πως η πρώτη σύμβαση, που είχε υπογραφεί με την Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο ΑΕ (ΘΕΚ ΑΕ) εγκρίθηκε μεν από τη Βουλή επί ΣΥΡΙΖΑ στα τέλη του 2018, αλλά την μπλόκαρε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή η οποία ζήτησε δώδεκα αλλαγές προκειμένου να την εγκρίνει. Ακολούθησε πολυετές παζάρι που φαίνεται πως τελειώνει τις επόμενες εβδομάδες.
Η νέα συμφωνία έφερε και μετοχικές αλλαγές στην ΘΕΚ ΑΕ, με την GoldairCargo να διπλασιάζει το ποσοστό της από το 20% στο 40% με αντίστοιχη μείωση του ποσοστού που κατέχει η ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ (θυγατρική της Τράπεζας Πειραιώς στην οποία συμμετέχει μειοψηφικά το Υπερταμείο) στο 60%.
Μεταξύ των δώδεκα σημείων της αρχικής σύμβασης παραχώρησης που είχε ζητήσει να αλλάξουν η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής(DG Comp) περιλαμβάνεται η αύξηση του τιμήματος που θα καταβάλλει η ΘΕΚ από τα 31 εκατ. (τα 10 εκατ. θα ήταν η προκαταβολή και τα υπόλοιπα το ετήσιο μίσθωμα) στα 62 εκατ. ευρώ, η μείωση της διάρκειας της σύμβασης από τα 60 στα 37 χρόνια, κ.α.
Η ΘΕΚ ΑΕ σχεδιάζει να επενδύσει περισσότερα από 150 εκατ. ευρώ για την κατασκευή του μεγαλύτερου εμπορευματικού κέντρου της χώρας. Μέσω ξεχωριστής σύμβασης παραχώρησης (ο διαγωνισμός προκηρύσσεται εντός των ημερών), θα παραχωρηθεί η λειτουργία των συμπληρωματικών υποδομών στο εμπορευματικό συγκρότημα του ΟΣΕ στο Θριάσιο.
Η Ελλάδα έχει λάβει απανωτές παρατάσεις από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ώστε να παραχωρήσει σε ιδιώτη τη διαχείριση του Θριασίου, προκειμένου να μην κληθεί να επιστρέψει στην ΕΕ κονδύλια περί τα 200 εκατ. ευρώ με τα οποία χρηματοδοτήθηκε η κατασκευή του συγκροτήματος. Ο διαγωνισμός για το Εμπορευματικό Κέντρο είχε προκηρυχθεί προ τετραετίας και αφορούσε τα 588 από τα περίπου 2.500 στρέμματα της έκτασης.
Υπενθυμίζεται πως η πρώτη σύμβαση, που είχε υπογραφεί με την Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο ΑΕ (ΘΕΚ ΑΕ) εγκρίθηκε μεν από τη Βουλή επί ΣΥΡΙΖΑ στα τέλη του 2018, αλλά την μπλόκαρε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή η οποία ζήτησε δώδεκα αλλαγές προκειμένου να την εγκρίνει. Ακολούθησε πολυετές παζάρι που φαίνεται πως τελειώνει τις επόμενες εβδομάδες.
Η νέα συμφωνία έφερε και μετοχικές αλλαγές στην ΘΕΚ ΑΕ, με την GoldairCargo να διπλασιάζει το ποσοστό της από το 20% στο 40% με αντίστοιχη μείωση του ποσοστού που κατέχει η ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ (θυγατρική της Τράπεζας Πειραιώς στην οποία συμμετέχει μειοψηφικά το Υπερταμείο) στο 60%.
Μεταξύ των δώδεκα σημείων της αρχικής σύμβασης παραχώρησης που είχε ζητήσει να αλλάξουν η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής(DG Comp) περιλαμβάνεται η αύξηση του τιμήματος που θα καταβάλλει η ΘΕΚ από τα 31 εκατ. (τα 10 εκατ. θα ήταν η προκαταβολή και τα υπόλοιπα το ετήσιο μίσθωμα) στα 62 εκατ. ευρώ, η μείωση της διάρκειας της σύμβασης από τα 60 στα 37 χρόνια, κ.α.
Η ΘΕΚ ΑΕ σχεδιάζει να επενδύσει περισσότερα από 150 εκατ. ευρώ για την κατασκευή του μεγαλύτερου εμπορευματικού κέντρου της χώρας. Μέσω ξεχωριστής σύμβασης παραχώρησης (ο διαγωνισμός προκηρύσσεται εντός των ημερών), θα παραχωρηθεί η λειτουργία των συμπληρωματικών υποδομών στο εμπορευματικό συγκρότημα του ΟΣΕ στο Θριάσιο.
Η Ελλάδα έχει λάβει απανωτές παρατάσεις από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ώστε να παραχωρήσει σε ιδιώτη τη διαχείριση του Θριασίου, προκειμένου να μην κληθεί να επιστρέψει στην ΕΕ κονδύλια περί τα 200 εκατ. ευρώ με τα οποία χρηματοδοτήθηκε η κατασκευή του συγκροτήματος. Ο διαγωνισμός για το Εμπορευματικό Κέντρο είχε προκηρυχθεί προ τετραετίας και αφορούσε τα 588 από τα περίπου 2.500 στρέμματα της έκτασης.