Ευήκοα ώτα θεωρεί ότι έχει βρει στην κυβέρνηση ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εστιατορικών και Συναφών Επαγγελμάτων (ΠΟΕΣΕ) Γιώργος Καββαθάς, καθώς όπως ανέφερε στο powergame.gr, αντιμετωπίζουν θετικά την πρόταση της Ομοσπονδίας για αναβολή για έξι μήνες του νέου τέλους για τα πλαστικά ποτήρια και τα φαγητοδοχεία μιας χρήσης. Υπό κανονικές συνθήκες το μέτρο θα τεθεί σε εφαρμογή το προσεχές Σάββατο 1η Ιανουαρίου αρχικά από τις καφετέριες και τις υπηρεσίες delivery όπου καλούνται να χρεώνουν τον καταναλωτή σε κάθε παραγγελία επιπλέον 0,04 ευρώ για κάθε ποτήρι, καπάκι ποτηριού ή πλαστικό σκεύος φαγητού μίας χρήσης χρησιμοποιούν. Το μέτρο αφορά και τα υπόλοιπα σημεία λιανικής όπως φούρνους, ζαχαροπλαστεία και σούπερ μάρκετ.

Γιώργος Καββαθάς © Eurokinissi
Γιώργος Καββαθάς © Eurokinissi
Σύμφωνα με τον κ. Καββαθά υπήρξε συνάντηση με τον υπουργό Οικονομικών κ. Σταϊκούρα και τηλεφωνική επικοινωνία με τον διοικητή της ΑΑΔΕ κ. Πιτσιλή, ώστε το μέτρο να εφαρμοστεί από 1η Ιουλίου του 2022. Όπως σημείωσε ο πρόεδρος της ΠΟΕΣΕ και της ΓΣΕΒΕΕ στο powergame.gr, η μετάθεση ζητήθηκε καθώς το χρονικό περιθώριο που δίνεται για ρύθμιση των ταμειακών μηχανών, από την ενημέρωση που είχαν από την ανακοίνωση της σχετικής εγκυκλίου της ΑΑΔΕ έως την έναρξη εφαρμογής του τέλους ήταν μόλις 10 ημέρες με αποτέλεσμα ένα μεγάλο μέρος των επιχειρήσεων κινδυνεύει με πρόστιμα. Παράλληλα σύμφωνα με τον κ. Καββαθά δεν έχουν πραγματοποιηθεί έλεγχοι στις νέες συσκευασίες τις οποίες έχουν αντικαταστήσει αρκετές επιχειρήσεις εστίασης για το πόσο αυτές πληρούν τους όρους ώστε να μην εμπίπτουν στην επιβολή τέλους.


Αν και η ενημέρωση που είχαμε από το υπουργείο Περιβάλλοντος – νόμος του οποίου είναι αυτός για τα πλαστικά μίας χρήσης – ήταν ότι το μέτρο θα εφαρμοστεί από 1η Ιανουαρίου δεν είναι λίγες οι φωνές στην κυβέρνηση που είναι ανοιχτές σε μία παράταση και όχι μόνο για τους λόγους που προαναφέρθηκαν. Είναι γνωστό ότι ο κορονοϊός έχει δημιουργήσει προβλήματα τόσο στην τροφοδοσία αλλά και εκτίναξη των τιμών των πρώτων υλών. Το πρόβλημα είναι ακόμη μεγαλύτερο στις καφετέριες, όπου λόγω της αύξησης στην τιμή του καφέ οι περισσότερες επιχειρήσεις έχουν προχωρήσει ήδη σε ένα πρώτο κύμα ανατιμήσεων και δεν αποκλείεται και ένα δεύτερο λόγω του ενεργειακού κόστους. Υπό αυτά τα δεδομένα πληθαίνουν οι φωνές για αναβολή ενός μέτρου που είχε αποφασιστεί χρόνια πριν σε πιο ομαλές συνθήκες.


Σε ό,τι αφορά στα σούπερ μάρκετ, οι μεγάλες επιχειρήσεις δηλώνουν έτοιμες για εφαρμογή του μέτρου όμως εκπρόσωποι τους δεν κρύβουν τη δυσαρέσκεια ότι καλούνται οι υπάλληλοι τους να ενημερώσουν τους καταναλωτές για το νέο τέλος που έχει επιβάλλει η κυβέρνηση, ενώ θα μπορούσε να υπάρξει μία σχετική κρατική καμπάνια ενημέρωσης.