Πέντε χρόνια μετά από το κατέβασμα της τελευταίας πινακίδας από σούπερ μάρκετ της Carrefour στην Ελλάδα και 10 χρόνια μετά από την αποχώρηση της από το κοινοπρακτικό σχήμα με την Μαρινόπουλος, το σήμα και τα προϊόντα της γαλλικής αλυσίδας επιστρέφουν στην χώρα μας μέσω της Retail & More, θυγατρικής του ομίλου Teleunicom που ελέγχεται από την AVE, εταιρεία συμφερόντων Νίκου Θ. Βαρδινογιάννη.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Carrefour, η επανεκκίνηση του brand στην χώρα μας και η προσφορά των προϊόντων Carrefour στους Έλληνες πελάτες αλλά και τους τουρίστες θα πραγματοποιηθεί μέχρι την Άνοιξη με τα πρώτα εγκαίνια να λαμβάνουν χώρα στην Κρήτη. Σε επικοινωνία που είχε το powergame.gr με εκπρόσωπο της Retail & Μore ξεκαθαρίστηκε ότι την ανάπτυξη σε πρώτη φάση θα την πραγματοποιήσει η Retail & Μore, ενώ σε μεταγενέστερο χρόνο θα υπάρχει και η δυνατότητα επέκτασης του σήματος και μέσω franchise. Τους επόμενους μήνες και μέχρι τα εγκαίνια του πρώτου καταστήματος θα δοθεί κοινή συνέντευξη Τύπου με τους Γάλλους ενώ θα υπάρξουν ενημερωτικές παρουσιάσεις προς τους ενδιαφερόμενους συνεργάτες.


Νέοι τύποι σούπερ μάρκετ
Όπως μας ξεκαθάρισαν οι συνομιλητές μας, δεν θα επιστρέψουν τα υπερμάρκετ της Carrefour ενώ το πρώτο διάστημα η αλυσίδα δεν θα διαθέτει ηλεκτρονικό κατάστημα. Δύο τύποι καταστημάτων που θα έχουν παρουσία στην Ελλάδα θα είναι τα Carrefour Express και τα Carrefour bio ενώ σύμφωνα με πληροφορίες του powergame.gr, η συμφωνία συμπεριλαμβάνει και το πρωτοποριακό κατάστημα χωρίς ταμίες που έχει λανσαριστεί σε πιλοτικό επίπεδο αρχικά στη Βραζιλία τον περασμένο Μάρτιο (Flash Scan & Go), στο Ντουμπάι τον Σεπτέμβριο (Carrefour City+) και στο Παρίσι τον περασμένο Νοέμβριο.




Το Carrefour Flash, όπως ονομάζεται το πιλοτικό κατάστημα στο Παρίσι, χρησιμοποιεί τεχνολογία της εταιρείας AiFi όπου στόχο έχει να μειώσει τον χρόνο παραμονής στο κατάστημα και να ελαχιστοποιήσει τις διαδικασίες. Σε αντίθεση με άλλα σούπερ μάρκετ χωρίς ταμίες εδώ δεν χρειάζονται ούτε ειδικές πύλες, app ή συνδρομές. Οι πελάτες με το που εισέρχονται παρακολουθούνται από 60 κάμερες ανώνυμα ως εικονικό avatar, το οποίο τους εκχωρείται άμεσα μόλις εισέλθουν στο κατάστημα. Παράλληλα 2.000 αισθητήρες ενσωματωμένοι στα συνδεδεμένα ράφια καταγράφουν τις κινήσεις. Τα προϊόντα που παραλαμβάνονται εντοπίζονται αυτόματα και στην συνέχεια προστίθενται στο εικονικό καλάθι. Μόλις ολοκληρώσουν τις αγορές οι πελάτες επικυρώνουν τις αγορές τους σε μία οθόνη και πληρώνουν ανέπαφα με την κάρτα τους. Παράλληλα διατίθενται ταμεία που δέχονται μετρητά ενώ σε κάθε κατάστημα υπάρχει και προσωπικό που μπορεί να βοηθήσει τους πελάτες στις διαδικασίες.

Παράλληλα με τα σήματα της Carrefou, η Retail & More θα συνεχίσει να αναπτύσσει και το σήμα Plaza για το οποίο διαβάσατε σχετικό ρεπορτάζ χθες το powergame. Πρόκειται για ένα ξεχωριστό concept που ανέπτυξε ο ελληνικός όμιλος για μικρά σημεία που είτε δεν επιθυμούν είτε δεν πληρούν τους όρους να ενταχθούν κάτω από τα σήματα της Carrefour (σ.σ. αν και θα φιλοξενούν προϊόντα private label της γαλλικής εταιρείας).