Στο τελικό στάδιο βρίσκονται οι επαφές ελληνικών και ξένων ομίλων για τη συγκρότηση των κοινοπραξιών που θα διεκδικήσουν τη νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού, καθώς στις 20 Απριλίου καλούνται από το ΤΑΙΠΕΔ να εκδηλώσουν ενδιαφέρον.

Σύμφωνα με πληροφορίες ο όμιλος Mytilineos αναμένεται να συμμετάσχει στο διαγωνισμό σε κοινοπραξία με τον γαλλικό όμιλο Vinci με τον οποίο είχε συνεργαστεί και στην πρόσφατη διαγωνιστική διαδικασία για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού. Ένα δεύτερο σχήμα έχει ήδη δημιουργηθεί από τον όμιλο Κοπελούζου και την αυστραλιανή Macquarie που πρόσφατα ολοκλήρωσε τη συμφωνία απόκτησης του 49% του ΔΕΔΔΗΕ.

Κατά τις ίδιες πληροφορίες οι όμιλοι Ελλάκτωρ και ΑΒΑΞ, που ελέγχουν σήμερα την Αττική Οδός ΑΕ και διαχειρίζονται τον οδικό άξονα, θα καταθέσουν κοινή προσφορά για τη νέα σύμβαση παραχώρησης. Δεν επιβεβαιώνονται, όμως, οι φήμες σύμφωνα με τις οποίες θα συνεργαστούν με τον γαλλικό όμιλο Egis ο οποίος συμμετέχει και σήμερα στην εταιρεία διαχείρισης της Αττικής Οδού, την Αττικές Διαδρομές. Σημειώνεται πως οι Γάλλοι της Egis ελέγχουν και το 25% της κοινοπραξίας υπό τον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ που επικράτησε στο διαγωνισμό για την Εγνατία Οδό.

Οι Ελλάκτωρ και ΑΒΑΞ θα διεκδικήσουν από κοινού τη νέα σύμβαση παραχώρησης με συνέταιρο έναν άλλο γαλλικό όμιλο, τον επενδυτικό κολοσσό Ardian. Η Ardian έδωσε μέχρι τέλος μάχη για την απόκτηση του 49% του ΑΔΜΗΕ ενώ συγκαταλέγεται στους ομίλους που είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον για το 30% της Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών (ΔΑΑ) που διαχειρίζεται το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος».

Με ξένο επενδυτικό όμιλο, που έχει επίσης συμμετάσχει σε παλαιότερους διαγωνισμούς του ΤΑΙΠΕΔ, φέρεται να συζητά η διοίκηση του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Και στην Intrakat έχουν γίνει δέκτες προτάσεων από διεθνείς ομίλους για από κοινού διεκδίκηση της νέας σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού. Εδώ και εβδομάδες κυκλοφορούν διάφορα ονόματα διεθνών παικτών όπως η Atlantia (μεγαλύτερος μέτοχος του οποίου είναι η οικογένεια Benetton) που (μέσω θυγατρικών) αναζητούν τοπικούς εταίρους για συμμετοχή στο διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ.

Προβλέψεις για έσοδα 2,5 – 3 δισ. ευρώ
Στην αγορά κατασκευών προβλέπουν πως τα έσοδα που μπορεί να αντλήσει το ΤΑΙΠΕΔ από τη νέα 25ετή σύμβαση παραχώρησης μπορεί να ξεπεράσουν και τα 2,5 δισ. ευρώ και να κινηθούν κοντά στα τρία δισ. ευρώ. Οι συγκεκριμένες προσδοκίες στηρίζονται στις προβλέψεις για ετήσια λειτουργική κερδοφορία άνω των 150 εκατ. ευρώ από τη διαχείριση του οδικού άξονα των 72 χιλιομέτρων. Οι αναλυτές θεωρούν, επίσης, πως ο ανταγωνισμός θα είναι σκληρός κυρίως γιατί οι Ολλανδοί της Reggeborgh που ελέγχουν την Ελλάκτωρ «θα δώσουν μάχη μέχρις εσχάτων» αφού η Αττική Οδός είναι σήμερα το σημαντικότερο περιουσιακό στοιχείο του κατασκευαστικού ομίλου.

Τα τελευταία χρόνια η Αττική Οδός αποτέλεσε το μαξιλάρι ασφαλείας για τον όμιλο Ελλάκτωρ, αλλά και τον όμιλο ΑΒΑΞ. Τα παχυλά μερίσματα της Αττικής Οδού, που προσεγγίζουν τα 750 εκατ. ευρώ για την τελευταία επταετία, διέσωσαν τους δύο ομίλους που κατέγραψαν τεράστιες ζημιές από τις κατασκευές. «Χωρίς την «ένεση μερισμάτων» από την Αττική Οδό, η Ελλάκτωρ θα είχε ακόμα σοβαρότερα προβλήματα». Το ίδιο αποφασισμένοι να διεκδικήσουν τον πλέον κερδοφόρο οδικό άξονα της χώρας είναι, όμως, και οι ανταγωνιστές της Ελλάκτωρ.

Το μοντέλο του διαγωνισμού που επέλεξαν ΤΑΙΠΕΔ και κυβέρνηση, χωρίς σοβαρό κατασκευαστικό αντικείμενο, ενισχύει τη θέση των funds στο διαγωνισμό για τη νέα σύμβαση παραχώρησης. Όμως η προκήρυξη προβλέπει πως είναι απαραίτητη η συμμαχία με κατασκευαστικό όμιλο καθώς ο παραχωρησιούχος αναλαμβάνει και τις εργασίες ελαφριάς και βαριάς συντήρησης του οδικού άξονα. Συνεπώς αναμένονται προσφορές από μικτά σχήματα στις 20 Απριλίου.