Στις 5 Φεβρουαρίου 1999 είχε υπογραφεί μεταξύ του ελληνικού Δημοσίου και της κοινοπραξίας «Θεσσαλονίκη Μετρό», με επικεφαλής τον γαλλικό κολοσσό Bouygues, η σύμβαση παραχώρησης για την κατασκευή και εκμετάλλευση του μετρό Θεσσαλονίκης. Η σύμβαση κυρώθηκε, μάλιστα, με νόμο (ΦΕΚ 90/Α/30-4-1999) από την ελληνική Βουλή, αλλά ουδέποτε υλοποιήθηκε. Το 2006 ανατέθηκε σε μια άλλη κοινοπραξία μόνο η κατασκευή του έργου και η Θεσσαλονίκη περιμένει ακόμα το μετρό.

Οι Γάλλοι της Bouygues απείχαν για σχεδόν δύο δεκαετίες από την ελληνική αγορά, αλλά εμφανίστηκαν και πάλι πριν από λίγους μήνες στον διαγωνισμό της Lamda Development για τον πρώτο ουρανοξύστη της Ελλάδας που θα κατασκευαστεί στο Ελληνικό («Marina Tower»). Η κοινοπραξία του γαλλικού ομίλου (μέσω της θυγατρικής Bouygues Batiment International) και της Intrakat επελέγη πρόσφατα από την Lamda για την υλοποίηση του έργου. Ο κ. Christophe Petit, αντιπρόεδρος της Bouygues Batiment International, περιλαμβάνεται στον κατάλογο με στελέχη γαλλικών εταιρειών που βρίσκονται αυτές τις ημέρες στην Αθήνα και θα συναντηθούν με υπουργούς και τον πρωθυπουργό Κυρ. Μητσοτάκη.


Και η Bouygues δεν είναι ο μοναδικός γαλλικός όμιλος που κινείται έντονα τους τελευταίους μήνες στην ελληνική αγορά κατασκευών και διαχείρισης υποδομών. Η EGIS είχε έρθει στην Ελλάδα από το 1994 και συμμετέχει (με τις Ελλάκτωρ και ΑΒΑΞ) στην Αττικές Διαδρομές, που διαχειρίζεται την Αττική Οδό. Όμως επί σχεδόν τρεις δεκαετίες δεν είχε δείξει «επιθετικές διαθέσεις». Όμως πριν από λίγους μήνες πέτυχε, σε κοινοπραξία με την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ (κατέχει το 75% με τους Γάλλους στο 25%) να επικρατήσει στο διαγωνισμό για τη σύμβαση παραχώρησης της Εγνατίας Οδού.


Τους τελευταίους μήνες αρκετοί περίμεναν πως η EGIS θα συνεργαστεί με τους σημερινούς συνεργάτες της στην Αττική Οδό, την Ελλάκτωρ και την ΑΒΑΞ, για τη διεκδίκηση της νέας σύμβασης παραχώρησης του οδικού άξονα, στο διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ. Τελικά, όμως, η EGIS εμφανίστηκε την προηγούμενη εβδομάδα να εκδηλώνει ενδιαφέρον μέσω δικής της κοινοπραξίας, σε συνεργασία με δύο επενδυτικούς ομίλους (Vauban, DIF Capital Partners). Λογικό είναι, λοιπόν, να βρίσκεται στην Αθήνα ο κ. Renaud Beziade, ο επικεφαλής του τομέα ανάπτυξης της EGIS.


Στον διαγωνισμό για την Αττική Οδό εμφανίστηκαν και δύο άλλες κοινοπραξίες με γαλλικές συμμετοχές, αυτή της Vinci με τον όμιλο Μυτιληναίου και το σχήμα της επενδυτικής εταιρείας Adrian με τις Ελλάκτωρ και ΑΒΑΞ. Στα ραντεβού με τους υπουργούς και τον πρωθυπουργό θα βρίσκεται αυτές τις ημέρες και η υπεύθυνη ανάπτυξης της Vinci Concessions Fabienne Marhem. Ο γαλλικός όμιλος συμμετέχει σήμερα σε τρεις συμβάσεις παραχώρησης οδικών τμημάτων στην Ελλάδα ενώ έχει διεκδικήσει και κάποιες από τις συμβάσεις παραχώρησης που δημοπρατήθηκαν την τελευταία δεκαετία, όπως η Εγνατία Οδός και τα 14 μεγαλύτερα περιφερειακά αεροδρόμια. Η Vinci διαθέτει το μεγαλύτερο ποσοστό στην «Γέφυρα ΑΕ» που κατασκεύασε και διαχειρίζεται τη ζεύξη Ρίου – Αντιρρίου, αλλά και στην Ολυμπία Οδός που διαχειρίζεται τον άξονα Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα και πρόσφατα ανέλαβε και το τμήμα Πάτρα – Πύργος. Επιπλέον συμμετέχει και στην εταιρεία διαχείρισης (Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου) του τμήματος Μαλιακός – Κλειδί.