Η μαλαισιανή τίγρης MR DIY, η οποία διαθέτει 2.000 καταστήματα σε δέκα χώρες της Ασίας και της Ευρώπης, πραγματοποίησε το πρώτο βήμα για την επέκταση των δραστηριοτήτων της και στην Ελλάδα. Πριν λίγες ημέρες σύστησε θυγατρική με έδρα στον αριθμό 5 της οδού Τσακάλωφ και επωνυμία «MR D.I.Y Greece Μονοπρόσωπη Α.Ε.». Όπως προκύπτει από τη διεύθυνση (σ.σ. πρόκειται ουσιαστικά για το συνεργαζόμενο δικηγορικό γραφείο) η εταιρεία βρίσκεται σε πολύ πρώιμο στάδιο χωρίς αυτό να σημαίνει ότι θα προχωρήσει με αργά βήματα, κάτι που πρόκειται να δημιουργήσει σύντομα «πονοκέφαλο» σε μεγάλες αλυσίδες λιανεμπορίου όπως είναι τα Jumbo, τα Lidl, τα Ikea και τα Praktiker καθώς καλύπτει ένα μεγάλο μέρος από την γκάμα των προϊόντων που προσφέρουν στους Έλληνες καταναλωτές. Ένα ακόμη στοιχείο που την χαρακτηρίζει είναι η ταχεία ανάπτυξη καταστημάτων όταν αποφασίζει ότι η χώρα που έχει εισέλθει ταιριάζει με το μοντέλο των καταστημάτων της.

Τι είναι τα MR DIY
Όπως προδίδει το όνομα τους (Mr. Do It Yourself) – και το σήμα τους που είναι ένα ανθρωπόμορφο σφυρί – μία από τις βασικές κατηγορίες του είναι ο εξοπλισμός τεχνικών εργασιών (υδραυλικά, ηλεκτρολογικός εξοπλισμός, εργαλεία κήπου, χρώματα κ.α.). Πρόκειται για τη βασική κατηγορία της αλυσίδας που ξεκίνησε πριν από 17 χρόνια στην Μαλαισία αλλά σήμερα έχει επεκταθεί σε 9 κατηγορίες και πάνω από 18.000 διαφορετικά προϊόντα. Έτσι πέρα από τον τεχνικό εξοπλισμό είναι στα είδη σπιτιού (σκεύη μαγειρικής, προϊόντα καθαρισμού, πετσέτες κ.α.), ηλεκτρολογικά (λάμπες, καλώδια, αντάπτορες, μπαταρίες, πολύπριζα κ.α.), μικροέπιπλα (καθρέπτες, αποθηκευτικά κουτιά, κουρτίνες κ.α.), χόμπυ και αθλητισμός, προϊόντα για το αυτοκίνητο, παιχνίδια, περιφερειακά υπολογιστών, είδη δώρων και φο μπιζού και καλλύντικά. Αγγίζει ουσιαστικά σχεδόν όλες τις κατηγορίες μπαζάρ (non food) που βγάζει η Lidl σε εβδομαδιαία προσφορά και όπως προαναφέρθηκε καλύπτει ένα μεγάλο κομμάτι από άλλες μεγάλες αλυσίδες στην Ελλάδα που δραστηριοποιούνται εκτός τροφίμων και ένδυσης.


Βασικό χαρακτηριστικό των MR DIY είναι οι πλέον ανταγωνιστικές τιμές (το μότο τους είναι Always Low Prices) και ότι τα προϊόντα που θα βρεις στα ράφια των καταστημάτων τους είναι στην συντριπτική τους πλειοψηφία ανώνυμα ή ιδιωτικής ετικέτας. Τα καταστήματα είναι μεσαίου μεγέθους – της τάξης των 1.000 τ.μ. – και αναπτύσσονται τόσο σε εμπορικά κέντρα όσο και σε εμπορικούς δρόμους με υψηλή κίνηση.


Με παρουσία σε οκτώ χώρες της Νοτιοανατολικής και Νότιας Ασίας (Μαλαισία, Ταϊλάνδη, Ινδία, Ινδονησία, Καμπότζη, Φιλιππίνες, Σιγκαπούρη και Μπρουνέι) η MR DIY έκανε το μεγάλο βήμα δυτικά και από τα τέλη του 2021 επεκτάθηκε σε Τουρκία και από τα τέλη Ιανουαρίου φέτος στην Ισπανία. Και στις δύο αγορές «τρέχει» με γρήγορους ρυθμούς καθώς στην γειτονική Τουρκία ήδη αριθμεί 12 καταστήματα σε Κωνσταντινούπολη και Προύσα ενώ στην Ισπανία 9 στην Μαδρίτη και σε κοντινές πόλεις. Την περασμένη εβδομάδα η εταιρεία γιόρτασε την λειτουργία 2.000 καταστημάτων στις παραπάνω χώρες ενώ οι ρυθμοί ανάπτυξης είναι ιδιαίτερα γρήγοροι που φθάνουν και σε μαζικά ανοίγματα καταστημάτων. Είναι χαρακτηριστικό ότι για το τριήμερο 17-19 Ιουνίου έχουν προγραμματιστεί τα εγκαίνια έντεκα καταστημάτων στις Φιλιππίνες όπου ήδη έχει παρουσία σε 244 σημεία (τα τέσσερα τελευταία άνοιξαν την 1η Ιουνίου).


Ενδιαφέρον έχει ότι ο όμιλος ο οποίος είναι από τους ισχυρότερους στον χώρο του λιανεμπορίου στην Νοτιοανατολική Ασία έχει επεκταθεί και στον χώρο των εκπτωτικών σούπερ μάρκετ με τα Mr. Dollar τα οποία διαθέτουν 14.000 προϊόντα σε σταθερές τιμές 2 και 5 Ringgit (το τοπικό νόμισμα της Μαλαισίας) που «μεταφράζεται» σε περίπου 0,40 και 1 ευρώ.