Το υβριδικό πείραμα της efood
Ένα ενδιαφέρον πείραμα θα λάβει σύντομα χώρα, καθώς με την ολοκλήρωση της εξαγοράς του ομίλου Μούχαλη από την efood, η ελληνική θυγατρική της Delivery Hero γίνεται η πρώτη στο πολυεθνικό όμιλο διεθνώς η οποία θα διαθέτει υβριδική παρουσία με φυσικά καταστήματα (kiosky’s), dark stores (efood market), delivery τρίτων αλλά και χονδρεμπορίας και διανομών μέσω της Άλφα Διανομών. Όπως ανέφερε στο powergame.gr o Χάρης Τάκας, Marketing Manager της efood, πρόκειται για μια ενδιαφέρουσα πρόκληση για τον όμιλο καθώς υπάρχει ενδιαφέρον για την ανάπτυξη των kiosky’s, τα οποία οι νέοι ιδιοκτήτες εξετάζουν εάν θα διατηρήσουν την επωνυμία τους ή θα προχωρήσουν σε κάποια αλλαγή της.
«Σε αντίθεση με όλες τις εταιρείες που πήγαν από το φυσικό κατάστημα στο ψηφιακό, εμείς ακολουθήσαμε αντίθετη πορεία και πάμε από το ψηφιακό στο φυσικό. Θεωρούμε ότι υπάρχει χώρος για είσοδο περισσότερης τεχνολογίας και καινοτομίας στα kiosky’s, θέλουμε να τα εξελίξουμε όπως επίσης και να καλύψουμε τις ανάγκες της γειτονιάς με νέους τρόπους. Είναι μία πρόκληση και για τις ομάδες μας οι οποίες έως τώρα ασχολούνταν με ψηφιακό περιβάλλον και πλέον καλούνται να δημιουργήσουν για ένα φυσικό δίκτυο και να βρουν συνέργειες ανάμεσα στα δύο περιβάλλοντα» σημειώνει ο κ. Τάκας.
Περιμένοντας να ξεκινήσουν οι συνέργειες με τα kiosky’s, ο όμιλος συνεχίζει να διευρύνει την παρουσία με dark stores της efood market, τα οποία σήμερα ανέρχονται σε 42. Στόχος είναι να αυξηθούν οι παρεχόμενοι κωδικοί από 3.000 που είναι σήμερα σε 5.000 σε βάθος χρόνου. Παράλληλα, προτεραιότητα είναι και εδώ να υπάρξει είσοδος περισσότερης τεχνολογίας και καινοτομίας, καθώς και η παροχή προσωποποιημένων προτάσεων και προσφορών προς τους καταναλωτές. Σε ό,τι αφορά τους χρόνους εξυπηρέτησης αυτοί έχουν πέσει, κατά μέσο όρο, στα 16 λεπτά το οποίο είναι ικανοποιητικός σύμφωνα με τη διοίκηση καθώς ένας μεγάλος αριθμός πραγματοποιείται σε πολύ μικρότερα διαστήματα.
Ανοδική πορεία στις διανομές
Σε ό,τι αφορά το κομμάτι των διανομών η efood δεν φαίνεται να επηρεάζεται από τη συγκράτηση στην κατανάλωση που αντιμετωπίζει η αγορά καθώς το τελευταίο δίμηνο ήταν το καλύτερο που έχει καταγράψει η εταιρεία ιστορικά. Αυτό οφείλεται σύμφωνα με το κ. Τάκα στο μεγάλωμα της αγοράς και στην είσοδο σε νέους τομείς πέρα από την διανομή φαγητού. Είναι χαρακτηριστικό ότι μόλις το 10% της ελληνικής αγοράς διανομών γίνεται από τρίτους (π.χ. efood, wolt κ.α.) με το 90% να παραμένει ακόμη στις ίδιες τις επιχειρήσεις. Σύμφωνα με τον κ. Τάκα, τους τελευταίους 12 μήνες η αγορά προσομοιάζει σε ένα βαθμό σε roller coaster. Είναι χαρακτηριστικό ότι από τον Μάρτιο και μετά παρατηρήθηκε το φαινόμενο αρκετά εστιατόρια να διακόπτουν τη διανομή μέσω τρίτων και να δουλεύουν περισσότερο με δικούς τους διανομείς σε μία προσπάθεια μείωσης του κόστους.
Marketplace
Ένα από τα πιο δυναμικά κομμάτια του ομίλου είναι και ο τομέας του marketplace. Πέρα από την συνεργασία με την Σκλαβενίτης η οποία καταλαμβάνει ένα σημαντικό μερίδιο στην συγκεκριμένη αγορά η διοίκηση της efood βλέπει να ανεβαίνουν με δυναμικούς ρυθμούς οι κάβες, τα μανάβικα, τα κρεοπωλεία, τα μίνι μάρκετ και τα ανθοπωλεία. Παράλληλα στόχευση είναι η ενδυνάμωση του marketplace της efood στον τομέα των ηλεκτρονικών φαρμακείων.
Τέλος, από την «προίκα» του ομίλου Μούχαλη η efood στοχεύει να αξιοποιήσει και να εξελίξει τις δραστηριότητες της Αλφα Διανομές. Η εταιρεία δραστηριοποιείται στο χονδρεμπόριο και στην διανομή σε σημεία μικρής λιανικής που αριθμεί πάνω από 400 σημεία, κυρίως convenience stores.