Hellenic Train: Στόχος η πρώτη θέση στη μεταφορά εμπορευμάτων στη Ν.Α. Ευρώπη
Εκτός από τις νέες συνδυαστικές και ψηφιακές υπηρεσίες που σχεδιάζει να προσφέρει στον τομέα των επιβατικών μεταφορών η Hellenic Train, όπως μετονομάζεται η ΤΡΑΙΝΟΣΕ που ελέγχεται από τον ιταλικό κρατικό όμιλο Ferrovie dello Stato Italiane (FS), έχει φιλόδοξους στόχους και στον τομέα των εμπορευματικών μεταφορών. Την Τετάρτη κατατίθεται στην Βουλή η σύμβαση της Hellenic Train με το ελληνικό δημόσιο για την «παροχή δημόσιας υπηρεσίας», δηλαδή την κάλυψη των λεγόμενων άγονων γραμμών, κ.α.
Χθες, κατά τη διάρκεια εκδήλωσης για την αλλαγή της επωνυμίας, ο διευθύνων σύμβουλος της Hellenic Train και υπεύθυνος του ιταλικού ομίλου Ferrovie dello Stato Italiane (FS) για την Ελλάδα Maurizio Capotorto, είπε πως στόχος της διοίκησης είναι να αποτελέσει τον μεγαλύτερο πάροχο εμπορευματικών μεταφορών στη Βαλκανική. Ήδη, όπως είπε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, συνεργάζεται με τα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης και θα επιδιώξει και στενότερη συνεργασία με το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης που βρίσκεται σε διαδικασία ιδιωτικοποίησης και αναβάθμισης.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Hellenic Train και υπεύθυνος του ιταλικού ομίλου Ferrovie dello Stato Italiane (FS) για την Ελλάδα Maurizio Capotorto © ΔΤ
Ο διευθύνων σύμβουλος της Hellenic Train και υπεύθυνος του ιταλικού ομίλου Ferrovie dello Stato Italiane (FS) για την Ελλάδα Maurizio Capotorto © ΔΤ
Τα σχέδια υποστηρίζονται και από τα σιδηροδρομικά έργα που προωθεί η κυβέρνηση
«Τα έσοδα από υπηρεσίες logistics παρουσιάζουν αύξηση κοντά στο 10% τα τελευταία χρόνια και προβλέπουμε πως σύντομα η ετήσια αύξηση θα φτάνει το 20%» είπε ο κ. Caportoto. Η Hellenic Train, σε κοινοπραξία με τον όμιλο Κοπελούζου, κατέθεσε τη μοναδική προσφορά για την παραχώρηση του εμπορευματικού συγκροτήματος του ΟΣΕ στο Θριάσιο, που βρίσκεται δίπλα στο μεγάλο εμπορευματικό κέντρο που αναπτύσσει η κοινοπραξία ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ – Goldair.
Τα σχέδια της εταιρείας υποστηρίζονται και από τα σιδηροδρομικά έργα που προωθεί η κυβέρνηση που όπως είπε χθες ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής διασυνδέουν το δίκτυο με τα μεγαλύτερα λιμάνια της χώρας. Ο κ. Καραμανλής υποστήριξε πως με τα νέα σιδηροδρομικά έργα, συνολικού ύψους άνω των 4,5 δισ. ευρώ, «η Ελλάδα μπορεί επιτέλους να μετατραπεί σε κόμβο υποδομών και μεταφορών για τη Νοτιοανατολική Ευρώπη». Όπως είπε ο υπουργός Υποδομών, «ο σιδηρόδρομος είναι το πιο φιλοπεριβαλλοντικό μέσο μεταφοράς, βρίσκεται στην καρδιά της πράσινης μετάβασης».
Οι ιταλικοί σιδηρόδρομοι έχουν την τύχη να βρίσκεται αυτή την περίοδο στο τιμόνι τους, από τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου ο Luigi Ferraris, παλαίμαχο στέλεχος της αγοράς ενέργειας. Ο κ. Ferraris υπήρξε για τρία χρόνια επικεφαλής της ιταλικής TERNA (του αντίστοιχου ΑΔΜΗΕ, της εταιρείας που διαχειρίζεται τα δίκτυα υψηλής τάσης) ενώ στα μέσα της προηγούμενης δεκαετίας ήταν και πρόεδρος της Enel Green Power, της θυγατρικής του ιταλικού κολοσσού στις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ).
Προηγμένα τεχνολογικά συστήματα ασφαλείας
Χθες, κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, ο κ. Ferraris υποστήριξε πως η FS είναι ο μεγαλύτερος καταναλωτής ηλεκτρικής ενέργειας στην Ιταλία. Το στρατηγικό σχέδιο που παρουσίασε πρόσφατα προβλέπει πως μέσα στα επόμενα χρόνια θα αναπτύξει μονάδες ΑΠΕ ώστε το 2032 να καλύπτει το 40% των αναγκών της με πράσινη ενέργεια.
Ο διευθύνων σύμβουλος της FS είπε πως η Hellenic Train ετοιμάζεται να προσφέρει και στην Ελλάδα υπηρεσία πλήρους μεταφοράς επιβατών (από το σπίτι τους μέχρι τον τελικό προορισμό, με συνδυασμό μεταφορικών μέσων που θα συμπληρώνουν το ταξίδι με το τραίνο), ενώ σύντομα οι συρμοί στη γραμμή Αθήνας – Θεσσαλονίκης θα διαθέτουν προηγμένα τεχνολογικά συστήματα ασφαλείας και απόκρισης σε τυχόν προβλήματα στο δίκτυο. Παράλληλα σχεδιάζονται νέες υπηρεσίες με αξιοποίηση των δικτύων κινητής τηλεφωνίας πέμπτης γενιάς (5G) όπως είπε. Επιπλέον προωθείται η επαναλειτουργία γραμμών που συνδέονται με την ιστορία και τον πολιτισμό της Ελλάδας, όπως είπε ο διευθύνων σύμβουλος της Hellenic Trains.
Τα γρήγορα τραίνα άλλαξαν τον τρόπο ζωής στην Ιταλία
Ο υπουργός Οικονομικών της Ιταλίας Daniele Franco που επίσης μίλησε στη χθεσινή εκδήλωση αναφέρθηκε στις τεράστιες αλλαγές που έφεραν στην Ιταλία τα γρήγορα τραίνα της FS στη γραμμή Ρώμη – Μιλάνο (καθώς και σε άλλες γραμμές όπως το Ρώμη – Νάπολη). Ο κ. Franco είπε πως η σύνδεση της Ρώμης με το Μιλάνο σε τρεις ώρες και με τη Νάπολη σε μία ώρα «άλλαξε τον τρόπο ζωής» στην Ιταλία ενώ οι αεροπορικές γραμμές μεταξύ των τριών πόλεων είδαν την κίνηση να εξαϋλώνεται αφού οι επιβάτες προτιμούν το γρήγορο τραίνο. Ο Ιταλός υπουργός Οικονομικών αναφέρθηκε και στη στενή συνεργασία Ελλάδας – Ιταλίας στον τομέα της ενέργειας (ο αγωγός φυσικού αερίου ΤΑΡ, ηλεκτρικές διασυνδέσεις, κ.α.) και στο ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει η χώρα μας στην προσπάθεια της Ευρώπης για απεξάρτηση από το ρωσικό φυσικό αέριο.
Ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας και ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκαν στη δεκαετή (με δυνατότητα πενταετούς παράτασης αν υλοποιηθούν συγκεκριμένες επενδύσεις) σύμβαση παροχής δημόσιας υπηρεσίας που υπεγράφη πρόσφατα και την Τετάρτη κατατίθεται στη Βουλή. Στη σύμβαση προβλέπεται, μεταξύ άλλων, πως η Hellenic Train πρέπει μέσα στην επόμενη δεκαετία να δρομολογήσει 10 τραίνα υδρογόνου και δέκα νέους συρμούς για την κάλυψη αναγκών σε προαστιακούς σιδηροδρόμους ανά τη χώρα. Για να λειτουργήσουν τα τραίνα υδρογόνου απαιτούνται και οι σχετικές επενδύσεις στο δίκτυο.
Χθες, κατά τη διάρκεια εκδήλωσης για την αλλαγή της επωνυμίας, ο διευθύνων σύμβουλος της Hellenic Train και υπεύθυνος του ιταλικού ομίλου Ferrovie dello Stato Italiane (FS) για την Ελλάδα Maurizio Capotorto, είπε πως στόχος της διοίκησης είναι να αποτελέσει τον μεγαλύτερο πάροχο εμπορευματικών μεταφορών στη Βαλκανική. Ήδη, όπως είπε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, συνεργάζεται με τα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης και θα επιδιώξει και στενότερη συνεργασία με το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης που βρίσκεται σε διαδικασία ιδιωτικοποίησης και αναβάθμισης.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Hellenic Train και υπεύθυνος του ιταλικού ομίλου Ferrovie dello Stato Italiane (FS) για την Ελλάδα Maurizio Capotorto © ΔΤ
Ο διευθύνων σύμβουλος της Hellenic Train και υπεύθυνος του ιταλικού ομίλου Ferrovie dello Stato Italiane (FS) για την Ελλάδα Maurizio Capotorto © ΔΤ
Τα σχέδια υποστηρίζονται και από τα σιδηροδρομικά έργα που προωθεί η κυβέρνηση
«Τα έσοδα από υπηρεσίες logistics παρουσιάζουν αύξηση κοντά στο 10% τα τελευταία χρόνια και προβλέπουμε πως σύντομα η ετήσια αύξηση θα φτάνει το 20%» είπε ο κ. Caportoto. Η Hellenic Train, σε κοινοπραξία με τον όμιλο Κοπελούζου, κατέθεσε τη μοναδική προσφορά για την παραχώρηση του εμπορευματικού συγκροτήματος του ΟΣΕ στο Θριάσιο, που βρίσκεται δίπλα στο μεγάλο εμπορευματικό κέντρο που αναπτύσσει η κοινοπραξία ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ – Goldair.
Τα σχέδια της εταιρείας υποστηρίζονται και από τα σιδηροδρομικά έργα που προωθεί η κυβέρνηση που όπως είπε χθες ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής διασυνδέουν το δίκτυο με τα μεγαλύτερα λιμάνια της χώρας. Ο κ. Καραμανλής υποστήριξε πως με τα νέα σιδηροδρομικά έργα, συνολικού ύψους άνω των 4,5 δισ. ευρώ, «η Ελλάδα μπορεί επιτέλους να μετατραπεί σε κόμβο υποδομών και μεταφορών για τη Νοτιοανατολική Ευρώπη». Όπως είπε ο υπουργός Υποδομών, «ο σιδηρόδρομος είναι το πιο φιλοπεριβαλλοντικό μέσο μεταφοράς, βρίσκεται στην καρδιά της πράσινης μετάβασης».
Οι ιταλικοί σιδηρόδρομοι έχουν την τύχη να βρίσκεται αυτή την περίοδο στο τιμόνι τους, από τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου ο Luigi Ferraris, παλαίμαχο στέλεχος της αγοράς ενέργειας. Ο κ. Ferraris υπήρξε για τρία χρόνια επικεφαλής της ιταλικής TERNA (του αντίστοιχου ΑΔΜΗΕ, της εταιρείας που διαχειρίζεται τα δίκτυα υψηλής τάσης) ενώ στα μέσα της προηγούμενης δεκαετίας ήταν και πρόεδρος της Enel Green Power, της θυγατρικής του ιταλικού κολοσσού στις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ).
Προηγμένα τεχνολογικά συστήματα ασφαλείας
Χθες, κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, ο κ. Ferraris υποστήριξε πως η FS είναι ο μεγαλύτερος καταναλωτής ηλεκτρικής ενέργειας στην Ιταλία. Το στρατηγικό σχέδιο που παρουσίασε πρόσφατα προβλέπει πως μέσα στα επόμενα χρόνια θα αναπτύξει μονάδες ΑΠΕ ώστε το 2032 να καλύπτει το 40% των αναγκών της με πράσινη ενέργεια.
Ο διευθύνων σύμβουλος της FS είπε πως η Hellenic Train ετοιμάζεται να προσφέρει και στην Ελλάδα υπηρεσία πλήρους μεταφοράς επιβατών (από το σπίτι τους μέχρι τον τελικό προορισμό, με συνδυασμό μεταφορικών μέσων που θα συμπληρώνουν το ταξίδι με το τραίνο), ενώ σύντομα οι συρμοί στη γραμμή Αθήνας – Θεσσαλονίκης θα διαθέτουν προηγμένα τεχνολογικά συστήματα ασφαλείας και απόκρισης σε τυχόν προβλήματα στο δίκτυο. Παράλληλα σχεδιάζονται νέες υπηρεσίες με αξιοποίηση των δικτύων κινητής τηλεφωνίας πέμπτης γενιάς (5G) όπως είπε. Επιπλέον προωθείται η επαναλειτουργία γραμμών που συνδέονται με την ιστορία και τον πολιτισμό της Ελλάδας, όπως είπε ο διευθύνων σύμβουλος της Hellenic Trains.
Τα γρήγορα τραίνα άλλαξαν τον τρόπο ζωής στην Ιταλία
Ο υπουργός Οικονομικών της Ιταλίας Daniele Franco που επίσης μίλησε στη χθεσινή εκδήλωση αναφέρθηκε στις τεράστιες αλλαγές που έφεραν στην Ιταλία τα γρήγορα τραίνα της FS στη γραμμή Ρώμη – Μιλάνο (καθώς και σε άλλες γραμμές όπως το Ρώμη – Νάπολη). Ο κ. Franco είπε πως η σύνδεση της Ρώμης με το Μιλάνο σε τρεις ώρες και με τη Νάπολη σε μία ώρα «άλλαξε τον τρόπο ζωής» στην Ιταλία ενώ οι αεροπορικές γραμμές μεταξύ των τριών πόλεων είδαν την κίνηση να εξαϋλώνεται αφού οι επιβάτες προτιμούν το γρήγορο τραίνο. Ο Ιταλός υπουργός Οικονομικών αναφέρθηκε και στη στενή συνεργασία Ελλάδας – Ιταλίας στον τομέα της ενέργειας (ο αγωγός φυσικού αερίου ΤΑΡ, ηλεκτρικές διασυνδέσεις, κ.α.) και στο ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει η χώρα μας στην προσπάθεια της Ευρώπης για απεξάρτηση από το ρωσικό φυσικό αέριο.
Ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας και ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκαν στη δεκαετή (με δυνατότητα πενταετούς παράτασης αν υλοποιηθούν συγκεκριμένες επενδύσεις) σύμβαση παροχής δημόσιας υπηρεσίας που υπεγράφη πρόσφατα και την Τετάρτη κατατίθεται στη Βουλή. Στη σύμβαση προβλέπεται, μεταξύ άλλων, πως η Hellenic Train πρέπει μέσα στην επόμενη δεκαετία να δρομολογήσει 10 τραίνα υδρογόνου και δέκα νέους συρμούς για την κάλυψη αναγκών σε προαστιακούς σιδηροδρόμους ανά τη χώρα. Για να λειτουργήσουν τα τραίνα υδρογόνου απαιτούνται και οι σχετικές επενδύσεις στο δίκτυο.