Γερογιάννης – Aegean: Στόχος το 2022 να είναι η πρώτη κερδοφόρα χρονιά μετά την πανδημία
Έχοντας δει τα στοιχεία από έναν πολύ καλό Μάιο – η Aegean μετέφερε 1 εκατ. επιβάτες τον τελευταίο μήνα της Άνοιξης – και έχοντας σαφή εικόνα από τις αγορές εισιτηρίων του ισχυρού για τον τουρισμό τριμήνου που διανύουμε, ο CEO της Aegean, κ. Δημήτρης Γερογιάννης ανέφερε στην τοποθέτηση του στο Athens Aviation Event ότι ένας από τους στόχους της αεροπορικής είναι να πετύχει την πρώτη κερδοφόρα χρονιά μετά την πανδημία. Σύμφωνα με τον κ. Γερογιάννη «η καλοκαιρινή περίοδος παρουσιάζει μια ιδιαίτερα έντονη δυναμική στις προκρατήσεις, με αυξημένους συντελεστές πληρότητας που πλησιάζουν τα προ πανδημίας επίπεδα».
Αβέβαιο περιβάλλον
Ο CEO της Aegean δεν παρέβλεψε όμως να σημειώσει ότι «σε ένα περιβάλλον με υψηλή αβεβαιότητα και υψηλό κόστος καυσίμων λόγω των γεωπολιτικών εξελίξεων, η ευελιξία και η προσαρμοστικότητα παραμένουν βασικές προτεραιότητες.Οι αεροπορικές εταιρείες είναι αλήθεια πως γνώρισαν αρκετές κρίσεις και πιθανότατα θα υπάρξουν και άλλες στο μέλλον. Στην πραγματικότητα δεν μπορούμε να προβλέψουμε πότε θα έρθει η επόμενη κρίση και πόσο σοβαρή θα είναι».
«Αυτό που μπορούμε να κάνουμε είναι να καταβάλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια, ως οργανισμός, να πατάμε σε γερές βάσεις και να βελτιώσουμε την ανταγωνιστικότητά μας, έτσι ώστε – στο μέτρο του δυνατού και δεδομένης της σοβαρότητας της εκάστοτε κρίσης – να την αντιμετωπίσουμε και να αναδειχθούμε πιο αποτελεσματικοί και ανταγωνιστικοί για την επόμενη ημέρα», επεσήμανε από το βήμα του Athens Aviation Event.
Σε ότι αφορά στην προβληματική εικόνα που παρατηρείται στην ευρωπαϊκή βιομηχανία αερομεταφορών από την αρχή της σεζόν, ο διευθύνων σύμβουλος της Aegean ανέφερε ότι η εταιρεία δεν αντιμετωπίζει πρόβλημα: Οι πρώτες προσλήψεις για τη σεζόν στον όμιλο ξεκίνησαν από το Νοέμβριο του 2021, σε μία περίοδο όπου ήταν προ των πυλών η μετάλλαξη «Ομικρον» της Covid 19, ενώ υπήρξαν στο ξεκίνημα της σεζόν και σχετικές προσαρμογές εν όψει του καλοκαιριού. Παρόλ’ αυτά το γεγονός ότι το πρόβλημα είναι πανευρωπαϊκό, είναι αναπόφευκτο ότι θα επηρεάσει και τα ελληνικά αεροδρόμια «γιατί η πρωινή πτήση μπορεί να ξεκινά εγκαίρως, ωστόσο αν καθυστερήσουν πτήσεις από το εξωτερικό αναπόφευκτα επηρεάζεται και η χώρα προορισμού».
Βιωσιμότητα
Εκτενής ήταν και η τοποθέτηση του τόσο σε θέματα βιωσιμότητας όσο και της προστασίας του περιβάλλοντος. Ο κ. Γερογιάννης ανέφερε ότι «στην Aegean, συστηματικά τα τελευταία χρόνια και με συνέπεια, έχουμε θέσει σε εφαρμογή ένα φιλόδοξο πρόγραμμα βιωσιμότητας που εκκινεί από δράσεις ανακύκλωσης, αντικατάστασης των προϊόντων και υλικών συσκευασίας που χρησιμοποιούνται κατά την πτήση ή στα lounges και στις εγκαταστάσεις της εταιρείας, καλύτερης αξιοποίησης των αεροσκαφών, ελαχιστοποίησης κατανάλωσης νερού και ενέργειας, μείωσης θορύβου κ.λπ. και κορυφώνεται φυσικά με την αντικατάσταση του στόλου μας από τα νέα υπερσύγχρονα αεροσκάφη Α320neo και Α321neo, που μειώνουν σημαντικά τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα».
Ως προς την ανανέωση του στόλου επισήμανε ότι «πρακτικά το πρόγραμμα ανανέωσης του στόλου μας, αποτελεί και τη μεγαλύτερη περιβαλλοντική δράση της εταιρείας μειώνοντας σημαντικά το περιβαλλοντικό αποτύπωμα από τη δραστηριότητά της. Τα νέα αεροσκάφη εξασφαλίζουν 19-23% χαμηλότερο αποτύπωμα CO2 σε σχέση με τα προηγούμενης γενιάς Airbus και έως 50% χαμηλότερο αποτύπωμα CO2 από τα πρώτα και τότε νέα αεροσκάφη της εταιρείας το 1999, σηματοδοτώντας μια ουσιαστική πράξη σεβασμού και φροντίδας προς το περιβάλλον».
Αβέβαιο περιβάλλον
Ο CEO της Aegean δεν παρέβλεψε όμως να σημειώσει ότι «σε ένα περιβάλλον με υψηλή αβεβαιότητα και υψηλό κόστος καυσίμων λόγω των γεωπολιτικών εξελίξεων, η ευελιξία και η προσαρμοστικότητα παραμένουν βασικές προτεραιότητες.Οι αεροπορικές εταιρείες είναι αλήθεια πως γνώρισαν αρκετές κρίσεις και πιθανότατα θα υπάρξουν και άλλες στο μέλλον. Στην πραγματικότητα δεν μπορούμε να προβλέψουμε πότε θα έρθει η επόμενη κρίση και πόσο σοβαρή θα είναι».
«Αυτό που μπορούμε να κάνουμε είναι να καταβάλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια, ως οργανισμός, να πατάμε σε γερές βάσεις και να βελτιώσουμε την ανταγωνιστικότητά μας, έτσι ώστε – στο μέτρο του δυνατού και δεδομένης της σοβαρότητας της εκάστοτε κρίσης – να την αντιμετωπίσουμε και να αναδειχθούμε πιο αποτελεσματικοί και ανταγωνιστικοί για την επόμενη ημέρα», επεσήμανε από το βήμα του Athens Aviation Event.
Σε ότι αφορά στην προβληματική εικόνα που παρατηρείται στην ευρωπαϊκή βιομηχανία αερομεταφορών από την αρχή της σεζόν, ο διευθύνων σύμβουλος της Aegean ανέφερε ότι η εταιρεία δεν αντιμετωπίζει πρόβλημα: Οι πρώτες προσλήψεις για τη σεζόν στον όμιλο ξεκίνησαν από το Νοέμβριο του 2021, σε μία περίοδο όπου ήταν προ των πυλών η μετάλλαξη «Ομικρον» της Covid 19, ενώ υπήρξαν στο ξεκίνημα της σεζόν και σχετικές προσαρμογές εν όψει του καλοκαιριού. Παρόλ’ αυτά το γεγονός ότι το πρόβλημα είναι πανευρωπαϊκό, είναι αναπόφευκτο ότι θα επηρεάσει και τα ελληνικά αεροδρόμια «γιατί η πρωινή πτήση μπορεί να ξεκινά εγκαίρως, ωστόσο αν καθυστερήσουν πτήσεις από το εξωτερικό αναπόφευκτα επηρεάζεται και η χώρα προορισμού».
Βιωσιμότητα
Εκτενής ήταν και η τοποθέτηση του τόσο σε θέματα βιωσιμότητας όσο και της προστασίας του περιβάλλοντος. Ο κ. Γερογιάννης ανέφερε ότι «στην Aegean, συστηματικά τα τελευταία χρόνια και με συνέπεια, έχουμε θέσει σε εφαρμογή ένα φιλόδοξο πρόγραμμα βιωσιμότητας που εκκινεί από δράσεις ανακύκλωσης, αντικατάστασης των προϊόντων και υλικών συσκευασίας που χρησιμοποιούνται κατά την πτήση ή στα lounges και στις εγκαταστάσεις της εταιρείας, καλύτερης αξιοποίησης των αεροσκαφών, ελαχιστοποίησης κατανάλωσης νερού και ενέργειας, μείωσης θορύβου κ.λπ. και κορυφώνεται φυσικά με την αντικατάσταση του στόλου μας από τα νέα υπερσύγχρονα αεροσκάφη Α320neo και Α321neo, που μειώνουν σημαντικά τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα».
Ως προς την ανανέωση του στόλου επισήμανε ότι «πρακτικά το πρόγραμμα ανανέωσης του στόλου μας, αποτελεί και τη μεγαλύτερη περιβαλλοντική δράση της εταιρείας μειώνοντας σημαντικά το περιβαλλοντικό αποτύπωμα από τη δραστηριότητά της. Τα νέα αεροσκάφη εξασφαλίζουν 19-23% χαμηλότερο αποτύπωμα CO2 σε σχέση με τα προηγούμενης γενιάς Airbus και έως 50% χαμηλότερο αποτύπωμα CO2 από τα πρώτα και τότε νέα αεροσκάφη της εταιρείας το 1999, σηματοδοτώντας μια ουσιαστική πράξη σεβασμού και φροντίδας προς το περιβάλλον».