Ψηφιακό Δωμάτιο Επικοινωνίας ΕΦΚΑ: 3.600 επισκέψεις σε 12 ημέρες
Μεγάλο ενδιαφέρον έδειξαν οι ασφαλισμένοι για το «Ψηφιακό Δωμάτιο Επικοινωνίας» του Ενιαίου Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ), που τέθηκε σε λειτουργία τις προηγούμενες ημέρες. Μέχρι σήμερα έχουν χρησιμοποιήσει το «ψηφιακό δωμάτιο» 1.600 ασφαλισμένοι, ενώ μέσα σε διάστημα τεσσάρων ημερών το υπερταμείο ασφάλισης έχει ήδη απαντήσει το 30% των ερωτημάτων που έθεσαν οι ασφαλισμένοι.
Υψηλόβαθμα στελέχη επισημαίνουν μάλιστα ότι μέσα στις επόμενες ημέρες αναμένεται να απαντηθούν αναλυτικά και τα υπόλοιπα ερωτήματα, ώστε να εξυπηρετηθούν άμεσα όλοι ασφαλισμένοι που μπήκαν στη διαδικασία να επισκεφθούν την πλατφόρμα.
Σύμφωνα με πληροφορίες από τους 1.600 ασφαλισμένους που υπέβαλαν ερώτημα στο «ψηφιακό δωμάτιο» οι μισοί περίπου επισύναψαν αρχεία που έλειπαν από τους φακέλους τους, ενώ οι υπόλοιποι έστειλαν απλά μήνυμα στην πλατφόρμα ζητώντας να μάθουν πότε θα εκδοθεί η πολυπόθητη σύνταξη τους.
Τι είναι και πως λειτουργεί το «Ψηφιακό Δωμάτιο Επικοινωνίας»
Υπενθυμίζεται ότι το Ψηφιακό Δωμάτιο Επικοινωνίας είναι μία σύγχρονη εφαρμογή, η οποία αποτελεί το μέσο άμεσης επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης μεταξύ των πολιτών και του ΕΦΚΑ σε «πραγματικό χρόνο», καθώς υπάρχει η δυνατότητα της αποστολής μηνυμάτων και της διαβίβασης εγγράφων.
Μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας ο ασφαλισμένος μπορεί πλέον να καταθέσει ηλεκτρονικά τα απαραίτητα δικαιολογητικά για την απονομή σύνταξης του, ο υπάλληλος του ταμείου μπορεί να επικοινωνήσει με τον Πολίτη και να ζητήσει σε ηλεκτρονική μορφή το δικαιολογητικό που εκκρεμεί για να συνεχίσει τη διαδικασία απονομής, ενώ ο πολίτης μπορεί, επίσης, να επικοινωνήσει με τον υπάλληλο του Φορέα και να ενημερωθεί για την πορεία της διεκπεραίωσης του αιτήματος του.
Το Ψηφιακό Δωμάτιο Επικοινωνίας είναι πλήρως εξοπλισμένο και στελεχωμένο, ενώ σύμφωνα με υψηλόβαθμο στέλεχος του ΕΦΚΑ έχουν ήδη εκπαιδευτεί 600 εισηγητές οι οποίοι μάλιστα απαντούν με ταχύτητα και με σαφήνεια στα μηνύματα που δέχεται η νέα πλατφόρμα. Παράλληλα, ο e-ΕΦΚΑ διαθέτει πλέον το 95% των e-mails των εν αναμονή συνταξιούχων, γεγονός που διευκολύνει τον φορέα να προχωρήσει με ακόμη πιο γοργούς ρυθμούς την εξάλειψη του «στοκ» των εκκρεμών συντάξεων.
Την υπηρεσία αυτή μπορούν να τη χρησιμοποιήσουν όλοι οι ασφαλισμένοι εφόσον προηγουμένως έχουν υποβάλει ηλεκτρονικά το αίτημα συνταξιοδότησής τους. Εξάλλου, ο βασικός στόχος που έχει θέσει το υπουργείο Εργασίας είναι το ψηφιακό δωμάτιο να φέρει πιο κοντά το υπερταμείο ασφάλισης και τους εν αναμονή συνταξιούχους, να άρει την γραφειοκρατία και τα «πήγαινε-έλα» στις υπηρεσίες και να συμβάλλει στην ταχύτερη απονομή των συντάξεων.
Υπενθυμίζεται ότι βάσει του σχεδιασμού που έχει θέσει το υπουργείο τον τρέχοντα μήνα και τον Αύγουστο θα πρέπει να εκδοθούν περισσότερες από 35.000 νέες συντάξεις προκειμένου να ολοκληρωθεί το κυβερνητικό πρόγραμμα για την εξάλειψη των εκκρεμών αιτήσεων συνταξιοδότησης. Αξίζει να σημειωθεί ότι το πρώτο πεντάμηνο του 2022 ο ΕΦΚΑ είχε προχωρήσει στην απονομή 113.000 νέων κύριων συντάξεων, ενώ παράγοντες του Ταμείου εκτιμούν ότι στο τέλος του έτους οι απονομές θα αγγίξουν τις 300.000, αριθμός ρεκόρ για τις υπηρεσίες απονομής.
Η νέα υπηρεσία είναι προσβάσιμη μέσα από την ιστοσελίδα του e-ΕΦΚΑ και την ενιαία δικτυακή πύλη του Δημοσίου www.gov.gr.
Υψηλόβαθμα στελέχη επισημαίνουν μάλιστα ότι μέσα στις επόμενες ημέρες αναμένεται να απαντηθούν αναλυτικά και τα υπόλοιπα ερωτήματα, ώστε να εξυπηρετηθούν άμεσα όλοι ασφαλισμένοι που μπήκαν στη διαδικασία να επισκεφθούν την πλατφόρμα.
Σύμφωνα με πληροφορίες από τους 1.600 ασφαλισμένους που υπέβαλαν ερώτημα στο «ψηφιακό δωμάτιο» οι μισοί περίπου επισύναψαν αρχεία που έλειπαν από τους φακέλους τους, ενώ οι υπόλοιποι έστειλαν απλά μήνυμα στην πλατφόρμα ζητώντας να μάθουν πότε θα εκδοθεί η πολυπόθητη σύνταξη τους.
Τι είναι και πως λειτουργεί το «Ψηφιακό Δωμάτιο Επικοινωνίας»
Υπενθυμίζεται ότι το Ψηφιακό Δωμάτιο Επικοινωνίας είναι μία σύγχρονη εφαρμογή, η οποία αποτελεί το μέσο άμεσης επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης μεταξύ των πολιτών και του ΕΦΚΑ σε «πραγματικό χρόνο», καθώς υπάρχει η δυνατότητα της αποστολής μηνυμάτων και της διαβίβασης εγγράφων.
Μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας ο ασφαλισμένος μπορεί πλέον να καταθέσει ηλεκτρονικά τα απαραίτητα δικαιολογητικά για την απονομή σύνταξης του, ο υπάλληλος του ταμείου μπορεί να επικοινωνήσει με τον Πολίτη και να ζητήσει σε ηλεκτρονική μορφή το δικαιολογητικό που εκκρεμεί για να συνεχίσει τη διαδικασία απονομής, ενώ ο πολίτης μπορεί, επίσης, να επικοινωνήσει με τον υπάλληλο του Φορέα και να ενημερωθεί για την πορεία της διεκπεραίωσης του αιτήματος του.
Το Ψηφιακό Δωμάτιο Επικοινωνίας είναι πλήρως εξοπλισμένο και στελεχωμένο, ενώ σύμφωνα με υψηλόβαθμο στέλεχος του ΕΦΚΑ έχουν ήδη εκπαιδευτεί 600 εισηγητές οι οποίοι μάλιστα απαντούν με ταχύτητα και με σαφήνεια στα μηνύματα που δέχεται η νέα πλατφόρμα. Παράλληλα, ο e-ΕΦΚΑ διαθέτει πλέον το 95% των e-mails των εν αναμονή συνταξιούχων, γεγονός που διευκολύνει τον φορέα να προχωρήσει με ακόμη πιο γοργούς ρυθμούς την εξάλειψη του «στοκ» των εκκρεμών συντάξεων.
Την υπηρεσία αυτή μπορούν να τη χρησιμοποιήσουν όλοι οι ασφαλισμένοι εφόσον προηγουμένως έχουν υποβάλει ηλεκτρονικά το αίτημα συνταξιοδότησής τους. Εξάλλου, ο βασικός στόχος που έχει θέσει το υπουργείο Εργασίας είναι το ψηφιακό δωμάτιο να φέρει πιο κοντά το υπερταμείο ασφάλισης και τους εν αναμονή συνταξιούχους, να άρει την γραφειοκρατία και τα «πήγαινε-έλα» στις υπηρεσίες και να συμβάλλει στην ταχύτερη απονομή των συντάξεων.
Υπενθυμίζεται ότι βάσει του σχεδιασμού που έχει θέσει το υπουργείο τον τρέχοντα μήνα και τον Αύγουστο θα πρέπει να εκδοθούν περισσότερες από 35.000 νέες συντάξεις προκειμένου να ολοκληρωθεί το κυβερνητικό πρόγραμμα για την εξάλειψη των εκκρεμών αιτήσεων συνταξιοδότησης. Αξίζει να σημειωθεί ότι το πρώτο πεντάμηνο του 2022 ο ΕΦΚΑ είχε προχωρήσει στην απονομή 113.000 νέων κύριων συντάξεων, ενώ παράγοντες του Ταμείου εκτιμούν ότι στο τέλος του έτους οι απονομές θα αγγίξουν τις 300.000, αριθμός ρεκόρ για τις υπηρεσίες απονομής.
Η νέα υπηρεσία είναι προσβάσιμη μέσα από την ιστοσελίδα του e-ΕΦΚΑ και την ενιαία δικτυακή πύλη του Δημοσίου www.gov.gr.