Σε μια χρονιά που η χώρα μας ξεχωρίζει για τις απίθανες επιδόσεις της, ως ιδιαίτερα θελκτικός τουριστικός προορισμός, θερίζοντας τους καρπούς της τεράστιας προσπάθειας που έγινε από το υπουργείο τουρισμού, ΟΤΑ, φορείς και επαγγελματίες, την συνδρομή την οποίων οφείλουμε και να αναγνωρίζουμε αλλά και να επικροτούμε, καλό θα ήταν μέσα στην ευφορία μας, να σκιαγραφήσουμε και το μέλλον μας, χωρίς να εθελοτυφλούμε.

Οφείλει να μας προβληματίσει το γεγονός πως οι υποδομές τις χώρας και ιδιαίτερα των πολυσύχναστων τουριστικών προορισμών βρίσκονται στα όρια τους, προκαλώντας τον εκνευρισμό των επισκεπτών αλλά και των μονίμων κατοίκων. 

Σαφέστατα και ο μαζικός τουρισμός είναι κάτι που θέλουμε και επιδιώκουμε αλλά πόσες ξενοδοχειακές μονάδες ακόμα μπορούν να αντέξουν κάποια νησιά; Πόσα λεωφορεία, ταξί, βανάκια; Πόσο κόσμο αντέχουν τα νοσοκομεία, τα αεροδρόμια,τα λιμάνια μας; Πόσο νερό και πόσο ρεύμα στην εποχή της ενεργειακής κρίσης; 

Υπάρχει κάτι σε αυτή την χώρα που ο Θεός μας έδωσε απλόχερα και δεν αξιοποιείται ούτε αναδεικνύεται όσο θα έπρεπε και θα μπορούσε: η θάλασσα και όσα αυτή μπορεί να μας προσφέρει. 

Μήπως λοιπόν πρέπει να αυξηθούν τα κίνητρα για επενδύσεις στον θαλάσσιο τουρισμό; 

Γιατί;

  • Τα σκάφη αναψυχής αποτελούν έναν εξαιρετικά αποδοτικό και προσοδοφόρο κλάδο που εγγυάται γρήγορη απόσβεση της επένδυσης και αυξημένη κερδοφορία σε βάθος 7-10 ετών. 
  • Ενισχύει τις τοπικές οικονομίες μικρών νησιωτικών προορισμών.
  • Η κατά κεφαλήν δαπάνη όσων επιλέγουν το σκάφος ως τρόπο διακοπών αποδίδει στην πραγματική οικονομία τα τριπλάσια έως επταπλάσια του μέσου επισκέπτη της χώρας.
  • Αποτελεί έναν κλάδο που δημιουργεί διαρκώς θέσεις εργασίας τόσο άμεσες όσο και έμμεσες.
  • Δημιουργεί την αποσυμφόρηση που προσδοκούν οι μόνιμοι κάτοικοι των μεγάλων ταξιδιωτικών προορισμών της χώρας.
  • Αυξάνει τη δυνατότητα φιλοξενίας ταξιδιωτών που θέλουν να επισκεφθούν την χώρα μας.
  • Οι εταιρείες που ασχολούνται με τον κλάδο είναι ως επι τω πλείστον ελληνικών συμφερόντων, με εργαζόμενους Έλληνες πολίτες, με αποτέλεσμα το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων να παραμένουν στην χώρα σε αντίθεση με το τουριστικό πακέτο που μόνο ένα μικρό κομμάτι των εισπραχθέντων καταλήγει σε επιχειρήσεις της χώρας.
  • Τα σκάφη είναι φιλικά προς το περιβάλλον και σχεδόν ενεργειακά αυτόνομα.
  • Οι διακοπές με σκάφος προσφέρουν ιδιωτικότητα, ασφάλεια και ευελιξία που κάθε σύγχρονος ταξιδιώτης αποζητά.
  • Διατίθενται σκάφη κάθε κατηγορίας και για κάθε «πορτοφόλι».

Καλούμαστε λοιπόν να στρέψουμε στο βλέμμα μας στην θάλασσα, που τόσο απλόχερα μας χαρίζει την μαγεία της, να την αναδείξουμε και να την «εκμεταλλευτούμε».

Άλλωστε όπως είχε πει και αείμνηστος Οδυσσέας Ελύτης: “Εάν αποσυνθέσεις την Ελλάδα σου απομένουν μια ελιά, ένα αμπέλι κι ένα καράβι”

Η ποντοπόρος ναυτιλία μας ανθεί παγκοσμίως, ο οινοτουρισμός και η παραγωγή ελληνικού οίνου και ελαιολάδου διαρκώς αναπτύσσεται και αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη αίγλη και ζήτηση, ήρθε η ώρα λοιπόν, να κατατάξουμε και τον θαλάσσιο τουρισμό με σκάφη αναψυχής στην περίοπτη θέση που του αρμόζει να βρίσκεται. 

(*) Ο κ.  Αναστάσιος Κωνσταντάρος, είναι επικεφαλής της BoatsAdvisor Hub&Events , που εξειδικεύεται στην συμβουλευτική ανάπτυξης εναλλακτικών μορφών τουρισμού (yachting), στις ναυλώσεις σκαφών αναψυχής  και στην διοργάνωση φεστιβάλ, συνεδρίων και εμπορικών εκθέσεων, μεταξύ άλλων δραστηριοτήτων της.