«Από 1η Σεπτεμβρίου το delivery.gr ενώνει τις δυνάμεις του με το efood. Συνέχισε να παραγγέλνεις φαγητό, καφέ και ό,τι άλλο χρειάζεσαι από την εφαρμογή ή το site του efood και απόλαυσε καθημερινά περισσότερα καταστήματα, ακόμη καλύτερες προσφορές, αναβαθμισμένες υπηρεσίες και νέες λειτουργίες».

Το παραπάνω μήνυμα έλαβαν χθες οι δεκάδες χιλιάδες χρήστες του delivery.gr, της πρώτης πλατφόρμας online παραγγελίας φαγητού στην Ελλάδα. Για όσους παρακολουθούν την αγορά του delivery η συγκεκριμένη εξέλιξη ήταν λίγο πολύ αναμενόμενη καθώς η delivery.gr βρέθηκε κάτω από την ίδια στέγη με την efood όταν η τελευταία εξαγόρασε τον όμιλο Μούχαλη τον περασμένο Οκτώβριο.


©delivery.gr
©delivery.gr
Efood: Business us usual
Για την efood πρόκειται για μία κίνηση ρουτίνας καθώς στο παρελθόν το ίδιο είχε συμβεί με δύο άλλες μεγάλες πλατφόρμες οnline παραγγελίας φαγητού που μεσουρανούσαν την περασμένη δεκαετία. Συγκεκριμένα το 2015, χρονιά που η Delivery Hero εξαγόραζε την efood, ο γερμανικός κολοσσός αποκτούσε και την τουρκική Yemek Sepeti η οποία ήλεγχε το 76% του clickdelivery, το οποίο την εποχή εκείνη ήταν δεύτερος μεγαλύτερος παίκτης στην ελληνική αγορά. Τον Οκτώβριο του 2018 η Delivery Hero θα εξαγοράσει απευθείας αυτήν την φορά την πλατφόρμα deliveras.gr που ήταν ο τρίτος σε μέγεθος παίκτης εκείνη την εποχή. Μετά από λίγο διάστημα τόσο οι εξαγορασμένες εταιρείες όσο και πλατφόρμες τους ενοποιήθηκαν κάτω από το σήμα της efood.

Με δύναμη από την Πάτρα
Οι παραπάνω κινήσεις είχαν οδηγήσει στα τέλη της περασμένης δεκαετίας την delivery.gr να είναι, με μεγάλη διαφορά από την efood, δεύτερος παίκτης στην αγορά, μίας και ακόμη δεν είχαν εμφανιστεί η Wolt και η BOX της Cosmote. H delivery.gr ξεκίνησε από την Πάτρα το 2006 από τον Νίκο Ιωάννου, έναν νεαρό φοιτητή από την Κω που ήδη από την ηλικία των 10 ήξερε να γράφει κώδικα. Το patrasdelivery.gr που δημιούργησε και αποτέλεσε προάγγελο του delivery.gr,ήταν μία σελίδα που φιλοξενούσε σε ηλεκτρονική μορφή τους καταλόγους των εστιατορίων που έκαναν delivery στην Πάτρα. Οι ταχύτητες σύνδεσης στο internet αλλά και ο ψηφιακός αναλφαβητισμός των ανθρώπων της εστίασης δεν επέτρεπαν να γίνουν γενναιοτερα βήματα.


Το 2008 πραγματοποιήθηκε μέσω της πλατφόρμας η πρώτη παραγγελία η οποία ήταν σε υβριδική μορφή. Ο πελάτης συμπλήρωνε την φόρμα στον υπολογιστή του και στην συνέχεια η παραγγελία μετατρέπονταν σε sms και πήγαινε στον καταστηματάρχη. Το μοντέλο δεν «περπάτησε» καθώς στις περισσότερες περιπτώσεις ο καταστηματάρχης δεν έβλεπε τα μηνύματα ή όταν τα έβλεπε ήταν πια αργά. Ένα χρόνο αργότερα και καθώς είχαν γεννηθεί οι πρώτοι κλώνοι, athensdelivery.gr και thessalonikidelivery.gr, η τεχνολογία άλλαξε και πλέον ένα «ρομπότ» μετέτρεπε την ηλεκτρονική παραγγελία σε φωνή και καλούσε στο κατάστημα για να δώσει την παραγγελία. Το 2011 δημιουργήθηκε το delivery.gr κάτω από το οποίο μετά από μερικά χρόνια ενσωματώθηκαν και τα τοπικά site.

©delivery.gr
©delivery.gr
Χρονιά σταθμός ήταν το 2019 όπου η πλειοψηφία μετοχών του delivery.gr περνάει στα χέρια του ομίλου Μούχαλη. Την περίοδο εκείνη είχε παρουσία σε 40 πόλεις ενώ συνεργαζόταν με περισσότερες από 2.500 επιχειρήσεις. Η συνεργασία επετεύχθη καθώς στόχος του ιδρυτή ήταν η εταιρεία να δικαιολογεί περισσότερο το όνομα της – να είναι πιο delivery – και λιγότερο food. Κομβικό σημείο υπήρξε η συνεργασία με την AB Βασιλόπουλος για την διανομή προϊόντων της τελευταίας μέσα σε δύο ώρες. Πλέον τόσο η Σκλαβενίτης, o Νο1 παίκτης της αγοράς των σούπερ μάρκετ, όσο και η AB Βασιλόπουλος, ο Νο2, έχουν ως αποκλειστικό συνεργάτη aggregator την efood.


Ο Νίκος Ιωάννου πούλησε το ποσοστό του και αποχώρησε από την delivery.gr τον περασμένο Οκτώβριο όταν ανακοινώθηκε η εξαγορά του ομίλου Μούχαλη από την efood. Εδώ και λίγους μήνες είναι συνιδρυτής της strartup και του app brooqLy το οποίο φιλοδοξεί να γίνει το πρώτο out of home entertainment super app. Προς το παρόν μία από τις δυνατότητες που παρέχει στους χρήστες του είναι να κερνάνε εξ αποστάσεως άλλα άτομα που είναι συνδεδεμένα στην πλατφόρμα του brooqLy.