bourlas_robby_ceo_pmm-910x521
«Ο πελάτης αλλάζει και για αυτό πρέπει κι εμείς να αλλάξουμε», ανέφερε ο κ. Ρόμπυ Μπουρλάς, διευθύνων σύμβουλος του Public Group κατά τη συνέντευξη Τύπου στην οποία παρουσιάστηκε η στρατηγική του ομίλου για το επόμενο διάστημα.

Βασικός πυλώνας της στρατηγικής αυτής, μετά και την πλήρη ανάληψη του ελέγχου της Public – MediaMarkt από το Public Group πριν από μερικούς μήνες, είναι η ένταξη των οικιακών συσκευών σε όλα τα καταστήματα της αλυσίδας σε Ελλάδα και Κύπρο. Ήδη βρίσκονται σε 17 καταστήματα και το 2023 αναμένεται να ξεπεράσουν τα 32, ενώ ο απώτερος στόχος είναι να τοποθετηθούν σε όλα τα καταστήματα.

Σύμφωνα με τον κ. Μπουρλά, το αποτύπωμα των επενδύσεων στην Klarna, στην αλυσίδα i-Repair και το Douleutaras.gr είναι ήδη εμφανές. Δεν είναι τυχαίο ότι οι παράπλευρες δραστηριότητες του ομίλου εισφέρουν το ήδη 5% του τζίρου του, ποσοστό το οποίο αναμένεται να διπλασιαστεί την επόμενη διετία.

GJ9Y6914
Ειδικά σε ό,τι αφορά τον σουηδικό κολοσσό fintech, την Klarna, η οποία, σε συνεργασία με το Public εισήγαγε στην Ελλάδα την υπηρεσία «Buy Now, Pay Later», ο κ. Μπουρλάς εξήγησε ότι στόχος του ομίλου είναι να φέρει «όλα τα innovations της Klarna» στην ελληνική αγορά: «Πείσαμε τον μεγαλύτερο πάροχο του consumer credit, παγκοσμίως, να έρθει και να επενδύσει στην Ελλάδα. Επενδύσαμε και εμείς στην Klarna. Θα χτίσουμε ακόμη περισσότερες υπηρεσίες στο μέλλον».

Ήδη, πάνω από 22% των prepaid online παραγγελιών στο public.gr για προϊόντα τεχνολογίας, ψυχαγωγίας και οικιακές συσκευές γίνονται με άτοκες δόσεις και χωρίς πιστωτική.

Πολύ προσοδοφόρα αποδεικνύεται και η συνεργασία με την iRepair, στην οποία το Public Group έχει αποκτήσει το 50%. Ήδη λειτουργούν 15 iRepair σημεία στο δίκτυο Public Ελλάδας και Κύπρου, με τον αριθμό τους να αυξάνεται σε 62 έως τα τέλη του 2023. Αν και η συνεργασία δεν έχει κλείσει χρόνο, έχει ήδη ορατά αποτελέσματα στην ταχύτητα, με επισκευές από 20 μόνο λεπτά.

Παράλληλα, σε συνεργασία με την iRepair προσφέρει πιλοτικά τη δυνατότητα exclusive service στο σπίτι, σε περιοχές της Βόειας Αττικής, αλλά και διαδικασία τάχιστης επισκευής με ραντεβού.

Ήδη η νέα στρατηγική του Public Group, την οποία ο όμιλος περιγράφει με τον όρο «Public²» αποδίδει καρπούς, με τις πωλήσεις να «τρέχουν» με 10% -σε αξία- το εννεάμηνο του 2022, σε σχέση με το 2021, υψηλότερα -όπως τόνισε ο κ. Μπουρλάς από κάθε άλλο παίκτη της αγοράς- με παράλληλη αύξηση των μεριδίων σε όλες τις επιμέρους κατηγορίες προϊόντων.

IMG_5134
Ο δε πήχης για το σύνολο της χρήσης μπαίνει στο μισό δισ. σε επίπεδο τζίρου σε Ελλάδα και Κύπρο από 440 εκατ.ευρώ έναν χρόνο νωρίτερα. Επιδόσεις που στηρίζονται στα 67 καταστήματα Public και Media Markt σε Ελλάδα και Κύπρο, αλλά και το ψηφιακό κανάλι, που ήδη εισφέρει το 25% του τζίρου της αλυσίδας -το υψηλότερο ποσοστό στο omnichannel retail στην Ελλάδα.

Ενδεικτικά, oι πελάτες σήμερα έχουν πρόσβαση σε γρηγορότερη eCommerce πλατφόρμα, στις υπηρεσίες Public Now, Pay Later και στην υπηρεσία Next Day Delivery. Η εταιρεία ανακοίνωσε και αποκλειστική συνεργασία με το lockers δίκτυο Box Now, προσφέροντας ευέλικτες και άμεσες παραδόσεις, σε πάνω από 1.000 σημεία. Παράλληλα, εξελίσσεται και η συνεργασία με την iRepair σε Ελλάδα και Κύπρο, ενώ τα 15 iRepair σημεία του δικτύου Public θα αυξηθούν σε 62 έως το τέλος του 2023.

Επιπλέον, για το διάστημα 2022-2023, το Public Group επενδύει 10 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση 32 φυσικών καταστημάτων και τη μετατροπή τους σε καταστήματα «Νέας Γενιάς». Σε αυτήν την προσπάθεια εντάσσονται και τα 13 καταστήματα MediaMarkt. Σε επίπεδο καινοτομίας και βιώσιμης ανάπτυξης, έχει αναπτύξει ένα οικοσύστημα καινοτομίας που περιλαμβάνει επενδύσεις σε καινοτόμες και ταχέως αναπτυσσόμενες εταιρείες (scaleups), συνεπενδύσεις και συνεργασίες με Venture Capital Funds, καθώς και το δικό του hub καινοτομίας, το Public Next. Τέλος, το Public Group διαθέτει το νέο πρόγραμμα βιώσιμης επιχειρηματικής λειτουργίας Love Earth, ενώ επενδύει και στο ανθρώπινο δυναμικό του με νέες πρωτοβουλίες εκπαίδευσης, ανάπτυξης και επιβράβευσης.

Σύμφωνα με την εταιρεία, οι επόμενες επενδύσεις αναμένεται να κινηθούν στους τομείς edtech, last mile και audiobooks.