Με τα μελανότερα χρώματα περιέγραψε την κατάσταση που επικρατεί στην εστίαση του καφέ ο CEO της Coffee Island, Κωνσταντίνος Κωνσταντινόπουλος, στο περιθώριο της εκδήλωσης για την παρουσίαση της Coffee Cold Brew Beer. Όπως σημείωσε χαρακτηριστικά, «πρόκειται ίσως για την πιο δύσκολη στιγμή που έχουμε ζήσει, καθώς είναι η πρώτη φορά που συμβαίνουν τόσο πολλά αρνητικά πράγματα μαζί», αναφερόμενος στις ελλείψεις και τις αυξήσεις των τιμών των πρώτων υλών, του μεταφορικού και ενεργειακού κόστους, των πληθωριστικών πιέσεων και της ανατροπής της ισοτιμίας ευρώ – δολαρίου.
Ο κ. Κωνσταντινόπουλος δήλωσε ακόμα ότι ασπάζεται την επιστολή του διευθύνοντος συμβούλου της Βενέτης, Παναγιώτη Μονεμβασιώτη, προς τον πρωθυπουργό για την ενέργεια, ενώ για τα «Coffee Island» τόνισε ότι οι ανατιμήσεις αγγίζουν το 70%, με τη διοίκηση να στηρίζει με κάθε τρόπο το δίκτυο των καταστημάτων, τα οποία στη συντριπτική τους πλειονότητα έχουν δημιουργηθεί μέσω του συστήματος franchise. Παράλληλα, ξεκαθάρισε ότι «αν δεν ξεφύγει περαιτέρω η κατάσταση», δεν πρόκειται να κλείσει κανένα κατάστημα της Coffee Island.
Πέρα από τα προαναφερόμενα προβλήματα ένα ακόμα σημαντικό που έχει να αντιμετωπίσει ο κλάδος, όπως και η Coffee Island, είναι και ο περιορισμός της κατανάλωσης. «Στην περίπτωσή μας, οι έρευνες που πραγματοποιούμε δείχνουν ότι υπάρχει πιστότητα από τους καταναλωτές στο σήμα της Coffee Island, όμως αρκετοί είναι αυτοί που έχουν μειώσει την κατανάλωση που αφορά κυρίως τον δεύτερο ή τον τρίτο καφέ της ημέρας. Για εμάς το θετικό είναι ότι η μείωση είναι μικρότερη απ' ό,τι στη συνολική αγορά, οπότε βελτιώνουμε τα μερίδιά μας», ανέφερε. Για τη φετινή χρονιά, την οποία χαρακτήρισε κακή, εκτιμά ότι οι πωλήσεις της εταιρείας θα είναι μειωμένες κατά 8% σε αξία, ποσοστό που θεωρεί ότι είναι ιδιαίτερα χαμηλό εξαιτίας της αστάθειας της αγοράς. Στην συγκράτηση της πτώσης έχει συμβάλει σε μεγάλο βαθμό η ανάπτυξη του τμήματος του non coffee (κυρίως food snack), το οποίο φτάνει πλέον έως και το 25% των συνολικών πωλήσεων ενός καταστήματος.

Παραγωγή κάψουλας στην Ελλάδα
Μέσα στις επόμενες εβδομάδες στις εγκαταστάσεις της Coffee Island στην Πάτρα θα ολοκληρωθεί η συναρμολόγηση της γραμμής για την παραγωγή και συσκευασία μεταλλικής κάψουλας καφέ, για την οποία έως τώρα συνεργάζονταν με εταιρεία του εξωτερικού. Εκτιμάται ότι από τον Δεκέμβριο η τροφοδοσία των σούπερ μάρκετ θα γίνεται από το εργοστάσιο της Πάτρας. Για τον κ. Κωνσταντινόπουλο, η αγορά της κάψουλας είναι ιδιαίτερα σημαντική, καθώς είναι η πλέον ανερχόμενη κατηγορία στον χώρο του καφέ μέσα από το κανάλι των σούπερ μάρκετ, με τα μεγέθη της πλέον να πλησιάζουν, σε επίπεδο αξίας, αυτά του ελληνικού καφέ. Στόχος για την Coffee Island, που είναι σχετικά νέος παίκτης στη συγκεκριμένη κατηγορία, είναι η είσοδός της σε περισσότερα καταστήματα σούπερ μάρκετ.
Σε ό,τι αφορά το δίκτυο, η αλυσίδα διαθέτει 479 σημεία και το βάρος το επόμενο διάστημα θα πέσει στην επέκταση στο εξωτερικό. Στο πλαίσιο αυτό, αναμένεται να ανοίξει δεύτερο κατάστημα στο Λονδίνο έως το τέλος του έτους, ενώ στην ανεύρεση του σημείου όπου θα λειτουργήσει το δεύτερο κατάστημα βρίσκεται και στο Βουκουρέστι. Σε ό,τι αφορά την αγορά του Καναδά, η Coffee Island προχώρησε πρόσφατα σε λύση της συνεργασίας (joint venture) με τοπικό συνεταίρο και επανατοποθετείται με την προοπτική ανάπτυξης μέσω franchise, ενώ στην Αίγυπτο, όπου έχει παρουσία με δύο «Coffee Island» στο Κάιρο, στόχος είναι η δημιουργία άλλων δύο σημείων το επόμενο διάστημα.