Kalathi_noikokyriou
Οικονομία

Καλάθι του νοικοκυριού: Οι μειώσεις και τα νέα προϊόντα που προστέθηκαν - Δείτε τη λίστα

Πρεμιέρα για το «καλάθι του διαβητικού»

Οι νέες λίστες με τα προϊόντα που περιλαμβάνονται από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ στο «καλάθι του νοικοκυριού» αναρτήθηκαν στην ιστοσελίδα www.e-katanalotis.gov.gr.

Δείτε από το e-katanalotis.gov.gr τις λίστες με τα προϊόντα του καλαθιού για την εβδομάδα 30-11-2022 με 06-12-2022 ΕΔΩ ανά αλυσίδα: ΑΒ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ, BAZAAR, ΓΑΛΑΞΙΑΣ, E-food market, e-Fresh.gr, DISCOUNT MARKET, Κρητικός, LIDL, Μασούτης, MARKET IN, MY MARKET, ΠΙΤΣΙΑΣ, Σκλαβενίτης, SYNKA, Wolt Market, Χαλκιαδάκης.

Σημειώνεται πως από σήμερα, Τετάρτη 30 Νοεμβρίου 2021, εντάσσονται στο «καλάθι του νοικοκυριού» νέα προϊόντα, όπως αυτά για τους διαβητικούς, ενώ διευρύνονται και υπάρχουσες κατηγορίες στην κατεύθυνση της κάλυψης περισσότερων αναγκών για τους καταναλωτές.

Όπως έχει ανακοινώσει η ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, το αμέσως προσεχές διάστημα θα ανακοινωθεί και το «γιορτινό καλάθι».

Σε ό,τι αφορά το «καλάθι του νοικοκυριού», περιλαμβάνονται, πλέον, οι κατηγορίες «γλυκαντικές ουσίες κατάλληλες για κατανάλωση από διαβητικούς», όπως είναι η στέβια αλλά και άλλα προϊόντα της ίδιας κατηγορίας, καθώς και τα προϊόντα βρώμης. Παράλληλα, διευρύνεται η κατηγορία των «κατεψυγμένων λαχανικών», με πρόβλεψη να υπάρχουν δύο προϊόντα από τις κατηγορίες «αρακάς», «μπάμιες» και «φασολάκια».

Πάντως, σημειώνεται ότι ήδη στο καλάθι, από την έναρξη του μέτρου, περιλαμβάνονται πέντε κατηγορίες τροφίμων κατάλληλες για διαβητικούς αλλά και καταναλωτές με άλλα διατροφικά προβλήματα, όπως φρέσκο γάλα με χαμηλά λιπαρά, γιαούρτι από γάλα αγελάδος χωρίς γεύσεις με χαμηλά λιπαρά, τυρί με χαμηλά λιπαρά, ενώ εξετάζεται και η δυνατότητα ένταξηw και άλλων ειδών που αφορούν καταναλωτές με δυσανεξία σε κάποια συστατικά, όπως λακτόζη και γλουτένη.

Την ίδια ώρα, από τα προκαταρκτικά στοιχεία που κοινοποίησε το βράδυ της Τρίτης ο υπουργός Ανάπτυξης, Άδωνις Γεωργιάδης, φαίνεται πως αυξάνεται το ισοζύγιο των προϊόντων των οποίων η τιμή ακολουθεί πτωτική πορεία έναντι αυτών που παρουσιάζουν αυξήσεις.

Συγκεκριμένα, από τα 816 προϊόντα με τη χαμηλότερη τιμή ανά κατηγορία ανά αλυσίδα, τα 192 μειώθηκαν, τα 43 αυξήθηκαν, ενώ τα υπόλοιπα διατηρούν την ίδια τιμή. Αναλυτικότερα στοιχεία αναμένεται να δοθούν σήμερα στη δημοσιότητα, μετά και την ολοκλήρωση της διαδικασίας ανάρτησης και των τελευταίων λιστών νωρίς το πρωί.

Πάντως, τόσο το γεγονός ότι οι κωδικοί των προϊόντων που συμμετέχουν στη λίστα αυξάνονται όσο και το ότι καταγράφεται μία τάση αποκλιμάκωσης των τιμών σε προϊόντα της λίστας λόγω των προσφορών δείχνουν ότι το «καλάθι» πλέον αρχίζει να «εργαλειοποιείται» από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ, αυξάνοντας λίγο περισσότερο τον ανταγωνισμό. Κι αυτό φαίνεται από τη διαχείριση του μέτρου που οι ίδιες κάνουν τις τελευταίες εβδομάδες, στην προσπάθεια να διατηρήσουν τη σύνδεσή τους με τον καταναλωτή και παράλληλα να εμφανίσουν το επικοινωνιακό πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού.

Ακόμα, υπενθυμίζεται ότι στα προϊόντα του καλαθιού συγχωνεύονται οι κατηγορίες «σερβιέτες» και «ταμπόν», ενώ διαγράφεται η κατηγορία «τσάι ή χαμομήλι». Τέλος, υπενθυμίζεται ότι από την 1η Δεκεμβρίου όλες οι επιχειρήσεις που συμμετέχουν στο «καλάθι» έχουν λάβει οδηγίες να εναρμονιστούν με την απόφαση του υπουργείου αναφορικά με τις ειδικές σημάνσεις στα ράφια, ενώ θα υπάρχουν και πρόστιμα εάν η σήμανση δεν είναι σωστή.