«Μεταχρονολογημένες» αυξήσεις αναμένεται θα επισκιάσουν τον κλάδο της ζυθοποιίας το 2023 σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, Αλέξανδρο Δανιηλίδη. Συγκεκριμένα όπως ανέφερε χθες το απόγευμα στο περιθώριο δημοσιογραφικής εκδήλωσης για την παρουσίαση του κοινωνικού και οικονομικού αποτυπώματος της εταιρείας στην Ελλάδα, «η αύξηση του κόστους το 2022 ήταν σαφώς μικρότερη σε σχέση με αυτό που περιμένουμε για το 2023».

Όπως εξήγησε «οι τιμές για γυάλινες συσκευασίες, αλουμίνιο ή κριθάρι είχαν κλειστεί από πριν (σ.σ. την εκτίναξη του πληθωρισμού). Αντίθετα το 2023 καλούμαστε να πληρώσουμε π.χ. στο κριθάρι την τιμή της σοδιάς του 2022». Οι αυξήσεις αυτές θα έχουν αντίκτυπο και στην τελική τιμή του προϊόντος, όμως εκτίμηση του κ. Δανιηλίδη είναι ότι αυτές δεν θα είναι δυσβάσταχτες για τους καταναλωτές. Εδώ αξίζει να αναφερθεί ότι η μη σημαντική επιβάρυνση το 2022 είχε οδηγήσει στο εννεάμηνο την Αθηναϊκή Ζυθοποιία να παρουσιάσει ενισχυμένες καθαρές πωλήσεις κατά 22,1% στα 232,3 εκατ. ευρώ (χωρίς την προσμέτρηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης Ζύθου), σε σχέση με τα 190,1 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο περσινό διάστημα με την καθαρή κερδοφορία να εμφανίζει αύξηση 0,9% στα 33,2 εκατ. ευρώ.


Στην επίτευξη των παραπάνω επιδόσεων σημαντική είναι και η συμβολή των εξαγωγών οι οποίες πλέον καταλαμβάνουν σχεδόν διψήφιο ποσοστό στον συνολικό κύκλο εργασιών της Αθηναϊκής Ζυθοποίας ενώ ταυτόχρονα τρέχουν και με διψήφιο αριθμό αύξησης τα τελευταία χρόνια. Η εταιρεία έχει καταφέρει να εξάγει μία μεγάλη γκάμα προϊόντων και συσκευασιών σε Ευρώπη, Ασία και Αφρική και σε μακρινές αγορές όπως είναι η Νότια Κορέα και η Νότια Αφρική. Όπως σημείωσε ο κ. Δανηιλίδης λόγω της τουριστικής κίνησης στην χώρα μας έχουν γίνει γνωστά αρκετά από τα ελληνικά σήματα του ομίλου και πλέον υπάρχει ενδιαφέρον για εξαγωγή αυτών σε γειτονικές χώρες.

Ως προς το σύνολο του έτους απέφυγε να δώσει εκτιμήσεις, όμως σημείωσε ότι δεν αναμένονται σημαντικές διαφοροποιήσεις καθώς το τελευταίο τρίμηνο είναι από τα «αδύναμα» για τον κλάδο της μπύρας. Σε ότι αφορά στο κλάδο η εκτίμηση του είναι ότι οι πωλήσεις κινήθηκαν ανοδικά, κατάφεραν να καλύψουν το κενό και να διαμορφωθούν σε επίπεδα 2019 ενισχυμένες από την πλήρη δραστηριοποίηση του κλάδου του HORECA και την καλή πορεία του τουρισμού φέτος.


Επενδυτικό πρόγραμμα 60 εκατ. ευρω
Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία ξεκίνησε φέτος και ολοκληρώνει το 2025 ένα σημαντικό επενδυτικό πρόγραμμα που φθάνει τα 60 εκατ. ευρώ. Απαντώντας σε ερώτηση του Power Game ανέφερε ότι «πρόκειται για έναν συνδυασμό επενδύσεων όπου το κύριο μέρος θα κινηθεί στην βελτιστοποίηση των ζυθοποιείων σε Πάτρα και Θεσσαλονίκη και μικρότερα κεφάλαια θα κινηθούν στην αυτοματοποίηση των πωλήσεων και σε πάγιες επενδύσεις». Θα πρέπει να σημειωθεί ότι ένα μεγάλο μέρος του προγράμματος αφορά σε πράσινες επενδύσεις καθώς η μητρική έχει δρομολογήσει τον μηδενισμό του ενεργειακού της αποτυπώματος έως το 2030.

Οικονομικό και κοινωνικό αποτύπωμα
Όπως αναφέρθηκε στην εκδήλωση η συνολική προστιθέμενη αξία των δραστηριοτήτων της εταιρείας ανέρχεται στα 686 εκατ. ευρώ, η οποία αντιστοιχεί στο 0,4% του ΑΕΠ της χώρας, ενώ η συνεισφορά στα φορολογικά έσοδα εκτιμάται στα 505 εκατομμύρια ευρώ, ποσό που αποτελεί το 1% των συνολικών φορολογικών εσόδων του κράτους για το 2021. Παράλληλα, 26.468 θέσεις εργασίας υποστηρίζονται άμεσα, έμμεσα και επαγόμενα από την εταιρεία, οι οποίες αντιστοιχούν στο 0,7% του συνολικού εργατικού δυναμικού της χώρας. Από αυτές, οι 20.505 αφορούν στον κλάδο της εστίασης.


Όπως υπογράμμισε ο κ. Αλέξανδρος Δανιηλίδης, Διευθύνων Σύμβουλος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας: «Εδώ και εξήντα χρόνια η Αθηναϊκή Ζυθοποιία επιδιώκει να έχει θετική επίδραση στην εθνική οικονομία και την ελληνική κοινωνία. Αισθανόμαστε υπερήφανοι με τα αποτελέσματα της Μελέτης Κοινωνικού & Οικονομικού Αντικτύπου για το 2021, διότι επιβεβαιώνουν ότι οι δραστηριότητές μας συνεχίζουν να προσφέρουν πολλαπλασιαστική αξία στη χώρα. Αυτή άλλωστε είναι και η φιλοσοφία μας. Η θετική εξέλιξη των μεγεθών μας να συνδυάζεται με πρωτοποριακά προγράμματα κοινωνικής και περιβαλλοντικής βιωσιμότητας, όπως ο εκσυγχρονισμός των μονάδων παραγωγής μας για να πετύχουμε τους φιλόδοξους περιβαλλοντικούς στόχους που έχουμε θέσει, το πρόγραμμα Συμβολαιακής Καλλιέργειας Κριθαριού και οι πρωτοβουλίες για την υπεύθυνη κατανάλωση αλκοόλ. Έτσι παράγουμε ένα καλύτερο αύριο».