Σε πλήρη λειτουργία θα τεθεί η νέα μονάδα παραγωγής χάρτινων συσκευασιών της Lariplast τον Ιανουάριο του 2023. Ο κ. Άγγελος Τσερέπας, επικεφαλής επιχειρηματικής ανάπτυξης της εταιρείας εξηγεί πως η νέα, αυξημένη, παραγωγή θα ξεπερνάει τα 400.000.000 τεμάχια ανά έτος, γεγονός που θα καταστήσει την Lariplast τον μεγαλύτερο και πιο ολοκληρωμένο παραγωγό στον κλάδο χάρτινων ποτηριών στην Ελλάδα και τα Βαλκάνια. «Δεν κάνουμε επένδυση στα χάρτινα γιατί το πλαστικό «πεθαίνει», κάνουμε επένδυση στα χάρτινα, γιατί αυτά τα δύο είναι συμπληρωματικά προϊόντα», δήλωσε. Αναφορικά με την οικονομική πορεία της εταιρείας, εκτιμά ότι ο τζίρος της Lariplast το 2022 θα διαμορφωθεί στα 25εκατ. ευρώ από 23 εκατ. ευρώ το 2021.

Για τα μέτρα που έχει λάβει η Lariplast για τη διαχείριση του αυξημένου ενεργειακού κόστους, ο κ. Τσερέπας λέει πως «η ενεργειακή κρίση αναμφίβολα έχει επηρεάσει όλους τους κλάδους, άλλους λιγότερο άλλους περισσότερο. Εμείς είμαστε αρκετά ενεργοβόρα βιομηχανία και η αύξηση στο κόστος του ρεύματος, εκτίναξε το budget μας στον αέρα. Το κόστος της ενέργειας τριπλασιάστηκε, οι πρώτες ύλες υπέρ-διπλασιάστηκαν. Σε τέτοιες καταστάσεις “Cash is the King”. Όποια εταιρεία δεν διαθέτει ρευστότητα, δεν μπορώ να φανταστώ πως επιβιώνει σε τόσο βάναυσες πληθωριστικές συνθήκες. Για την διαχείριση του υψηλού κόστους ενέργειας, τοποθετήσαμε μετρητές για την απώλεια ρεύματος σε όλες τις μηχανές μας. Έτσι, εντοπίσαμε ποια κομμάτια του εξοπλισμού μας έχουν απώλειες, και τα αντικαταστήσαμε με καινούριας τεχνολογίας, για την μείωση των απωλειών. Επιπλέον, η Lariplast δίνει έμφαση στο Net Metering. Αρχίσαμε ήδη την κατασκευή 1,5MW στις στέγες των δύο εργοστασίων μας στην Λάρισα. Μάλιστα, αυτή την στιγμή διερευνούμε και πώς θα επεκτείνουμε την παραγωγή ρεύματος από ΑΠΕ για τις ανάγκες της βιομηχανίας μας. Ταυτόχρονα να σας πω ότι εξετάζουμε πώς θα αυξήσουμε την κατανάλωση ενέργειας από ΑΠΕ είτε με την πραγματοποίηση επενδύσεων σε νέα Φ/Β πάρκα, είτε μέσω PPA».


Η εταιρεία επικεντρώνεται στην παραγωγή πλαστικών μιας χρήσης. Ωστόσο, με το βλέμμα στη βιώσιμη ανάπτυξη, τον Νοέμβριο θα ξεκινούσε η πιλοτική παραγωγή χάρτινων ποτηριών στο νέο εργοστάσιο της Lariplast, επένδυση ύψους 10 εκατ. ευρώ. Έχει μπει σε λειτουργία η μονάδα παραγωγής; Tι δυναμικότητα θα έχει;
«Αναμένουμε να τεθεί σε πλήρη λειτουργία η νέα παραγωγή χάρτινων τον Ιανουάριο του 2023. Η παραγωγή είναι πλήρως καθετοποιημένη και μας επιτρέπει την διάθεση στην αγορά μιας εξαιρετικά ολοκληρωμένης προϊοντικής γκάμας χάρτινων συσκευασιών. Χάρτινα ποτήρια, μπολ σαλάτας και τα καπάκια τους. Πρόκειται για ένα νέο κτίριο αυτόνομο από αυτό των πλαστικών όσον αφορά τις εγκαταστάσεις και όσον αφορά το προσωπικό. Να σας πω επίσης ότι έχουμε αγοράσει τέτοιο μηχανολογικό εξοπλισμό, ο οποίος με κάποιες επιπλέον επενδύσεις της τάξεως των €100.000 με € 200.000 θα μας επιτρέψει στο μέλλον να διευρύνουμε περαιτέρω την γκάμα των χάρτινων προϊόντων μας.

Η νέα παραγωγή χάρτινων συσκευασιών θα ξεπερνάει τα 400.000.000 τεμάχια ανά έτος, γεγονός που θα μας καταστήσει τον μεγαλύτερο και πιο ολοκληρωμένο παραγωγό στον κλάδο χάρτινων ποτηριών στην Ελλάδα και τα Βαλκάνια. Θα παράγουμε, όσο παράγουν αθροιστικά οι υπάρχοντες παραγωγοί χάρτινων ποτηριών. Μέσω της συγκεκριμένης επένδυσης στοχεύουμε σε διπλασιασμό του τζίρου μας στην κορύφωση της επένδυσης. «Πατάμε» στο ίδιο δίκτυο και την ίδια αγορά με αυτή των πλαστικών. Το πλαστικό και το χαρτί είναι δυο συμπληρωματικά προϊόντα και όχι υποκατάστατα. Δεν κάνουμε επένδυση στα χάρτινα γιατί το πλαστικό «πεθαίνει», κάνουμε επένδυση στα χάρτινα, γιατί αυτά τα δύο είναι συμπληρωματικά προϊόντα. Το business plan της επένδυσης ήταν έτοιμο από το 2018, ο λόγος που πραγματοποιήσαμε τώρα την επένδυση είναι ότι περιμέναμε την οριστικοποίηση της νέας Ευρωπαϊκής νομοθεσίας για το πλαστικό μιας χρήσης και χάρτινων συσκευασιών, ώστε να είμαστε σίγουροι ότι η επένδυση θα είναι βιώσιμη. Σαφέστατα έχουμε προγραμματίσει νέες επενδύσεις σε μηχανολογικό εξοπλισμό και πολλές από αυτές βρίσκονται στην ολοκλήρωση τους. Η Lariplast με την ιστορία της έχει αποδείξει ότι δεν αφήνει χρόνο χωρίς νέα προσθήκη είτε μικρή είτε μεγάλη και είναι πάντα alert καθώς προσπαθούμε να αφουγκραζόμαστε συνεχώς την αγορά προσφέροντας Βιώσιμες Λύσεις».


Μιας και αναφέρεστε στην έννοια της Βιωσιμότητας, πόσο Βιώσιμη λύση μπορεί να αποτελέσει το πλαστικό, το οποίο θεωρείται από πολλούς μεγάλη απειλή για το περιβάλλον;
«Είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι με τον όρο — “Βιώσιμες λύσεις/Sustainable Solutions”— αναφερόμαστε στην πραγματική έννοια του όρου. Βιώσιμη είναι μια λύση όπου ρητά συνδυάζει τα παρακάτω:

Σεβασμός στο Περιβάλλον
Λειτουργικό Προϊόν
Οικονομικά Βιώσιμο Προϊόν (οικονομικά ανεκτό από τον καταναλωτή)
Αν δεν υπάρχουν και τα τρία στοιχεία, δεν μπορεί να καταστεί ως βιώσιμη λύση/sustainable solution. Το πλαστικό διαθέτει και τα τρία και μάλιστα σε πολύ καλύτερο βαθμό από ότι τα υπόλοιπα υλικά, αναφορικά με την συσκευασία τροφίμων και ποτών. Το Πλαστικό είναι το μοναδικό υλικό που είναι ανακυκλώσιμο και μπορεί να επαναχρησιμοποιηθεί ως και 7 φορές στο ίδιο προϊόν για Food Approve Applications. Είναι οι λεγόμενες close loop λύσεις, όπου έτσι καταφέρνεις να μειώνεις την χρησιμοποίηση πρώτης ύλης πλαστικού σε προϊόντα, μειώνεις την κατανάλωση ρεύματος αλλά και νερού. Δουλεύουμε πολλά σκεύη για τρόφιμα αλλά και ποτήρια για πολυεθνικές εταιρείες, βιομηχανίες τροφίμων και ποτών από 30% έως 50% ανακυκλωμένο πλαστικό μέσα στο προϊόν που προέρχεται από ανακυκλωμένα/χρησιμοποιημένα μπουκάλια».


Tι ποσοστό του τζίρου σας οφείλεται στην εξαγωγική σας δραστηριότητα; Ποια προϊόντα έχουν μεγαλύτερη ζήτηση αυτό το διάστημα και που οφείλεται αυτή;
«Περίπου το 70% του τζίρου μας οφείλεται στην εξαγωγική μας δραστηριότητα. Εξάγουμε σε πάνω από 24 χώρες και 3 ηπείρους. Οι 3 καλύτερες αγορές μας είναι η Αμερική, η Ιταλία και το Ισραήλ. Φέτος στην Αμερική σημειώσαμε αύξηση στις πωλήσεις, καθώς επενδύσαμε σε νέα σειρά προϊόντων με βάση τα Αμερικάνικα Standard. Η σειρά ονομάζεται LPC (less plastic cup) και είναι ένα σετ από 6 ποτήρια και 2 καπάκια. Από πλευράς προϊόντων με υψηλή ζήτηση, τα πλαστικά ποτήρια νερού και οι πλαστικές συσκευασίες για βιομηχανίες τροφίμων με ανακυκλωμένο πλαστικό Recycled-PET (post-consumer recycled product), έχουν την περισσότερη ζήτηση και προς έκπληξη μας το τελευταίο έτος, επιστρέφει πολύ η ζήτηση στο πλαστικό λόγο της υψηλής βιωσιμότητας του στην συσκευασία τροφίμων και ποτών».

Ποιος ο κύκλος εργασιών της εταιρείας το 2022 και ποιες οι προβλέψεις σας για του χρόνου;
«Οι προβλέψεις μας για το κλείσιμο του έτους είναι ο τζίρος να διαμορφωθεί στα 25εκατ. ευρώ με 3,1εκατ ευρώ. EBITDA σε σχέση με το 2021 όπου ο τζίρος διαμορφώθηκε στα 23εκατ. ευρώ και ο EBITDA στα 2 εκατ. ευρώ. Οι προβλέψεις μας για το νέο έτος δεν έχουν σταθεροποιηθεί ακόμα, συνεπώς θα θέλαμε να τις μοιραστούμε στο άμεσο μέλλον. Το 2022 ήταν μια εξαιρετικά challenging χρονιά, καθώς είχαμε και ακόμα έχουμε να κάνουμε με πολλούς αστάθμητους παράγοντες. Αύξηση του ρεύματος και των πρώτων υλών, δυσκολία εύρεσης προσωπικού, ασαφή δεδομένα για καταναλωτικές τάσεις και γενικά με το εχθρικό περιβάλλον που εξελίσσεται για τις ευρωπαϊκές βιομηχανίες».