Εξαγορές και είσοδο σε νέες κατηγορίες, εκτός του core business της, με στόχο ένα διευρυμένο portfolio, που θα έχει στον πυρήνα του τη βιωσιμότητα και την υψηλή διατροφική αξία, δρομολογεί για το 2023 η Δέλτα. «Κοιτάμε την ελληνική αγορά για εξαγορές. Υπάρχουν ευκαιρίες. Υπάρχουν εταιρείες, που ενισχύουν το όραμά μας για την υγιεινή διατροφή» τόνισε χθες στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου ο διευθύνων σύμβουλος της Δέλτα, Χρήστος Τσόλκας.

Ο ίδιος αποκάλυψε ότι η εταιρεία, θυγατρική του ομίλου Vivartia, έχει ώριμα πλάνα επέκτασης σε νέες κατηγορίες εντός του 2023 -ακόμη και σε προϊόντα εκτός ψυγείου. Όπως είπε μάλιστα, ήδη βρίσκεται σε συζητήσεις προς αυτή την κατεύθυνση, με τελικό στόχο ένα διευρυμένο προϊοντικό χαρτοφυλάκιο, που θα προσφέρει υψηλή διατροφική αξία στον καταναλωτή.

«Η νέα χρονιά έχει ανοίξει αρκετά ενθαρρυντικά, καθώς οι τιμές που συνδέονται με το κόστος παραγωγής αποκλιμακώνονται. Είμαι πολύ αισιόδοξος για το 2023» σχολίασε ο κ. Τσόλκας, σημειώνοντας ότι η εταιρεία αναμένει για φέτος ισχυρή μονοψήφια ανάπτυξη.

Επιλεκτικές προσφορές

Απαντώντας σε ερώτηση για το αν ο όμιλος θα προχωρήσει σε μειώσεις τιμών, διευκρίνισε ότι η Δέλτα από τον Φεβρουάριο έχει προχωρήσει σε εκτεταμένες επιλεκτικές προσφορές στα προϊόντα της, και το γάλα, με στόχο να επιστρέψει αξία στον καταναλωτή και να αντισταθμίσει -σε ένα βαθμό- τις αυξήσεις τιμών που έγιναν το 2022.

«Το 2022 ήταν μια πολύ δύσκολη χρονιά για επιχειρήσεις και καταναλωτές» σημείωσε ο κ. Τσόλκας, κάνοντας λόγο για ένα πρωτόγνωρο μίγμα ενεργειακής κρίσης, οικονομικής κρίσης και κρίσης γάλακτος, με ελλείψεις και πολύ υψηλές τιμές πρώτων υλών, που αυξήθηκαν κατά 50-60%, λόγω των ζωοτροφών. Στα προϊόντα της Δέλτα, σύμφωνα με τον CEO της εταιρείας, έγιναν ανατιμήσεις από 105 έως και 28%.

Περί εξωστρέφειας

Με εφαλτήριο τα νέα προϊόντα, που θα εντάξει στο portfolio της, η Δέλτα σκοπεύει να διευρύνει και τις αντένες της εξωστρέφειάς της. Σήμερα, οι εξαγωγές του ομίλου κινούνται σε χαμηλό ποσοστό της τάξης του 8-9% και αφορούν κυρίως τις αγορές της Γαλλίας και της Ιταλίας, αλλά και μικρότερες, όπως αυτές της Κύπρου, της Μάλτας και του Ισραήλ.

«Δεν προχωράμε επί του παρόντος σε μεγαλύτερες εξαγωγές, γιατί εστιάζουμε στην ελληνική αγορά. Με τα νέα προϊόντα θα αυξήσουμε και τις εξαγωγές. Θέλουμε να χτίσουμε επώνυμη ζήτηση. Πρώτη μας προτεραιότητα η Ελλάδα. Συν τω χρόνω θα επεκταθούμε και σε επίπεδο εξαγωγών» πρόσθεσε.

 

Τεχνολογία στην υπηρεσία της βιωσιμότητας

Με στόχο να γίνει -όπως είπε ο ίδιος- σημείο αναφοράς στην καλή διατροφή, η εταιρεία εγκαινιάζει ένα καινοτόμο, για τα ευρωπαϊκά δεδομένα, εργαλείο για την αποτύπωση των ESG επιδόσεων των προϊόντων της σε όλο τον κύκλο ζωής τους.

Σε συνεργασία με την PwC και το Πανεπιστήμιο Αθηνών, η Δέλτα, όπως εξήγησε ο κ. Τσόλκας, θα μετρά τις επιδόσεις των προϊόντων της σε επίπεδο εφοδιαστικής αλυσίδας με βάση τους στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ. Με αυτό τον τρόπο θα γνωρίζει ανά πάσα στιγμή το αποτύπωμα κάθε προϊόντος, σε όλο τον κύκλο ζωής του, από το αρχικό στάδιο της σποράς ή της διατροφής του ζώου μέχρι την τελική κατανάλωση.

 

«Έχουμε στα σκαριά πράγματα που δεν τα έχει κάνει κανείς στην Ελλάδα. Επενδύουμε αρκετές εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ, ώστε να έχουμε στα χέρια μας ένα εργαλείο, που θα μετράει το σκορ μας σε θέματα βιωσιμότητας και ESG, αντίστοιχο του οποίου δεν υπάρχει σήμερα στην Ευρώπη. Χτίζουμε στην καινοτομία. Θέλουμε να είμαστε μια ολοκληρωμένη εταιρεία διατροφής, με το ESG να βρίσκεται στον πυρήνα του επιχειρηματικού μας μοντέλου» υπογράμμισε χθες ο