Στα 20 εκατ. ευρώ βάζει τον πήχη για τις επενδύσεις και στα 200 εκατ. ευρώ για τον τζίρο της το 2023 η σερραϊκή γαλακτοβιομηχανία Κρι Κρι, που προσβλέπει σε διψήφιο ποσοστό ανάπτυξης πωλήσεων και ανάκαμψη των περιθωρίων κερδοφορίας στα επίπεδα του 2021.

Εξάλλου, «θυσίασε» πέρυσι περιθώρια κέρδους για να στηρίξει καταναλωτές, κτηνοτρόφους και εργαζόμενους απορροφώντας τα υψηλά κόστη από τις ακριβές πρώτες ύλες και τις υψηλές τιμές στην ενέργεια. Το 2022 τα περιθώρια κέρδους της Κρι Κρι καθηλώθηκαν (5,2% το EBITDA margin από 15,6% το 2021 και 2,3% το EBIT margin από 12,4% αντίστοιχα). Είναι επίσης ενδεικτικό ότι τα καθαρά κέρδη υποχώρησαν σε 3,2 εκατ. ευρώ, κατά 76% και τα λειτουργικά κέρδη EBITDA υποχώρησαν σε 8,9 εκατ. ευρώ, κατά 57,7%.

Η διοίκηση, με επικεφαλής τον Παναγιώτη Τσινάβο, αποφάσισε να περιορίσει δυνητικά κέρδη για να συγκρατήσει τις τιμές στα ράφια των σούπερ μάρκετ και να προσφέρει δίκαιες αμοιβές στους παραγωγούς γάλακτος με ανταγωνιστικές τιμές αγοράς για το φρέσκο γάλα. Επιπλέον πρόσφερε οριζόντια στήριξη στους εργαζόμενους μέσω «επιδόματος ακρίβειας» και στοχευμένων μισθολογικών αυξήσεων σε χαμηλόμισθους.

Πάντως, παρά την πίεση στην κερδοφορία η εταιρεία αύξησε το τζίρο της το 2022 κατά 27,7%. Σήμερα αντλεί το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων της από τα γαλακτοκομικά προϊόντα (135 εκατ. ευρώ από 172 εκατ. ευρώ συνολικού κύκλου εργασιών το 2022) ενώ διατηρεί ισχυρά μερίδια στην αγορά παγωτού και γιαουρτιού.

Άνοδος στα παγωτά το 2023 – Το pl και οι εξαγωγές
Ειδικότερα στα παγωτά περιμένει ότι θα διατηρηθεί η ανοδική τάση του 2022, όταν χάρης στην τουριστική κίνηση και την επέκταση του δικτύου πωλήσεων, συμπεριλαμβανομένων των περίφημων κίτρινων ψυγείων της μάρκας (αλλά και το λανσάρισμα της σειράς premium παγωτών Master Rich) πέτυχε αύξηση πωλήσεων 14,7% στην Ελλάδα με μερίδιο 15,6% σε όγκο και 15,8% σε αξία. Για να ενισχύσει τη θέση της στην αγορά παγωτού η Κρι Κρι δίνει έμφαση στην αύξηση των σημείων διανομής, ειδικά σε τουριστικές περιοχές της Ελλάδας. Επιπλέον προωθεί εξαγωγές με αιχμή του δόρατος τη σειρά παγωτών Greek Frozen Yogurt που συνδυάζει την απόλαυση που προσφέρει το παγωτό με τις αξίες της υγιεινής διατροφής που προσφέρει το γιαούρτι.

Στην κατηγορία γιαουρτιού οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 26% πέρυσι, παρά τις αντίξοες συνθήκες που επικρατούν στην αγορά, λόγω του υψηλού πληθωρισμού που οδηγεί σε μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος των καταναλωτών. Ωστόσο η Κρι Κρι απολαμβάνει οφέλη από τη στροφή των καταναλωτών σε value for money προϊόντα, όπως τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, τομέα στον οποίο αναπτύσσει δραστηριότητα. Η εταιρεία ενισχύει το μερίδιό της στα επώνυμα προϊόντα στο 17,1% αλλά ταυτόχρονα πετυχαίνει αύξηση πωλήσεων γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας.

Σημειώνεται ότι η Κρι Κρι διαθέτει τα προϊόντα της -παγωτά, γιαούρτια και φρέσκο γάλα- μέσα από ένα ευρύ πανελλαδικό δίκτυο πωλήσεων, αποτελούμενο από σούπερ μάρκετ και μικρά σημεία πώλησης ενώ διαθέτει και ιδιόκτητο κέντρο διανομής.

Στο εξωτερικό τα προϊόντα της έχουν παρουσία σε περισσότερες από 29 χώρες. Οι εξαγωγές της πέρυσι έφτασαν το 47,43% των συνολικών πωλήσεων, με αύξηση 33,3%. Ειδικά οι πωλήσεις γιαουρτιού αναπτύσσονται με ρυθμό 32,7% πριμοδοτώντας τα σχέδια της διοίκησης της Κρι Κρι για περαιτέρω προώθηση του ελληνικού γιαουρτιού στις αγορές της Δυτικής και Κεντρικής Ευρώπης, ειδικά Ιταλία, Ηνωμένο Βασίλειο και άλλες χώρες όπως Σουηδία και Αυστρία.

Οι επενδύσεις
Μάλιστα η εταιρεία δρομολογεί επενδύσεις 20 εκατ. ευρώ το 2023 στη μονάδα της στις Σέρρες για να ενισχύσει τις δυνατότητές της. Πέρυσι διέθεσε πάνω από 8,7 εκατ. ευρώ και συνεχίζει να επενδύει σε αύξηση της παραγωγικής της δυναμικότητας, με τεχνολογική αναβάθμιση των εργοστασίων γιαουρτιού και παγωτού. Έχει εντάξει επίσης επενδυτικά σχέδια προϋπολογισμού 19,7 εκατ. ευρώ στον αναπτυξιακό νόμο 4399/2016 και αναμένει επιδότηση σε ποσοστό 35% με τη μορφή της φορολογικής απαλλαγής.