Την επόμενη ημέρα του Ενιαίου Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ) σχεδιάζουν στο Υπουργείο Εργασίας, αναγνωρίζοντας ότι παρά την προεκλογική περίοδο αλλά και τις επικείμενες κάλπες το υπερταμείο ασφάλισης θα πρέπει να συνεχίσει να εξελίσσεται και να αναβαθμίζει την λειτουργία του προς όφελος των ασφαλισμένων. Τα τελευταία χρόνια ο ΕΦΚΑ έχει κάνει «άλματα» σε σχέση με το παρελθόν, καθώς μεγάλο μέρος των υπηρεσιών του έχει ήδη ψηφιοποιηθεί, ενώ και ο χρόνος απονομής συντάξεων έχει μειωθεί σημαντικά, καθώς μεγάλο μέρος των απλών συνταξιοδοτικών υποθέσεων διευθετείται εντός τριμήνου.

Στις επόμενες φάσεις του το υπερταμείο ασφάλισης έχει βάλει μπρος για την περαιτέρω ψηφιοποίηση του. Πρόκειται για ένα «πλέγμα» μεταρρυθμίσεων που θα ενοποιήσουν περισσότερο τα συστήματα του ταμείου, θα μειώσουν ακόμη περισσότερο τη… χαρτούρα και θα αναβαθμίσουν τους ελεγκτικούς μηχανισμούς του, ενισχύοντας τους με νέα ψηφιακά εργαλεία.


Στην «ατζέντα» των μεταρρυθμίσεων περιλαμβάνεται η ενίσχυση των υπηρεσιών με έμπειρα στελέχη του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα, ώστε να προχωρήσουν τα μεγάλα πρότζεκτ που έχουν ήδη μπει σε ράγες υλοποίησης, όπως είναι για παράδειγμα η αξιοποίηση της περιουσίας του ΕΦΚΑ. Προς αυτήν την κατεύθυνση μετά τις εκλογές αναμένεται η ολοκλήρωση της τοποθέτησης των νέων γενικών διευθυντών και 200 περίπου διευθυντών βαθμιαία, ενώ στο ίδιο πλαίσιο έχει προγραμματιστεί και η ενίσχυση των υπηρεσιών με 551 νέους εργαζόμενους.


Υψηλόβαθμα στελέχη επισημαίνουν, ωστόσο, στο powergame.gr, ότι ο βασικός στόχος που έχει τεθεί είναι η ενοποίηση των 88 διαφορετικών βάσεων δεδομένων του e-ΕΦΚΑ σ’ ένα Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα, που θα επικοινωνεί και με τα συστήματα του Κέντρου Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών (ΚΕΑΟ), με στόχο την ταχύτερη διεκπεραίωση των ασφαλιστικών και συνταξιοδοτικών υποθέσεων. Αυτό θα είναι ένα χρήσιμο εργαλείο που θα πάει ένα βήμα παρακάτω τον ρυθμό απονομής συντάξεων και θα ξεμπλοκάρει σε μεγάλο βαθμό τις «σύνθετες» συνταξιοδοτικές υποθέσεις.


Στη βεντάλια των επόμενων παρεμβάσεων βρίσκεται επίσης και η ικανοποίηση ενός πάγιου αιτήματος των ασφαλισμένων. Πρόκειται για την ψηφιοποίηση του ασφαλιστικού βίου όλων των πολιτών, με την ψηφιοποίηση των ενσήμων και πριν από το 2002. Παράλληλα, η διοίκηση του ΕΦΚΑ, ακολουθώντας τα βήματα του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας, θα επιδιώξει να συνδέσει το ψηφιακό σύστημα «ΕΡΓΑΝΗ» με τον e-ΕΦΚΑ-Πρόγραμμα «ΑΡΙΑΔΝΗ», ώστε οι ελεγκτές του e-ΕΦΚΑ να μπορούν να γνωρίζουν σε real time, δηλαδή σε πραγματικό χρόνο, το ωράριο, την αμοιβή, τη μερική ή την πλήρη απασχόληση κάθε εργαζομένου.

Τέλος, η διοίκηση σχεδιάζει την ενίσχυση του θεσμού των υπαλλήλων ροής και υποδοχής. Υπενθυμίζεται ότι σε περίπτωση που κάποιος δεν έχει κλείσει ηλεκτρονικό ραντεβού, ο υπάλληλος υποδοχής -που βρίσκεται στην είσοδο του υποκαταστήματος του ΕΦΚΑ- μπορεί να του κλείσει ραντεβού ή σε κάποιες περιπτώσεις να τον βοηθήσει να εξυπηρετηθεί επί τόπου, ιδίως αν πρόκειται για ευπαθείς συμπολίτες μας (ΑμεΑ, έγκυες, ηλικιωμένοι κλπ.).


Από την πλευρά τους οι υπάλληλοι ροής έχουν ως βασική αποστολή να βοηθούν και να κατευθύνουν τους ασφαλισμένους στο αρμόδιο κάθε φορά τμήμα για τη διεκπεραίωση της υπόθεσής τους και να τους ενημερώνουν για τα απαιτούμενα για κάθε υπηρεσία δικαιολογητικά και να συνδράμει στον έλεγχο της πληρότητάς τους. Σύμφωνα με τον υφιστάμενο σχεδιασμό, η διοίκηση θα επεκτείνει τον θεσμό των υπαλλήλων ροής και υποδοχής και στα 117 φυσικά σημεία εξυπηρέτησης του φορέα σε όλη την Ελλάδα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στις επόμενες κινήσεις που σχεδιάζονται από τον ΕΦΚΑ είναι και η ανακαίνιση των χώρων. Προς αυτήν την κατεύθυνση θα προωθηθεί ο εκσυγχρονισμός και η διαμόρφωση των κατά τόπους υπηρεσιών του ταμείου, έτσι ώστε να υπάρχουν επαρκείς υποδομές, εξοπλισμός και ένα περιβάλλον σύγχρονο που θα επιτρέπει την καλύτερη εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων.