Κωτσόβολος: Υψηλός τζίρος και νέο concept σε Sani Resort και νησιά
Με οδηγό τα επιδοτούμενα προγράμματα η Κωτσόβολος κλείνει το οικονομικό έτος 2022/2023 με αύξηση πωλήσεων 12% και περνά τον πήχη – τον στόχο για πωλήσεις πάνω από τα 700 εκατ. ευρώ φέτος, με αποτύπωμα στην κερδοφορία.
Κατηγορίες ψύξης – κλιματισμού, λόγω του προγράμματος «Ανακυκλώνω, Αλλάζω Συσκευή», βρέθηκαν στην αιχμή της ζήτησης ενώ σε συνδυασμό με τις προσφορές της Black Friday οι πωλήσεις έλαβαν ισχυρή ώθηση.
Οι καλές επιδόσεις πριμοδοτούν τα σχέδια της αλυσίδας για γεωγραφική επέκταση σε περιοχές που δεν έχει παρουσία, όπως στο Κιλκίς που άνοιξε πρόσφατα, στην Αλεξανδρούπολη που επανατοποθετείται σε νέο σημείο, στη Ζάκυνθο, στο Ρέθυμνο κ.α.. Επιπλέον, λανσάρει νέα concept. Άνοιξε για παράδειγμα κατάστημα «K spot» στο Sani Resort. Σε συνέχεια και του «K spot» στη Ρόδο, αυτό το ευέλικτο μοντέλο καταστήματος με είδη τεχνολογίας, υπηρεσίες και service φαίνεται να ταιριάζει στις ανάγκες νησιών και τουριστικών περιοχών. Οπότε η ανάπτυξη του δικτύου αναμένεται να συνεχιστεί. Εξάλλου, είναι εργαλείο στη στρατηγική της Κωτσόβολος, καθώς τα καταστήματα, σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας, «ξεκλειδώνουν» ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα. Δεν είναι μόνο σημεία πώλησης αλλά λειτουργούν ως hub απελευθερώνοντας δυνατότητες για μια δέσμη υπηρεσιών, από την παράδοση την ίδια μέρα μέχρι το service και τις υποστηρικτικές υπηρεσίες.
Οι οικονομικές επιδόσεις
Αναφορικά με τις οικονομικές επιδόσεις επικαιροποιημένα στοιχεία του ομίλου Currys επιβεβαιώνουν τους στόχους του Γιάννη Βασιλάκου, επικεφαλής της ελληνικής θυγατρικής, Κωτσόβολος – Dixons South East Europe, που είχε προβλέψει ότι η απόδοση θα έρθει από τον αυξημένο τζίρο, ο οποίος ευνοείται σε μεγάλο βαθμό από τη ζήτηση σε επιδοτούμενα προγράμματα, όπως το «Ανακυκλώνω, Αλλάζω Συσκευή», το «Εξοικονομώ», καθώς και τα προγράμματα για τις επιχειρήσεις – εξοικονόμηση ενέργειας, αντικατάσταση συσκευών και ψηφιακό μετασχηματισμό.
Ο κ. Βασιλάκος δεν σχολιάζει τα οικονομικά στοιχεία, ενόψει των οριστικών αποτελεσμάτων, στις αρχές Ιουνίου, αλλά εμφανίζεται σαφώς ικανοποιημένος από τις επιδόσεις της εταιρείας που συνεχίζει να υπεραποδίδει έναντι των άλλων θυγατρικών του ομίλου Currys.
Με βάση στοιχεία που δημοσίευσε ο βρετανικός όμιλος ο τζίρος της Κωτσόβολος ενισχύθηκε κατά 12% στην οικονομική χρήση που έκλεισε 30 Απριλίου (1/5/2022-30/4/2023) ενώ σε επίπεδο ομίλου σημειώνεται πτώση 7%. Μάλιστα στο δεύτερο εξάμηνο (Νοέμβριος 2022-Απρίλιος 2023) η ελληνική αλυσίδα «ανέβασε ταχύτητα», με την αύξηση των πωλήσεων σε ίδια καταστήματα να διαμορφώνεται σε 20% από 4% στο α’ εξάμηνο συγκριτικά με τις αντίστοιχες περιόδους της προηγούμενης χρονιάς. Στην περίοδο αιχμής, δηλαδή τις 10 εβδομάδες μέχρι τις 7 Ιανουαρίου που περιλαμβάνει την Black Friday η αύξηση των πωλήσεων φτάνει το 12% ενώ μετά την αιχμή, 16 εβδομάδες μέχρι τις 29 Απριλίου, ο ρυθμός ανάπτυξης των πωλήσεων φτάνει το 28%.
Η ισχυρή ανάπτυξη στο β’ εξάμηνο εκτιμάται ότι ευνόησε την κερδοφορία που «ροκάνισε» στο α’ εξάμηνο (Μάιος-Οκτώβριος 2022) του οικονομικού έτους η πίεση στα κόστη σε συνδυασμό με την καθυστέρηση ενεργοποίησης του προγράμματος «Ανακυκλώνω, Αλλάζω Συσκευή». Σημειώνεται ότι η εταιρεία δεν μπορεί να μετακυλήσει εξ ολοκλήρου στις τιμές καταναλωτή τις αυξήσεις σε ηλεκτρική ενέργεια, ενοίκια, καύσιμα, μισθούς, εμπορεύματα κ.α.. Έτσι στο α’ εξάμηνο, με τζίρο 339 εκατ. ευρώ, εμφάνισε προσαρμοσμένο EBIT μειωμένο σε 1,15 εκατ. ευρώ με μείωση του μικτού περιθωρίου κατά 210 μονάδες βάσης.
Κατηγορίες ψύξης – κλιματισμού, λόγω του προγράμματος «Ανακυκλώνω, Αλλάζω Συσκευή», βρέθηκαν στην αιχμή της ζήτησης ενώ σε συνδυασμό με τις προσφορές της Black Friday οι πωλήσεις έλαβαν ισχυρή ώθηση.
Οι καλές επιδόσεις πριμοδοτούν τα σχέδια της αλυσίδας για γεωγραφική επέκταση σε περιοχές που δεν έχει παρουσία, όπως στο Κιλκίς που άνοιξε πρόσφατα, στην Αλεξανδρούπολη που επανατοποθετείται σε νέο σημείο, στη Ζάκυνθο, στο Ρέθυμνο κ.α.. Επιπλέον, λανσάρει νέα concept. Άνοιξε για παράδειγμα κατάστημα «K spot» στο Sani Resort. Σε συνέχεια και του «K spot» στη Ρόδο, αυτό το ευέλικτο μοντέλο καταστήματος με είδη τεχνολογίας, υπηρεσίες και service φαίνεται να ταιριάζει στις ανάγκες νησιών και τουριστικών περιοχών. Οπότε η ανάπτυξη του δικτύου αναμένεται να συνεχιστεί. Εξάλλου, είναι εργαλείο στη στρατηγική της Κωτσόβολος, καθώς τα καταστήματα, σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας, «ξεκλειδώνουν» ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα. Δεν είναι μόνο σημεία πώλησης αλλά λειτουργούν ως hub απελευθερώνοντας δυνατότητες για μια δέσμη υπηρεσιών, από την παράδοση την ίδια μέρα μέχρι το service και τις υποστηρικτικές υπηρεσίες.
Οι οικονομικές επιδόσεις
Αναφορικά με τις οικονομικές επιδόσεις επικαιροποιημένα στοιχεία του ομίλου Currys επιβεβαιώνουν τους στόχους του Γιάννη Βασιλάκου, επικεφαλής της ελληνικής θυγατρικής, Κωτσόβολος – Dixons South East Europe, που είχε προβλέψει ότι η απόδοση θα έρθει από τον αυξημένο τζίρο, ο οποίος ευνοείται σε μεγάλο βαθμό από τη ζήτηση σε επιδοτούμενα προγράμματα, όπως το «Ανακυκλώνω, Αλλάζω Συσκευή», το «Εξοικονομώ», καθώς και τα προγράμματα για τις επιχειρήσεις – εξοικονόμηση ενέργειας, αντικατάσταση συσκευών και ψηφιακό μετασχηματισμό.
Ο κ. Βασιλάκος δεν σχολιάζει τα οικονομικά στοιχεία, ενόψει των οριστικών αποτελεσμάτων, στις αρχές Ιουνίου, αλλά εμφανίζεται σαφώς ικανοποιημένος από τις επιδόσεις της εταιρείας που συνεχίζει να υπεραποδίδει έναντι των άλλων θυγατρικών του ομίλου Currys.
Με βάση στοιχεία που δημοσίευσε ο βρετανικός όμιλος ο τζίρος της Κωτσόβολος ενισχύθηκε κατά 12% στην οικονομική χρήση που έκλεισε 30 Απριλίου (1/5/2022-30/4/2023) ενώ σε επίπεδο ομίλου σημειώνεται πτώση 7%. Μάλιστα στο δεύτερο εξάμηνο (Νοέμβριος 2022-Απρίλιος 2023) η ελληνική αλυσίδα «ανέβασε ταχύτητα», με την αύξηση των πωλήσεων σε ίδια καταστήματα να διαμορφώνεται σε 20% από 4% στο α’ εξάμηνο συγκριτικά με τις αντίστοιχες περιόδους της προηγούμενης χρονιάς. Στην περίοδο αιχμής, δηλαδή τις 10 εβδομάδες μέχρι τις 7 Ιανουαρίου που περιλαμβάνει την Black Friday η αύξηση των πωλήσεων φτάνει το 12% ενώ μετά την αιχμή, 16 εβδομάδες μέχρι τις 29 Απριλίου, ο ρυθμός ανάπτυξης των πωλήσεων φτάνει το 28%.
Η ισχυρή ανάπτυξη στο β’ εξάμηνο εκτιμάται ότι ευνόησε την κερδοφορία που «ροκάνισε» στο α’ εξάμηνο (Μάιος-Οκτώβριος 2022) του οικονομικού έτους η πίεση στα κόστη σε συνδυασμό με την καθυστέρηση ενεργοποίησης του προγράμματος «Ανακυκλώνω, Αλλάζω Συσκευή». Σημειώνεται ότι η εταιρεία δεν μπορεί να μετακυλήσει εξ ολοκλήρου στις τιμές καταναλωτή τις αυξήσεις σε ηλεκτρική ενέργεια, ενοίκια, καύσιμα, μισθούς, εμπορεύματα κ.α.. Έτσι στο α’ εξάμηνο, με τζίρο 339 εκατ. ευρώ, εμφάνισε προσαρμοσμένο EBIT μειωμένο σε 1,15 εκατ. ευρώ με μείωση του μικτού περιθωρίου κατά 210 μονάδες βάσης.