Αν το αρχικό TAXIS κόστισε περί τα 20 δισ. δρχ. (περίπου 60 εκατ. ευρώ) το νέο TAXIS που ετοιμάζεται από το υπουργείο Οικονομικών και την ΑΑΔΕ θα κοστίσει κοντά στα 100 εκατ. ευρώ. Τριάντα χρόνια μετά το πρώτο TAXIS που υλοποίησε ο τότε υπουργός Οικονομικών Αλ. Παπαδόπουλος, το ελληνικό κράτος είναι έτοιμο να προχωρήσει στο TAXIS II.

Tο TAXIS ΙΙ θα αναπτυχθεί μέχρι το τέλος του 2028 και θα απαιτήσει πόρους πάνω από 100 εκατ. ευρώ. Από αυτά τα 29 εκατ. ευρώ θα διατεθούν από το Ταμείο Ανάκαμψης, επιπλέον 6 εκατ. ευρώ από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και άλλα περίπου 65 εκατ. ευρώ από το ΕΣΠΑ/Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Αρχικά και έως το 2025, τις δαπάνες θα καλύψει το Ταμείο Ανάκαμψης και στη συνέχεια το ΕΣΠΑ.

Για την επίτευξη των παραπάνω στόχων, σύμφωνα με το Τεχνικό Δελτίο του έργου, το  TAXIS II θα αναζητήσει υβριδική λύση. Αυτή θα συνδυάζει τη προμήθεια έτοιμης λύσης «COTS» (Commercial Off the Shelf) με την αγορά των απαραίτητων αδειών χρήσης λογισμικού καθώς και custom λύσεις προσαρμοσμένες και ευθυγραμμισμένες στις εκάστοτε απαιτήσεις. Τα στάδια υλοποίησης περιλαμβάνουν τους εξής στόχους και παραδοτέα, τα οποία θα υλοποιηθούν σε δύο φάσεις:

Στο TAXIS II, θα υπάρξει ενσωμάτωση και αξιοποίηση υφιστάμενων εφαρμογών και υπηρεσιών, όπως είναι το EISPRAXIS, myDATA, myPROPERTY, μητρώο πλοίων, κ.λπ. Φυσικά το νέο σύστημα θα πρέπει να αξιοποιεί και να διαλειτουργεί με όλα τα συστήματα της ΑΑΔΕ, να παρέχει τη δυνατότητα διασύνδεσης με νέα μελλοντικά συστήματα ή συστήματα τρίτων φορέων, όπως για παράδειγμα τα ΟΠΣ Ανθρώπινου Δυναμικού, Κεντρικού Συστήματος Διαχείρισης Εγγράφων, Κτηματολόγιο, κ.λπ., τα οποία θα αλληλεπιδρούν με τα δομικά στοιχεία του νέου συστήματος φορολογίας.

Σύμφωνα με τον χρονοπρογραμματισμό του έργου, το έργο θα δημοπρατηθεί σε μια σύμβαση που θα αφορά στην αντικατάσταση των τριών βασικών συστημάτων φορολογίας της ΑΑΔΕ, δηλαδή του TAXIS, TAXISnet και ELENXIS, με ένα ενιαίο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα (ΟΠΣ), τον επιχειρησιακό εκσυγχρονισμό της των φορολογικών διαδικασιών, καθώς και τη μετάπτωση δεδομένων και διαδικασιών. Η εκκίνηση του σχετικού διαγωνισμού αναμένεται μέχρι το τέλος Ιουλίου με στόχο την έναρξη υλοποίησης του έργου τον Μάρτιο του 2024.

Το πρώτο TAXIS εκτιμάται ότι κόστισε περίπου 60 εκατ. ευρώ. Μόνον Εξ’ αυτών τα 40 εκατ. ευρώ κόστισαν οι Η/Υ (hardware) και τα υπόλοιπα το λογισμικό. Την εποχή εκείνη η μεγάλη αξία ήταν στο hardware και η μικρότερη στο λογισμικό, αντίστροφα δηλαδή με ότι ισχύει σήμερα.