Αύξηση πωλήσεων και κερδοφορίας προβλέπει για το 2023 η L’Oreal Hellas, αδιαμφισβήτητος ηγέτης της τοπικής αγοράς καλλυντικών, με ισχυρό χαρτοφυλάκιο μαρκών και παρουσία σε όλα τα κανάλια διανομής.

Τους οικονομικούς στόχους του γαλλικού κολοσσού πριμοδοτούν οι καλές επιδόσεις της περασμένης χρονιάς καθώς έκλεισε το 2022, μια χρονιά προκλήσεων για την αγορά, με κύκλο εργασιών 186,8 εκατ. ευρώ αυξημένο κατά 9,9% συγκριτικά με την προηγούμενη χρήση, με το μικτό περιθώριο κέρδους να διαμορφώνεται σε 70,8%.

Τα καθαρά κέρδη της χρήσης 2022 ανήλθαν σε 19,8 εκατ. ευρώ ενισχυμένα κατά 15,8% δίνοντας τη δυνατότητα στη διοίκηση να προτείνει γενναίο μέρισμα. Όπως αναφέρεται στις οικονομικές καταστάσεις της εταιρείας η διοίκηση προτείνει μέρισμα 3,45 ευρώ ανά μετοχή ή συνολικό μέρισμα 19,8 εκατ. ευρώ.

Η L’Oreal Hellas, με ρυθμό ανάπτυξης που αγγίζει το 10%, υπεραποδίδει της αγοράς καλλυντικών, η οποία με βάση συντηρητικές εκτιμήσεις αναπτύσσεται με ρυθμό περίπου 3,5%.

Τα αποτελέσματα επιβεβαιώνουν επίσης τις προβλέψεις της διοίκησης του Alex Davison. Ανέλαβε πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της L’Oréal Hellas όταν ξέσπασε η πανδημία, τον Απρίλιο του 2020 και έχει σταθεροποιήσει την εταιρεία σε τροχιά ανάπτυξης στη μετά-Covid εποχή. Το 2021 ενίσχυσε τα μερίδιά της και εμφάνισε αύξηση πωλήσεων που άγγιξε το 12% ενώ διένειμε μέρισμα πάνω από 17 εκατ. ευρώ. Οι ανοδικές τάσεις διατηρήθηκαν πέρυσι εδραιώνοντας την ισχυρή θέση της L’Oreal Hellas στην τοπική αγορά. Εξάλλου, ο τζίρος της προβλέπεται να προσεγγίσει τα 200 εκατ. ευρώ εάν επιβεβαιωθούν οι προβλέψεις της διοίκησης για νέα αύξηση κατά την τρέχουσα οικονομική χρήση.

Σημειώνεται ότι η L’Oreal έχει παρουσία στην Ελλάδα από το 1937, με τα πρώτα της προϊόντα να κυκλοφορούν στην αγορά μέσα από το κανάλι της επιλεκτικής διανομής. Από το 1970 δραστηριοποιείται μέσω θυγατρικής και σήμερα έχει παρουσία σε όλα τα κανάλια διανομής με 28 μάρκες συνολικά ενώ απασχολεί πάνω από 720 εργαζόμενους.

 

Εντωμεταξύ, η L’Oreal Hellas ακολουθεί τις τάσεις που διέπουν και τα μεγέθη του μητρικού γαλλικού ομίλου L’Oréal S.A., Νο1 στην παγκόσμια βιομηχανία ομορφιάς, με πωλήσεις 32,28 δισ. ευρώ το 2022 και ρεκόρ κερδοφορίας. Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα ο CEO Nicolas Hieronimus, σημείωσε ότι η συγκρίσιμη ανάπτυξη έναντι του 2019 σημείωσε επιτάχυνση φτάνοντας στο 23% στο σύνολο του έτους. Λαμβάνοντας υπόψη τις τρέχουσες αβεβαιότητες το επιτελείο του ομίλου διατηρεί φιλόδοξους στόχους για το μέλλον αναμένοντας καλύτερες αποδόσεις από την αγορά και το 2023.

 

Οι «πράσινοι» στόχοι

Τέλος, αξίζει να αναφερθεί ότι ο όμιλος και η L’Oreal Hellas σε τοπικό επίπεδο δεσμεύτηκαν εδώ και δύο χρόνια για την υλοποίηση του νέου προγράμματος βιωσιμότητας «L’Oreal for the Future» με συγκεκριμένους στόχους για τη δεκαετία 2020-2030. Η εταιρεία, ακολουθώντας το πρόγραμμα του ομίλου L’Oreal για τη μείωση του αντίκτυπου της στο περιβάλλον σημειώνει σταθερή πρόοδο. Δεσμεύεται μεταξύ άλλων ότι μέχρι το 2025, όλες οι εγκαταστάσεις της θα έχουν επιτύχει ουδετερότητα άνθρακα, μέσα από τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης και τη χρήση 100% ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Επίσης, μέχρι το 2030, στόχος είναι το 100% των πλαστικών που χρησιμοποιούνται στις συσκευασίες των προϊόντων να προέρχονται είτε από ανακυκλωμένες πηγές είτε από πηγές βιολογικής προέλευσης και να μειωθούν κατά 50% ανά τελικό προϊόν, σε σύγκριση με το 2016, οι εκπομπές CO2 που σχετίζονται με τις μεταφορές των προϊόντων. Επιπλέον, μέχρι το 2030, το 100% των εγκαταστάσεων της L’Oreal Hellas θα έχουν θετικό αντίκτυπο στη βιοποικιλότητα σε σχέση με το 2019 και μέχρι το 2025, το 100% των νέων προθηκών και επίπλων της στα σημεία πώλησης θα έχουν οικολογικό σχεδιασμό.