Έξι μαρίνες εντάσσονται στον νέο γύρο διαγωνισμών του ΤΑΙΠΕΔ
Τρεις διαγωνισμούς για την αξιοποίηση τουριστικών λιμένων ετοιμάζει να βγάλει στον αέρα το ΤΑΙΠΕΔ μέσα στους επόμενους μήνες, ενώ για άλλες τρεις μαρίνες προχωρούν οι μελέτες προκειμένου να αποφασιστεί το μοντέλο παραχώρησης. Στο επίκεντρο του νέου γύρου παραχωρήσεων θα βρεθεί η μαρίνα της Αρετσούς στην Καλαμαριά με το διαγωνισμό παραχώρησης να επανεκκινεί στο αμέσως προσεχές διάστημα ενώ μέσα στο φθινόπωρο θα πραγματοποιηθεί νέος διαγωνισμός για τη μαρίνα Ιτέας καθώς και για την Ημερολιά στην Κέρκυρα. Σε πιο πρώιμο στάδιο βρίσκεται η διαδικασία για τη δεύτερη μαρίνα της Κέρκυρας, στη Λευκίμμη καθώς και για τις μαρίνες Ρόδου και Σκιάθου.
Μία από τις πλέον ελκυστικές μαρίνες στο χαρτοφυλάκιο του ΤΑΙΠΕΔ είναι της Αρετσούς στην Καλαμαριά καθώς βρίσκεται κοντά σε περιοχές υψηλού τουριστικού ενδιαφέροντος όπως η Θεσσαλονίκη και η Χαλκιδική. Επιπλέον, η Βόρεια Ελλάδα δε διαθέτει επαρκή αριθμό τουριστικών λιμένων για φιλοξενία πολυτελών σκαφών. Σήμερα η μαρίνα της Καλαμαριάς διαθέτει χερσαία ζώνη γύρω στα 78 στρέμματα και 242 θέσεις ελλιμενισμού. Η Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ), που συμπληρώνει το Στρατηγικό Σχέδιο (Master Plan) για τη μαρίνα Αρετσούς έχει ολοκληρωθεί. Όμως για να προχωρήσει ο διαγωνισμός, πιθανώς μέσα στο επόμενο δίμηνο, απαιτείται η έκδοση Κοινής Υπουργικής Απόφασης (ΚΥΑ) από τα υπουργεία Ναυτιλίας και Περιβάλλοντος και Ενέργειας που θα εγκρίνει την ΣΜΠΕ.
Η ΣΜΠΕ έχει ολοκληρωθεί και για τη μαρίνα Ημερολιάς στην Κέρκυρα ο διαγωνισμός για την παραχώρηση της οποίας θα ξεκινήσει μέσα στο φθινόπωρο, όπως και ο νέος διαγωνισμός για τη μαρίνα Ιτέας. Σε σχέση με τους δύο διαγωνισμούς παραχώρησης που ολοκληρώθηκαν τους τελευταίους μήνες, για τη μαρίνα Πύλου και για τη μαρίνα μεγάλων σκαφών (mega yachts) στην Κέρκυρα, η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ ετοιμάζεται να στείλει στο Ελεγκτικό Συνέδριο τις σχετικές συμβάσεις προκειμένου να προχωρήσει η υπογράφή τους. Τέλος, σε εξέλιξη είναι ο διαγωνισμός για τη μαρίνα Αργοστολίου τον οποία διεκδικούν και οι δύο ισχυρότεροι «παίκτες» του χώρου η Lamda Marinas του ομίλου Lamda Development και η D-Marin που ελέγχεται πλέον από την CVC Capital.
Μία από τις πλέον ελκυστικές μαρίνες στο χαρτοφυλάκιο του ΤΑΙΠΕΔ είναι της Αρετσούς στην Καλαμαριά καθώς βρίσκεται κοντά σε περιοχές υψηλού τουριστικού ενδιαφέροντος όπως η Θεσσαλονίκη και η Χαλκιδική. Επιπλέον, η Βόρεια Ελλάδα δε διαθέτει επαρκή αριθμό τουριστικών λιμένων για φιλοξενία πολυτελών σκαφών. Σήμερα η μαρίνα της Καλαμαριάς διαθέτει χερσαία ζώνη γύρω στα 78 στρέμματα και 242 θέσεις ελλιμενισμού. Η Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ), που συμπληρώνει το Στρατηγικό Σχέδιο (Master Plan) για τη μαρίνα Αρετσούς έχει ολοκληρωθεί. Όμως για να προχωρήσει ο διαγωνισμός, πιθανώς μέσα στο επόμενο δίμηνο, απαιτείται η έκδοση Κοινής Υπουργικής Απόφασης (ΚΥΑ) από τα υπουργεία Ναυτιλίας και Περιβάλλοντος και Ενέργειας που θα εγκρίνει την ΣΜΠΕ.
Η ΣΜΠΕ έχει ολοκληρωθεί και για τη μαρίνα Ημερολιάς στην Κέρκυρα ο διαγωνισμός για την παραχώρηση της οποίας θα ξεκινήσει μέσα στο φθινόπωρο, όπως και ο νέος διαγωνισμός για τη μαρίνα Ιτέας. Σε σχέση με τους δύο διαγωνισμούς παραχώρησης που ολοκληρώθηκαν τους τελευταίους μήνες, για τη μαρίνα Πύλου και για τη μαρίνα μεγάλων σκαφών (mega yachts) στην Κέρκυρα, η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ ετοιμάζεται να στείλει στο Ελεγκτικό Συνέδριο τις σχετικές συμβάσεις προκειμένου να προχωρήσει η υπογράφή τους. Τέλος, σε εξέλιξη είναι ο διαγωνισμός για τη μαρίνα Αργοστολίου τον οποία διεκδικούν και οι δύο ισχυρότεροι «παίκτες» του χώρου η Lamda Marinas του ομίλου Lamda Development και η D-Marin που ελέγχεται πλέον από την CVC Capital.