Ιστοσελίδες, Facebook, TikTok και γενικώς τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης χρησιμοποιεί, μεταξύ άλλων, η Εφορία για να ξετρυπώσει φορολογητέα ύλη που έχει αποκρυβεί. Πριν από λίγο καιρό την τιμητική της είχε γνωστή influencer που από τον έλεγχο (παρουσίαζε τα προϊόντα της στα social media)  διαπιστώθηκε αποκρυβείσα φορολογητέα ύλη σχεδόν 350.000 ευρώ από τη μη έκδοση φορολογικών στοιχείων. Μετά από αυτό, το συνολικό ύψος φόρων και προστίμων που καταλογίστηκε έφτασε στα 270.000 ευρώ.

Μετά λοιπόν την influencer, σειρά είχε παρουσιαστής τηλεοπτικής εκπομπής, ο οποίος ταυτόχρονα διαθέτει εταιρεία τηλεπωλήσεων. Ύστερα από καταγγελίες καταναλωτών, οι ελεγκτές της ΑΑΔΕ άρχισαν να παρακολουθούν τη συναλλακτική συμπεριφορά της επιχείρησης. Ζήτησαν στοιχεία των παραδόσεων από την εταιρεία ταχυμεταφορών, με την οποία συνεργαζόταν η επιχείρηση, και βρήκαν ότι για τέσσερις χρήσεις δεν είχαν δηλωθεί 12.000 αποδείξεις, συνολικής αξίας 400.000 ευρώ.

Οι κινήσεις αυτές δείχνουν ότι ο ελεγκτικός μηχανισμός παρακολουθεί το διαδίκτυο, ενώ στο… πλάι του έχει τους followers, τους τηλεθεατές και τις εταιρείες ταχυμεταφορών. Το δίκτυο των «νέων ελεγκτών» που διαθέτει η ΑΑΔΕ ανέρχεται σε εκατοντάδες χιλιάδες και έχει απλωθεί διαδικτυακά σε όλη την επικράτεια.

Σε γάμους, βαφτίσεις και εκδηλώσεις

Σειρά είχαν οι κριτικές πολιτών σε ιστοσελίδα για διοργάνωση γάμων. «Οι κριτικές πελατών σε ιστοσελίδα για διοργάνωση γάμων οδήγησαν τον έλεγχο στη διαπίστωση μη έκδοσης αποδείξεων». Αυτό αναφέρει απόφαση της Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών  στην οποία τονίζεται ότι επιβλήθηκε ειδική χρηματική κύρωση αντί αναστολής λειτουργίας της επιχείρησης που διοργανώνει εκδηλώσεις.

Όπως φαίνεται, η φορολογική διοίκηση βρήκε ακόμα έναν κλάδο για ελέγξει σε βάθος. Έτσι λοιπόν στο στόχαστρο των ελεγκτών  μπαίνουν γάμοιβαφτίσια, εορτασμοί, εκδηλώσεις συλλόγων και γενικά οποιοδήποτε τέτοιου τύπου διοργανώσεις που οι πληρωμές συνηθίζεται να γίνονται χωρίς εισιτήρια και με μετρητά. Είναι ενδεικτικό ότι σε έλεγχο που πραγματοποίησε η ΑΑΔΕ σε χορό συλλόγου διαπίστωσε ότι όχι μόνο δεν είχαν εκδοθεί εισιτήρια αλλά είχαν πωληθεί σουβλάκια, γουρουνοπούλες, κοτόπουλα και μπίρες χωρίς να έχουν εκδοθεί παραστατικά.

Επόμενο βήμα οι ηλεκτρονικές συναλλαγές

Το επόμενο βήμα, όπως αναφέρουν από το Υπουργείο Οικονομικών, είναι οι έλεγχοι στις παραδόσεις προϊόντων με αντικαταβολή. 

Οι ηλεκτρονικές συναλλαγές και οι νέες τεχνολογίες διευκολύνουν το έργο του ελεγκτικού μηχανισμού, ο οποίος πλέον έχει όλα τα εργαλεία για να την περιορίσει. Οι ηλεκτρονικές πλατφόρμες άντλησης πληροφοριών, όπως για παράδειγμα booking, Airbnb, οι πλατφόρμες διανομής φαγητού, καθώς και οι υπηρεσίες courier συμβάλλουν στη μείωση της φοροδιαφυγής μέσω της διάθεσης των στοιχείων στον ελεγκτικό μηχανισμό. Μάλιστα, έχουν υπογραφεί πρωτόκολλα συνεργασίας και ήδη, σε ό,τι αφορά τις βραχυχρόνιες μισθώσεις, η booking αποβάλλει από την πλατφόρμα όσους δεν έχουν αριθμό μητρώου.

Πηγή: powergame.gr