Το δίκιο τους βρήκαν τρεις στους δέκα φορολογούμενους που προσέφυγαν στη Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών της ΑΑΔΕ το πρώτο εξάμηνο του έτους, αμφισβητώντας αποφάσεις επιβολής φόρων και προστίμων της φορολογικής διοίκησης.

Η ΔΕΔ, αφού εξέτασε τις υποθέσεις, ακύρωσε πρόστιμα, προσαυξήσεις και έξτρα φόρους που είχε επιβάλει ο φοροελεγκτικός μηχανισμός για φορολογικές παραβάσεις, με αποτέλεσμα οι προσφεύγοντες να βγουν κερδισμένοι.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, στο διάστημα Ιανουαρίου-Ιουνίου 2023 παραπέμφθηκαν στη ΔΕΔ 4.173 υποθέσεις και εκδικάστηκαν 4.011 προσφυγές φορολογουμένων. Από τις υποθέσεις αυτές, η ΔΕΔ έκρινε ότι στις 1.210 περιπτώσεις ή ποσοστό 30,2% οι φορολογούμενοι είχαν δίκιο που ζητούσαν ολική ή μερική διαγραφή καταλογισθέντων φόρων, προσαυξήσεων και προστίμων.

Αντίθετα, οι υπόλοιπες 2.553 απορρίφθηκαν, με το ποσοστό να είναι υψηλό, καθώς φτάνει το 63,4%, οι 21 μπήκαν στο αρχείο λόγω παραίτησης των προσφυγόντων και οι 247 απορρίφθηκαν σιωπηρώς, επειδή εξέπνευσε το περιθώριο των 120 ημερών για την εξέταση των προσφυγών.

Σε κάθε περίπτωση, βέβαια, επιχειρήσεις και επιτηδευματίες που δεν δικαιώνονται από τη ΔΕΔ έχουν τη δυνατότητα προσφυγής στα διοικητικά δικαστήρια, αφού με βάση την ισχύουσα νομοθεσία οι φορολογικές υποθέσεις πριν φτάσουν στη Δικαιοσύνη είναι υποχρεωτικό να περάσουν πρώτα από τη Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών.

Σύμφωνα με τα συγκεντρωτικά στοιχεία της ΑΑΔΕ, από το 2013, οπότε και ξεκίνησε να λειτουργεί η ΔΕΔ, έχουν υποβληθεί 85.855 ενδικοφανείς προσφυγές, από τις οποίες εκδικάστηκαν οι 81.903. Με βάση εξάλλου τα αποτελέσματα, σε 19.817 περιπτώσεις η ΔΕΔ ακύρωσε τις αποφάσεις του φοροελεγκτικού μηχανισμού και δικαίωσε τους φορολογούμενους, ενώ για 43.432 προσφυγές επήλθε απόρριψη.

Από την 1η Φεβρουαρίου 2023 η ενδικοφανής προσφυγή υποβάλλεται υποχρεωτικά ηλεκτρονικά μέσα από τον διαδικτυακό κόμβο της ΑΑΔΕ (www.aade.gr) με τη χρήση των προσωπικών κωδικών πρόσβασης του TAXISnet.

Δημοσιεύθηκε στην Απογευματινή