Έμφαση στη στήριξη των εργαζομένων, των προμηθευτών της αλλά και της τοπικής κοινωνίας της Θεσσαλίας δίνει η Lidl, μετά τη σφοδρή πλημμύρα που δεν άφησε αλώβητη τη λειτουργία του τοπικού δικτύου της.

 

Τέσσερις μέρες ήταν κλειστά τα 7 από τα 16 καταστήματα της αλυσίδας σούπερ μάρκετ στη Θεσσαλία ενώ ο μεγάλος όγκος νερού απέκλεισε και τις αποθήκες της στα Τρίκαλα, όπου η πρόσβαση ήταν αδύνατη.

 

Τα παραπάνω έγιναν γνωστά από τον Martin Brandenburger, πρόεδρο διοίκησης της Lidl Ελλάς, στο περιθώριο της εκδήλωσης που διοργάνωσε χθες για να παρουσιάσει τη στρατηγική συνεργασία της εταιρείας με την UNICEF για την πρόληψη και καταπολέμηση κάθε μορφής βίας κατά των παιδιών στη χώρα. Μάλιστα στο πλαίσιο αυτής της συνεργασίας η Lidl πρόσφερε ήδη 100.000 ευρώ φέτος την άνοιξη και θα συνεχίσει τη χρηματοδότηση δράσεων αλλά και έρευνας στη χώρα.

 

Αναφορικά με τις επιπτώσεις της πλημμύρας στη Θεσσαλία ο κ. Brandenburger ανέφερε ότι 7 καταστήματα και η αποθήκη που εξυπηρετεί την δραστηριότητα της Lidl Ελλάς στο Μεγαλοχώρι Τρικάλων υπέστησαν ζημιά. Αν και δεν υπήρξαν σημαντικές επιπτώσεις από την εισροή των υδάτων, η πλημμύρα παρέλυσε το οδικό δίκτυο και η πρόσβαση για 4 ημέρες ήταν ανέφικτη στις εγκαταστάσεις της εταιρείας τόσο για τους καταναλωτές όσο και για το στόλο της. Πλέον τα προβλήματα έχουν αποκατασταθεί, χάρης στην ενεργοποίηση του τμήματος facility management και την εντατική εργασία των ανθρώπων της Lidl, όπως εξήγησε ο κ. Brandenburger. Επιπλέον, υπάρχει ασφαλιστική κάλυψη που ισοσκελίζει τις όποιες απώλειες.

 

Πλέον η εταιρεία εστιάζει στην ενίσχυση των ανθρώπων της και στη στήριξη των συνεργασιών της με τους Θεσσαλούς παραγωγούς. Σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας, στόχος είναι η περαιτέρω ενδυνάμωση των συνεργασιών με ελληνικές επιχειρήσεις και η ανάδειξη του αποτυπώματος της Lidl σε ότι αφορά την βοήθεια που προσφέρει στους προμηθευτές της. Πρόκειται εξάλλου για στρατηγική στόχευση σε έναν τομέα όπου έχει χτίσει χαρτοφυλάκιο συνεργασιών με Έλληνες προμηθευτές, οι οποίοι τοποθετούν τα προϊόντα τους στα ράφια των καταστημάτων της αλυσίδας και λαμβάνουν την αναγκαία υποστήριξη-δικτύωση για προώθηση των προϊόντων τους στο εξωτερικό. Η Lidl έχει διευρύνει αυτή τη γκάμα μακροχρόνιων συνεργασιών με περισσότερους από 400 Έλληνες προμηθευτές, ενώ το 60% του τζίρου της προέρχεται από τα δικά τους προϊόντα.

 

Μετά τα πρόσφατα συμβάντα στη Θεσσαλία στηρίζει επίσης τους πλημμυροπαθείς προσφέροντας έκπτωση 20% στις αγορές τους ενώ έχει διαθέσει πάνω από 70.000 ευρώ για την κάλυψη έκτακτων αναγκών προσφέροντας τρόφιμα, μεταξύ των οποίων φρέσκα προϊόντα όπως κρέας, κοτόπουλο, είδη πρώτης ανάγκης και εμφιαλωμένο νερό έχοντας διαθέσει ήδη πάνω από 100.000 λίτρα.

 

Αν και η διοίκηση δεν αποκάλυψε στοιχεία για τις οικονομικές επιδόσεις της Lidl Ελλάς, με βάση τα στοιχεία των εταιρειών στατιστικών μελετών ελέγχει ηγετικά μερίδια έχοντας αναρριχηθεί στην κορυφή της κατάταξης του οργανωμένου λιανεμπορίου, μετά την αλυσίδα Σκλαβενίτης ανταγωνιζόμενη με την ΑΒ Βασιλόπουλος για τη 2η θέση. Είναι ωστόσο ζητούμενο σε τι επίπεδα κινείται η κερδοφορία της καθώς δεν έχει μείνει ανεπηρέαστη από την κρίση και οι πληθωριστικές πιέσεις έχουν επηρεάσει τα κόστη της. Πιέζουν την κερδοφορία πληθωρισμός, υψηλά επιτόκια και κυρίως το κόστος ηλεκτρικής ενέργειας, που έχει διπλασιαστεί συγκριτικά με τα επίπεδα προ διετίας δρομολογώντας επενδύσεις στην πράσινη ενέργεια αλλά και η αύξηση του μεταφορικού κόστους.

 

Παρόλα αυτά, ως discounter, η Lidl Ελλάς απολαμβάνει αύξηση μεριδίων σε μια συγκυρία που τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (pl) πριμοδοτούνται από τους καταναλωτές. Επίσης, έχει μειώσει πρόσφατα τιμές σε πάνω από 200 προϊόντα και προανήγγειλε νέες μειώσεις τις επόμενες εβδομάδες και μήνες. Όπως είπε ο κ. Brandenburger εν μέσω πληθωριστικών πιέσεων οι καταναλωτές περιορίζουν δαπάνες και αναζητούν τρόπους να εξοικονομήσουν κόστος. Μάλιστα από την εξέλιξη των όγκων πωλήσεων στην αγορά διαπιστώνει μια ξεκάθαρη τάση το τελευταίο διάστημα για μείωση του όγκου του καλαθιού του καταναλωτή. Με άλλα λόγια η λίστα του σούπερ μάρκετ είναι μικρότερη και ο καταναλωτής με τις ίδιες δαπάνες αγοράζει λιγότερα αγαθά. «Η συγκυρία είναι καλή για μας» τόνισε ο κ. Brandenburger σημειώνοντας ότι η Lidl Ελλάς προσφέρει τις πιο ανταγωνιστικές τιμές στην αγορά ενώ διαθέτει μια μεγάλη γκάμα προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας εξαιρετικής ποιότητας, τα οποία προτιμούν οι καταναλωτές, ειδικά αυτή την περίοδο.

 

Σημειώνεται ότι η Lidl Ελλάς διαθέτει χαρτοφυλάκιο προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας που αντιστοιχεί στο 70% της γκάμας της και στο 80% του τζίρου της.