Με μια κίνηση στρατηγικής σημασίας η Δέλτα αλλάζει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στην αγορά παγωτού, που παρά τις προκλήσεις ευνοείται από τις αυξημένες τουριστικές ροές αλλά και την κλιματική αλλαγή.

 

Μέσω εξαγοράς της Cold Sin, εταιρείας διανομής μερικών από τα πιο ηχηρά σήματα παγωτών (Snickers, Mars, Häagen-Dazs, Sammontana κ.α.) η Δέλτα επανατοποθετείται ουσιαστικά στην αγορά όπου μέχρι πριν από 17 χρόνια διατηρούσε παραγωγή. Υπενθυμίζεται ότι το 2006 η τότε Δέλτα Συμμετοχών είχε πουλήσει την Δέλτα Βιομηχανία Παγωτού, με τα χαρακτηριστικά πράσινα ψυγεία, στην Nestle Ελλάς. Έτσι δημιουργήθηκε η Nestle Ελλάς Παγωτά η οποία συγχωνεύθηκε αργότερα με τη Nestle Ελλάς. Η εξαγορά της Cold Sin προοιωνίζεται σημαντικές συνέργειες με το υφιστάμενο δίκτυο της Δέλτα και με άλλους τομείς της βιομηχανίας. Επιπλέον, αν και δεν αποκαλύπτονται οι μελλοντικοί στόχοι της στην αγορά παγωτού, όπως για παράδειγμα δυνητική περαιτέρω ανάπτυξη και μέσω παραγωγής, θα πρέπει να σημειωθεί ότι υπάρχει η τεχνογνωσία και τα στελέχη ενώ ο βασικός μέτοχος, η CVC Capital Partners, διαθέτει τους πόρους για την υλοποίηση.

 

 

Εν προκειμένω με την ακολουθούμενη στρατηγική η εταιρεία αξιοποιεί τις ευκαιρίες που αναδύονται στην κρίση για να χτίσει ανθεκτικότητα στο μέλλον. Ας σημειωθεί ότι τόσο οι ιστορικά υψηλές θερμοκρασίες του καλοκαιριού όσο και η ζήτηση από τους ξένους επισκέπτες νησιών και άλλων τουριστικών προορισμών της χώρας έχουν αυξήσει τη ζήτηση παγωτού σε χώρους εστίασης, καταστήματα σούπερ μάρκετ και μικρά σημεία πώλησης, ψιλικατζίδικα και περίπτερα καλλιεργώντας προσδοκίες για περαιτέρω ανάπτυξη παρά τις ανατιμήσεις που κινούνται σε διψήφιο ποσοστό. Ειδικά στα σούπερ μάρκετ είχε προηγηθεί αύξηση τιμών περίπου 5,7% στο σύνολο της περσινής χρονιάς. Μάλιστα οι τιμές αυξήθηκαν πιο επιθετικά στα παγωτά ιδιωτικής ετικέτας το 2022, ποσοστό 10,9% σύμφωνα με στοιχεία της Circana ενώ ακόμη μεγαλύτερες αυξήσεις επικρατούν το 2023.

 

 

Ο ανταγωνισμός ενισχύεται στον κλάδο από παλαιούς και νεοεισερχόμενους παίκτες όπως για παράδειγμα η Βενέτης που ανέλαβε την εξυγίανση της Παγωτά Δωδώνη, με δίκτυο 12 καταστημάτων. Κινήσεις δρομολογεί και η EMFI με το σήμα Menne, συμφερόντων της οικογένειας του Κυριάκου Φιλίππου, που έχει πουλήσει το brand παγωτών ΕΒΓΑ στην Unilever, η οποία είναι κυρίαρχος, με μερίδιο που ξεπερνά το 1/4 της αγοράς έχοντας στο χαρτοφυλάκιό της και τη σειρά Algida. Στη δεύτερη θέση της κατάταξης είναι η Froneri Hellas ενώ αυξανόμενα είναι και τα μερίδια της Κρι Κρι φτάνοντας το 15,8% με βάση στοιχεία της εταιρείας για το 2022.

 

 

Εντωμεταξύ, η Δέλτα στοχεύει σε περαιτέρω ανάπτυξη του δικτύου διανομής των προϊόντων της Cold Sin, εταιρείας που αποτελεί τον επίσημο διανομέα παγωτών της Mars Hellas Α.Ε., επίσημο διανομέα των παγωτών της General Mills A.E. (Häagen-Dazs) και αποκλειστικό διανομέα της Sammontana SPA για την Ελλάδα και Κύπρο, μέσα από ένα δίκτυο 12.000 ψυγείων που καλύπτει ολόκληρη την ελληνική επικράτεια.

 

Σημειώνεται ότι το 2022 η Cold Sin εμφάνισε αύξηση πωλήσεων 20% στα 7,4 εκατ. ευρώ με καθαρά κέρδη 446,9 χιλ. ευρώ από 28 χιλ. ευρώ το 2021. Πέτυχε δε αύξηση μικτού αποτελέσματος επί των πωλήσεων κατά 44% (από 26% στην προηγούμενη χρήση), καθώς είχε αγοράσει ποσότητες εμπορευμάτων με παλιές-χαμηλότερες τιμές και στόκαρε με εμπορεύματα την αποθήκη. Με την πώληση των εμπορευμάτων αυτών και την ταυτόχρονη αύξηση του τιμοκαταλόγου πωλήσεως των εμπορευμάτων ο τζίρος εμφανίζεται αυξημένος.