Με μοχλό ανάπτυξης τον τομέα των παραχωρήσεων, oπου εξελίσσεται σε αδιαφιλονίκητο πρωταγωνιστή μετά την ανάληψη της Εγνατίας και της Αττικής Οδού, «τρέχει» προς την επόμενη μέρα η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, αποκομίζοντας παράλληλα σημαντικά οφέλη από τις «παραδοσιακές» δραστηριότητές της στους κλάδους των κατασκευών και της ενέργειας. Οι οικονομικές επιδόσεις για το εννεάμηνο του 2023 επιβεβαίωσαν ότι ο όμιλος βρίσκεται σε τροχιά λειτουργικής μεγέθυνσης, με στόχο πολύ υψηλότερα μεγέθη τα επόμενα χρόνια, και κατέδειξαν ταυτόχρονα ότι διαθέτει την απαιτούμενη κεφαλαιακή ισχύ, ύψους 1,43 δισ. ευρώ, όχι μόνο για να υλοποιήσει τα πολύ μεγάλα projects που έχει αναλάβει, αλλά και να πάρει νέες δουλειές που θα ενισχύσουν την πρωτοκαθεδρία του στις υποδομές.

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Με έσοδα 2,529 δισ. ευρώ ολοκληρώθηκε το 9μηνο 

Με βάση τα αποτελέσματα που δημοσίευσε χθες η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, το 9μηνο ολοκληρώθηκε με έσοδα 2,529 δισ. ευρώ, προσαρμοσμένα λειτουργικά κέρδη 396.300.000 ευρώ και καθαρά κέρδη αποδιδόμενα στους μετόχους της ύψους 88.800.000 ευρώ.

1. Στον κατασκευαστικό κλάδο τα έσοδα αυξήθηκαν στα 991.600.000 ευρώ και τα λειτουργικά κέρδη στα 80.000.000 ευρώ, στον τομέα των παραχωρήσεων ο κύκλος εργασιών ενισχύθηκε στα 166.000.000 ευρώ και το προσαρμοσμένο EBITDA στα 114.700.000 ευρώ με τη συμβολή των αυξημένων διελεύσεων στη Νέα και Κεντρική Οδό και τη λειτουργία του έργου διαχείρισης απορριμμάτων στην Πελοπόννησο, ενώ στην ενέργεια τα έσοδα διαμορφώθηκαν σε 1,444 δισ. ευρώ και τα λειτουργικά κέρδη σε 220.400.000 ευρώ.

2. Οι προοπτικές. Στον τομέα των παραχωρήσεων τα εν λειτουργία έργα αποδίδουν σημαντικά έσοδα, ενώ εκείνα που ωριμάζουν και υλοποιούνται αναμένεται να ενισχύσουν σημαντικά τις ταμειακές ροές στο άμεσο μέλλον. Ορόσημο για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αποτελεί η ανάληψη της 25ετούς παραχώρησης της Αττικής Οδού, με τη νέα σύμβαση να υπογράφεται εντός του 2024. Σε εξέλιξη βρίσκεται η ανάπτυξη νέων έργων, όπως το Νέο Διεθνές Αεροδρόμιο στο Καστέλι, με την πρόοδο των εργασιών να φτάνει στο 30%, ενώ ξεκινούν σύντομα και οι εργασίες για το Ολοκληρωμένο Τουριστικό Συγκρότημα στο Ελληνικό.

Στο «μέτωπο» της Εγνατίας Οδού έχουν ήδη προσκομιστεί τα έγγραφα για τη χρηματοδότηση και αναμένεται η ολοκλήρωση των απαιτούμενων διαδικασιών από την πλευρά της πολιτείας. Φέτος υπεγράφη και η σύμβαση για την κατασκευή-παραχώρηση για 30 έτη του οδικού άξονα Χερσόνησος-Νεάπολη, όπου η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ συμμετέχει με ποσοστό 55%, καθώς και η σύμβαση για την αξιοποίηση του λιμένα «Φίλιππος Β΄» του Οργανισμού Λιμένος Καβάλας (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με 35%). Ο όμιλος συμμετέχει επίσης στους διαγωνισμούς παραχώρησης του ΒΟΑΚ, του αεροδρομίου Καλαμάτας και σε σειρά έργων ΣΔΙΤ. Στον κατασκευαστικό τομέα, όπου τα επόμενα χρόνια θα βγουν προς δημοπράτηση νέα έργα 30 δισ. ευρώ, το ανεκτέλεστο συμπεριλαμβανομένων των προς υπογραφή νέων συμβάσεων υπερβαίνει πλέον τα 5,5 δισ. ευρώ, με τα ιδιωτικά έργα να αντιστοιχούν στο 60% του συνολικού ανεκτέλεστου του ομίλου.

3. Στον τομέα της ενέργειας η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει θέσει ήδη από το τέλος του τρίτου τριμήνου σε πλήρη λειτουργία το μεγαλύτερο αιολικό πάρκο της χώρας (330 MW), με τη συνολική εγκατεστημένη ισχύ σε ΑΠΕ να έχει φτάσει τα 1.225 MW και μεσοπρόθεσμο στόχο τα 2.500 MW. Σε εξέλιξη βρίσκονται η πρωτοποριακή κατασκευή του αντλησιοταμιευτικού έργου 680 MW στην Αμφιλοχία, ο σχεδιασμός για φωτοβολταϊκά 550 MW, αλλά και οι προετοιμασίες για τη μεγάλη επένδυση σε υπεράκτια αιολικά πάρκα μετά την πρώτη άδεια που εξασφάλισε το προηγούμενο διάστημα για 400 ΜW. Το επόμενο διάστημα ολοκληρώνεται η μονάδα φυσικού αερίου της Κομοτηνής ισχύος 877 MW και παράλληλα ο όμιλος θα ενσωματώσει το σύνολο της συνεισφοράς του αιολικού πάρκου στον Καφηρέα. Στον τομέα της παραγωγής και εμπορίας ενέργειας ο όμιλος συνεχίζει επίσης να ενισχύει το μερίδιο αγοράς, επιτυγχάνοντας υγιή κερδοφορία.

*Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «Απογευματινή»