Είναι η... Άμεση Δράση των κρατικών υπηρεσιών. Είναι τα γρήγορα «κλικ» που δίνουν λύση! Οι κρατικές υπηρεσίες, κυρίως ΕΦΚΑ, Εφορία και Πολεοδοµία, δέχονται καθημερινά πάνω από 2.000.000 «κλικ» από τους πολίτες, που θέλουν να εξυπηρετηθούν από το κράτος άµεσα. Συντάξεις, φορολογικά και ακίνητα βρίσκονται ως επί το πλείστον στην πρώτη γραµµή του ενδιαφέροντος.

Υπολογίζεται ότι οι Ελληνες εξοικονοµούν 2-4 ώρες ταλαιπωρίας για κάθε αίτηµα στο οποίο ζητούν απάντηση ή για την παροχή κάποιου εγγράφου. Έτσι, αποφεύγονται ουρές, εκνευρισµός και χαρτούρα κόστους άνω του 1 δισ. ετησίως. Είναι αξιοσηµείωτο ότι το συνολικό κόστος της γραφειοκρατίας στην Ελλάδα είναι το υψηλότερο στην Ευρώπη και αντιστοιχεί στο 6,8% του ΑΕΠ ή στο ποσόν των 16,7 δισ. ευρώ τον χρόνο. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πιέζει τα κράτη-µέλη να µειώσουν την περιττή γραφειοκρατία. Κι όµως, µπορείτε µε 1 «κλικ» να αποφύγετε την ταλαιπωρία στο συνταξιοδοτικό σας, να µη χάσετε χρόνο, να µην εκνευριστείτε, αλλά και να διεκπεραιώσετε κάθε θέµα σας. Θα ξεκινήσουµε µε τον ΕΦΚΑ, την υπηρεσία που στο 1555 δέχεται πάνω από 1.000.000 τηλεφωνήµατα σε σύντοµο χρονικό διάστηµα.

Ηλεκτρονικές διευκολύνσεις

Παρακάτω παρατίθενται οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες εργαζοµένων για τον ΕΦΚΑ και αφορούν δεκάδες δραστηριότητες:

1) Ηλεκτρονικό αίτηµα για ραντεβού. Ολα µπαίνουν σε σειρά προτεραιότητας.

2) Ηλεκτρονική αίτηση χορήγησης επιδόµατος µητρότητας. Είναι η πλέον δηµοφιλής διεύθυνση.

3) Καταγγελία εργαζοµένου - δήλωση απασχόλησης. ∆έχεται καθηµερινά αιτήµατα.

4) Χορήγηση ασφαλιστικής ικανότητας έµµεσου µέλους.

5) Ηλεκτρονική αίτηση επιδόµατος ασθένειας.

6) Ηλεκτρονική υπηρεσία πληρωµής εξόδων κηδείας. Κάποτε καθυστερούσαν επικίνδυνα, τώρα οι διαδικασίες τρέχουν.

7) Βεβαίωση προϋπηρεσίας. Είναι και αυτή δηµοφιλής διεύθυνση λόγω των τριετιών.

8) Εκδοση Ευρωπαϊκής Κάρτας Ασφάλειας Ασθενείας. Τη χρησιµοποιούν όσοι ταξιδεύουν στο εξωτερικό.

9) Ατοµικός λογαριασµός ασφάλισης. Υποχρεωτικός για όλους.

10) Αποδεικτικό ασφαλιστικής ενηµερότητας. Είναι από τα πλέον χρήσιµα έγγραφα.

11) Βεβαίωση απογραφής.

12) Ατοµικά στοιχεία.

13) Ασφαλιστική ικανότητα.

14) Αιτήσεις κατασκηνώσεων.

15) Ηλεκτρονική υπηρεσία «Μάθε πού ανήκεις».

16) Αίτηση επιστροφής αχρεωστήτως καταβληθεισών εισφορών ασφαλισµένου του τ. ΤΑΥΤΕΚΩ περ. 1.1.17 - 31.1.20.

17) Μετάβαση στο ΤΕΚΑ από την επικουρική ασφάλιση του e-ΕΦΚΑ.

18) Αναλυτικό - συνοπτικό ιστορικό ασφάλισης.

19) Αίτηση για εφάπαξ. Η διαδικασία µπορεί να ολοκληρωθεί µέσω του gov.gr, χωρίς οι πολίτες να χρειάζεται να επισκεφθούν κάποιο υποκατάστηµα του e-ΕΦΚΑ, και αφορά τους µισθωτούς του ιδιωτικού τοµέα και τους αυτοαπασχολούµενους. Επιπλέον, µέχρι το 2027 αναµένεται να έχει τεθεί σε ισχύ και η έκδοση σύνταξης µε ένα «κλικ».

Τα φορολογικά

  1. ∆άνεια. Οι πολίτες που οφείλουν ρυθµίζουν τα δάνειά τους απευθείας µε το εκάστοτε χρηµατοπιστωτικό ίδρυµα µέσω της ψηφιακής πλατφόρµας «Κώδικας ∆εοντολογίας». Η πλατφόρµα υποστηρίζεται από τη Γενική Γραµµατεία Χρηµατοπιστωτικού Τοµέα και ∆ιαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους.
  2. Έναρξη επιχείρησης. Γίνεται έναρξη επιχείρησης από τον υπολογιστή, κάτι που αποτελεί ψηφιακό άλµα του ∆ηµοσίου και βάζει τέλος στη γραφειοκρατία.

  3. Βεβαίωση οφειλής. Κάθε πολίτης µπορεί να έχει πλήρη εικόνα των οφειλών του προς τις τράπεζες, τους servicers, τα ασφαλιστικά ταµεία και άλλους φορείς του ∆ηµοσίου µε το πάτηµα ενός κουµπιού. Η υπηρεσία παρέχεται µέσω ειδικής ηλεκτρονικής πλατφόρµας στο gov.gr.

  4. Ατοµική επιχείρηση. Ο καθένας µπορεί να πραγµατοποιήσει έναρξη ατοµικής επιχείρησης. Η όλη διαδικασία ή όσα πρόσωπα θέλουν να δραστηριοποιηθούν στο εµπόριο µπορούν να ξεκινήσουν την ατοµική επιχείρησή τους ηλεκτρονικά µέσω του gov.gr. Η διαδικασία είναι απλή και ολοκληρώνεται µέσα σε λίγα λεπτά.

  5. Ακίνητα. Πλέον η µεταβίβαση ακινήτων γίνεται ηλεκτρονικά. Ο συµβολαιογράφος υποβάλλει τη σχετική αίτηση µέσω της ψηφιακής πλατφόρµας. Με αυτόν τον τρόπο επιτυγχάνεται ταυτόχρονα διαφάνεια στις συναλλαγές, αλλά και µικρότερη ταλαιπωρία για τους πολίτες, καθώς γλιτώνουν χρόνο και κόπο.

  6. ∆ιαζύγιο. Οσοι χωρίζουν συναινετικά µπορούν να το κάνουν ηλεκτρονικά, µέσω της ψηφιακής πλατφόρµας του gov.gr. Η διαδικασία, που έχει τεθεί σε λειτουργία εδώ και δύο χρόνια, είναι απλή και ολοκληρώνεται σε λίγες ηµέρες.

  7. Φορολογική ενηµερότητα. Από τις 23.10.2023, πάνω από 60.000 αποδεικτικά ενηµερότητας για µεταβιβάσεις ακινήτων και εισπράξεις χρηµάτων από δηµόσιους φορείς, που απαιτούσαν επίσκεψη στη ∆ΟΥ, εκδόθηκαν ψηφιακά. Περαιτέρω, η ψηφιακή εφαρµογή αναβαθµίστηκε ενσωµατώνοντας λειτουργικότητες που προέκυψαν από τη συνεργασία της ΑΑ∆Ε µε τους συµβολαιογραφικούς συλλόγους της χώρας, προκειµένου να διευκολυνθούν ακόµα περισσότερο οι µεταβιβάσεις ακινήτων.

  8. Βεβαίωση ΦΠΑ. Εχει γίνει αυτοµατοποίηση της βεβαίωσης ΦΠΑ και παρακρατούµενων φόρων και άµεση εµφάνιση στον «Λογαριασµό µου», στην ψηφιακή πύλη myAADE. Η νέα λειτουργικότητα επιτρέπει στους φορολογούµενους να εξοφλήσουν ή να ρυθµίσουν άµεσα τον οφειλόµενο φόρο από την πύλη myAADE, µέσω IRIS ή κάρτας, και να λάβουν αµέσως φορολογική ενηµερότητα, χωρίς την αναµονή της µεταφοράς της πληρωµής από την τράπεζά τους προς την ΑΑ∆Ε, µέσω της πληρωµής µε ταυτότητα οφειλής.

  9. Ηλεκτρονική πλατφόρµα myDATA και πιλοτική προσυµπλήρωση των δηλώσεων Ε3 µε τα δεδοµένα που διαβιβάζουν οι επιχειρήσεις στην πλατφόρµα myDATA.

 

Δημοσιεύθηκε στην Απογευματινή της Κυριακής