Νέα υπηρεσία για on demand διανομή, όποτε δηλαδή έχει την ανάγκη η επιχείρηση, λανσάρει η efood απευθυνόμενη έτσι σε όλο το φάσμα των εμπορικών επιχειρήσεων και ανεξάρτητα με το αν έχουν συνεργασία με την πλατφόρμα.

Μέχρι σήμερα η δραστηριότητα αναπτυσσόταν σε δύο κανάλια: με δίκτυο συνεργαζόμενων καταστημάτων που κάνουν χρήση της πλατφόρμας και των συνεργατών-διανομέων της efood και με δίκτυο καταστημάτων που διαθέτουν δικό τους στόλο και κάνουν χρήση αποκλειστικά των υπηρεσιών της πλατφόρμας. Πλέον η εταιρεία προσθέτει νέα υπηρεσία στο last mile για καταστήματα που θέλουν να χρησιμοποιήσουν μόνο το στόλο της. Έρχεται έτσι πιο κοντά σε επιχειρήσεις που δεν είναι εγγεγραμμένες στην πλατφόρμα efood και υποδέχονται παραγγελίες μέσω δικών τους εφαρμογών και τηλεφώνων. Πρόκειται για b2b υπηρεσία που δυνητικά μπορεί να εξελιχθεί και σε b2c αλλά προς το παρόν λειτουργεί σε πιλοτικό στάδιο με βλέψεις να λανσαριστεί τον Μάρτιο.

Η νέα υπηρεσία έρχεται σε συνέχεια του Σκλαβενίτης Express, που υιοθετήθηκε το 2023 παρέχοντας μια επιπλέον δυνατότητα στους καταναλωτές, κυρίως για μικρού όγκου παραγγελίες, επιλέγοντας ανάμεσα σε 2400 προϊόντα από τα super market Σκλαβενίτης και παραλαμβάνοντας σε λιγότερο από μια ώρα από την παραγγελία τους, με τον στόλο διανομής του efood.

Aξίζει να σημειωθεί ότι αυτές οι υπηρεσίες logistics-as-a-service που προσφέρει η Delivery Hero και σε άλλες αγορές, δεν αντικαθιστούν την παραδοσιακή διαδικασία quick commerce αλλά προσθέτουν επιπλέον υπηρεσίες επιτρέποντας σε επιχειρήσεις και ιδιώτες να αξιοποιήσουν τον στόλο της για να παραδώσουν από φαγητό μέχρι εμπορεύματα. Αξιοποιώντας την τεχνητή νοημοσύνη και νέες τεχνολογίες για τη βελτίωση των logistics και του τρόπου παρουσίασης των ειδών τροφίμων στις πλατφόρμες της η Delivery Hero έχει καταφέρει να αυξήσει τις παραγγελίες αλλά και να εξισορροπήσει τις ταμειακές της ροές. Για το 2024 μάλιστα αναμένει αύξηση στην αξία των αγαθών που πωλούνται μέσω της πλατφόρμας της κατά 7-9%, αύξηση των συνολικών εσόδων κατά 15-17% και EBITDA στα 725-775 εκατ. ευρώ.

Στην Ελλάδα, μέσω της θυγατρικής της Online Delivery και ναυαρχίδα το efood, η πολυεθνική πραγματοποιεί τζίρο που αναπτύσσεται με υψηλούς ρυθμούς (136 εκατ. ευρώ, με καθαρά κέρδη 25,2 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με δημοσιευμένα στοιχεία 2022) χάρη στη σταθερή αύξηση των παραγγελιών. Πλέον σχεδιάζει προσλήψεις προκειμένου να ενισχύσει το στόλο της, που σήμερα ξεπερνά τους 4.000 διανομείς, για να εξυπηρετήσει τις νέες δραστηριότητες. Σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας, η δημιουργία της νέας υπηρεσίας efood last mile σε συνδυασμό με τη συνεχή αύξηση της ζήτησης για την υπηρεσία delivered by efood θα οδηγήσει, το 2024 σε προσλήψεις επιπλέον 20% από το σημερινό στόλο διανομέων.

Κατά τα άλλα έχει αναπτύξει την τεχνολογία και διαθέτει τα logistics που απαιτούνται. Μετά και την εξαγορά των θυγατρικών εταιρειών του ομίλου Μούχαλη διαθέτει 42 dark stores, δίκτυο που θα επεκτείνει ανάλογα με τη ζήτηση στο μέλλον. Διαθέτει επίσης παρουσία σε 100 πόλεις συνολικά, με δίκτυο 21.000 συνεργαζόμενων καταστημάτων εξυπηρετώντας 27 πόλεις με την υπηρεσία delivered by efood ενώ έχει επεκταθεί και σε 24ωρο delivery, πέρα από την Αθήνα και στην Πάτρα και σχεδιάζει περαιτέρω επέκταση σε δύο πόλεις μέσα στον επόμενο μήνα.

H efood συνεχίζει να επενδύει τόσο σε υπηρεσίες όσο και σε προσφορές, κωδικολόγιο και εν γένη ανάπτυξη διατηρώντας την πρωτοκαθεδρία στην αγορά του online delivery ενώ με τη νέα υπηρεσία μπαίνει στον ανταγωνισμό του last mile με όλες τις μεγάλες πλατφόρμες quick commerce έχοντας χτίσει εμπειρία μέσω της υπηρεσίας delivered by efood.

Οι επιδόσεις του delivered by efood

Αξίζει να σημειωθεί ότι το δίκτυο των συνεργαζόμενων καταστημάτων που αξιοποιούν την υπηρεσία διανομής του efood με το δικό του στόλο, έφτασε το περασμένο έτος τα 8.756, σε 21 πόλεις της Ελλάδας, με τελευταίες προσθήκες στη γεωγραφική επέκταση της υπηρεσίας, τη Λαμία, τη Ρόδο, τη Χαλκίδα και τις Σέρρες. Η υπηρεσία delivered by efood κατέγραψε αύξηση 48% λόγω κυρίως της ώθησης από καφέ, mini market και ζαχαροπλαστεία. Σε επίπεδο προτιμήσεων των καταναλωτών, οι οποίοι επέλεξαν την υπηρεσία delivered by efood, τα πιο δημοφιλή προϊόντα ήταν τα είδη supermarket και μικρής λιανικής -μέσω του efood market-, τα burger και ο καφές. Η ανάπτυξη του delivered by efood μεταφράστηκε σε αύξηση 44% των θέσεων εργασίας για διανομείς, με τις συνολικές ετήσιες δαπάνες μισθοδοσίας τους να ξεπερνούν τα 17 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας.