Τουλάχιστον 12 μήνες θα καθυστερήσει η υπογραφή της σύμβασης πώλησης του 67% του Οργανισμού Λιμένα Βόλου (ΟΛΒ). Από την άλλη πλευρά, το ΤΑΙΠΕΔ φαίνεται να προχωρά την αξιοποίηση του Λιμένα Λαυρίου.

Οι καθυστερήσεις στον Βόλο δεν οφείλονται μόνον στη δικαστική προσφυγή ενδιαφερομένου για το λιμάνι, αλλά και στα καιρικά φαινόμενα Daniel και Elias που έπληξαν ουσιαστικά τη λειτουργικότητά του. Ειδικά ο Daniel έφερε υλικά που αύξησαν τη στάθμη πυθμένα του λιμένα και η οποία τώρα πρέπει να βυθοκοριστεί.

Όσον αφορά στον Λιμένα Λαυρίου, την ερχόμενη Πέμπτη κατά πάσα πιθανότητα το διοικητικό συμβούλιο του οργανισμού θα εγκρίνει τα τεύχη του διαγωνισμού. Το ΤΑΙΠΕΔ προτίθεται να διαθέσει την πλειοψηφία των μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου (ΟΛΛ), χωρίς ωστόσο να ξεκαθαρίζεται αν αυτή η πλειοψηφία θ’ αφορά το 51% ή το 67% των μετοχών. Υπενθυμίζεται ότι σε Ηγουμενίτσα, Ηράκλειο και Βόλο, οι αποκρατικοποιήσεις περιέλαβαν την πώληση του 67% των μετοχών.

Για το λιμάνι του Λαυρίου υπάρχει εκδηλωμένο ενδιαφέρον, τόσο από ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις, όσο και από επιχειρήσεις κρουαζιέρας. Το σχέδιο του ΤΑΙΠΕΔ είναι το συγκεκριμένο λιμάνι, λόγω της εγγύτητάς του με το αεροδρόμιο των Σπάτων, αλλά και με δημοφιλείς προορισμούς (π.χ. Μύκονος, Σαντορίνη, Σμύρνη, Αλικαρνασσός κ.λπ.), ν’ αποτελέσει κυρίως home port κρουαζιέρας.
Μάλιστα για την αποκρατικοποίηση αυτή φέρεται να έχουν εκφράσει ενδιαφέρον αρκετές εταιρείες κρουαζιερόπλοιων, μεταξύ των οποίων και η MSC, που θεωρείται μια από τις μεγαλύτερες στον πλανήτη. Επίσης στους ενδιαφερόμενους είναι και ο όμιλος Grimaldi, ο οποίος διαθέτει ακτοπλοϊκές αλλά και δραστηριότητες κρουαζιέρας. Επίσης πολλοί βλέπουν και ως ενδιαφερόμενο και τον εφοπλιστή Γιώργο Προκοπίου, ιδιοκτήτη της παρακείμενης Olympic Marine.

Αναφορικά με τον Λιμένα Βόλου, αυτός έχει υποστεί μεγάλες ζημίες από τον Daniel καθώς τα φερτά υλικά έχουν μειώσει τα βάθη του. Έτσι πλέον δεν ελλιμενίζονται μεγάλα πλοία και έχει μειωθεί το λιμενικό έργο. Για τον λόγο αυτό το ΤΑΙΠΕΔ έχει εισηγηθεί την ένταξη στο φετινό Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) ως έργο στρατηγικής σημασίας τη βυθοκόρηση του λιμένα με την απομάκρυνση εκατοντάδων χιλιάδων κυβικών μέτρων φερτών υλικών.

Το έργο ύψους 6 έως 7 εκατ. ευρώ, αφορά στην εκπόνηση της σχετικής προμελέτης και στη συνέχεια την ανάθεση της σχετικής εργολαβίας καθαρισμού του πυθμένα του λιμένα. Το έργο εκτιμάται ότι θ’ απαιτήσει περίπου 12 έως 18 μήνες, μέχρι την αποκατάσταση του λιμένα στα προηγούμενα βάθη.

Σημειώνεται ότι η διαδικασία αποκρατικοποίησης του Λιμένα Βόλου διεκόπη, καθώς εκκρεμεί η εκδίκαση στο Συμβούλιο της Επικρατείας της προσφυγής του Ομίλου Goldair. Ο τελευταίος στρέφεται κατά αποφάσεων του ΤΑΙΠΕΔ με τις οποίες ανακηρύχθηκε ο ΟΛΘ ως προτιμητέος επενδυτή για την απόκτηση του 67% του ΟΛΒ. Ο όμιλος Goldair είναι ο πρώτος επιλαχών προτιμητέος επενδυτής για το ίδιο περιουσιακό στοιχείο.

Εν των μεταξύ στον χάρτη της αξιοποίησης εισέρχεται πλέον και το λιμάνι της Πάτρας. Ο Οργανισμός Λιμένος Πάτρας (ΟΛΠΑ) συμπεριλήφθηκε στην παρουσίαση που έκανε ο επικεφαλής του ΤΑΙΠΕΔ Δημήτρης Πολίτης σε Ινδούς επιχειρηματίες κατά την πρόσφατη πρωθυπουργική επίσκεψη στο Νέο Δελχί.

Στην ίδια παρουσίαση περιλαμβάνονταν φυσικά το λιμάνι του Λαυρίου και της Αλεξανδρούπολης. Επίσης περιλαμβάνονταν τα δύο κέντρα logistics που θέλει να δημιουργήσει το ΤΑΙΠΕΔ σε Αττική (Φυλή) και Θεσσαλονίκη (Γκόνου).