Διεύρυνση των μεριδίων της στην ελληνική αγορά, με τη δημιουργία νέων προϊόντων και υπηρεσιών αιχμής στον τομέα των ψηφιακών πληρωμών, επιδιώκει η ηγέτιδα στην Ευρώπη pay tech εταιρεία Nexi, μέσω της εν Ελλάδι θυγατρικής της. Η διοίκηση της εταιρείας διαβλέπει μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης των ψηφιακών πληρωμών στη χώρα, έχοντας ήδη μερίδιο 25% στην ελληνική αγορά, το οποίο φιλοδοξεί να διευρύνει.
«Ποντάρουμε στην Ελλάδα -και σε ευρωπαϊκές αγορές όπως η ελληνική- για την ανάπτυξή μας» σχολίασε χθες ο νέος CEO της Nexi Ελλάδας και επικεφαλής Κεντρικής και Νοτιοανατολικής Ευρώπης του ομίλου, Eugenio Tornaghi. Σύμφωνα με τη διοίκησή της, η εταιρεία φιλοδοξεί να καρπωθεί το momentum της έκρηξης των ψηφιακών πληρωμών στη χώρα μας, όπου η διείσδυση των ψηφιακών πληρωμών είναι σήμερα χαμηλή, ενώ στον ευρωπαϊκό Βορρά και τα σκανδιναβικά κράτη φτάνει στο 80%.
«Σκοπός μας είναι να οδηγήσουμε την Ευρώπη σε μια οικονομία και κοινωνία χωρίς μετρητά. Είμαστε ο Ευρωπαίος ηγέτης στις ψηφιακές πληρωμές, οι οποίες είναι ένας τρόπος να εκσυγχρονίσεις μια χώρα, να υπερκεράσεις τους κινδύνους, που σχετίζονται με τη μαύρη οικονομία» τόνισε χθες ο κ. Tornaghi. Όπως είπε «σε μια δυναμική αγορά όπως η ελληνική, η επένδυσή μας στη χώρα αποτελεί για εμάς μια καθαρά στρατηγική επιλογή», ενώ σημείωσε ότι η Ελλάδα στο κομμάτι των ψηφιακών πληρωμών είναι σε challenger mode, με τη Nexi να θέλει να εξελιχθεί σε κυρίαρχο παίκτη.
Έμφαση στο e-commerce
Ειδικότερα, το 2024 η εταιρεία σκοπεύει να εισάγει μια νέα πλατφόρμα για το e-commerce «με χαρακτηριστικά τα οποία δεν υπάρχουνε στον ανταγωνισμό» σύμφωνα με τον εμπορικό διευθυντή της Nexi Ελλάδος, κ. Νίκο Παπαδόγλου: «πιστεύουμε στο ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα. Είμαστε υπέρμαχοι και φέρνουμε εδώ λύσεις, προϊόντα και υπηρεσίες για το ηλεκτρονικό εμπόριο» τόνισε χθες στη διάρκεια της χθεσινής εκδήλωσης.
«Με σημαντικό μερίδιο σε κρίσιμους κλάδους όπως ο τουρισμός, θα συνεχίσουμε να επενδύουμε στην αύξηση μεριδίων και σε εξίσου σημαντικούς κλάδους της ελληνικής οικονομίας» ανέφερε ο ίδιος.
Αναφερόμενος στα πλάνα της εταιρείας για το 2024, σημείωσε ότι προωθούνται νέες συνεργασίες με παρόχους πληροφορικής, ταμειακών συστημάτων, ERP, που θα φέρουν all in one λύσεις και σε SoftPOS και σε φυσικά POS μηχανήματα, με την εταιρεία να θέλει να επεκτείνει τα κανάλια πώλησης και πληρωμών για τους πελάτες.
Έκρηξη στη χρήση SoftPos
Η εταιρεία εντοπίζει ήδη εκρηκτική αύξηση της ζήτησης για τα SoftPos της, σε μια χρονική συγκυρία που η ζήτηση για POS είναι πιο έντονη, λόγω της υποχρεωτικότητας. Σύμφωνα με τον κ. Παπαδόγλου, ήδη από το 2023 το 12% των νέων συμβολαίων ήταν SoftPOS, ενώ ήδη στο πρώτους δυο μήνες του 2024 έχουν υπερδιπλασιαστεί.
Ειδικότερα, ανέφερε πως την περασμένη χρονιά το 12% των νέων συμβολαίων ήταν SoftPOS με το 80% των επιχειρηματιών να το χρησιμοποιούν ως εφεδρικό και μόλις το 20% ως βασικό. Ωστόσο επισήμανε πως ήδη στο πρώτο δίμηνο του έτους τουλάχιστον οι μισοί έμποροι ζητούν SoftPos, με τους περισσότερους να προέρχονται από τους νέους κλάδους που έχουν ενταχθεί στην υποχρεωτικότητα, υπογραμμίζοντας πως η αύξηση φτάνει έως και το 200% έναντι του περυσινού πρώτου τριμήνου.
Στο σύνολο πάντως των POS που υπάρχουν στην αγορά το μερίδιο των SoftPOS είναι ακόμα πολύ χαμηλό καθώς φτάνουν συνολικά τα περίπου 20.000, αλλά αυξάνονται σημαντικά κάθε μήνα, ενώ έχουν αρχίσει και τα προτιμούν εποχιακές επιχειρήσεις.
Διείσδυση Google και Apple Pay
Όπως διαπίστωσαν χθες τα στελέχη της Nexi, μεγάλες ευκαιρίες προκύπτουν από τη μέχρι σήμερα χαμηλή διείσδυση εναλλακτικών καναλιών πληρωμών, όπως τα Google και Apple Pay. «Παρά το γεγονός πως οι Έλληνες πραγματοποιούν το 20% των συναλλαγών τους μέσω κινητού ή smartwatch, ωστόσο η πλειονότητα των καρτών που χρησιμοποιούνται είναι των τραπεζών» ανέφερε ο κ. Παπάδογλου. Εξ ου και οι διείσδυση αυτών των εναλλακτικών μέσων πληρωμών κινείται σε χαμηλό μονοψήφιο ποσοστό στη χώρα μας.
Σύμφωνα με τον ίδιο, «οι Έλληνες συνηθίζουν να ψωνίζουν διαδικτυακά χρησιμοποιώντας την debit κάρτα τους και όχι την πιστωτική». Να σημειωθεί ότι μεταξύ των καινοτομιών που θα ενεργοποιήσει η εταιρεία στην Ελλάδα -όπως τόνισαν χθες τα στελέχη της- είναι και η υπηρεσία Buy-now-pay-later (BNPL) σε συνεργασία με την Alpha Bank.
Επιπλέον, τα στελέχη της εταιρείας προέβλεψαν αύξηση της διείσδυσης των εναλλακτικών μέσων πληρωμών όπως τα smartwatches και τα smartphones. «Apple pay και Google wallet έχουν χαμηλό μονοψήφιο ποσοστό διείσδυσης στην Ελλάδα. Έχει αργήσει να έρθει αυτή η διεθνής τάση. Εμείς θα το φέρουμε, γιατί θέλουμε να έχουμε μια ολοκληρωμένη εμπειρία αγορών» σημείωσε ο κ. Παπάδογλου.
Ποια είναι η Nexi
Ο όμιλος της Nexi, με παρουσία σε 25 χώρες στην Ευρώπη, όπου διατηρεί την πρωτιά, είναι η μεγαλύτερη pay tech εταιρεία στη Γηραιά Ήπειρο. Στο acquiring εξυπηρετεί 2,2 εκατ. εμπόρους, στη διαχείριση καρτών με 170 εκατ. κάρτες, ενώ ετησίως οι επενδύσεις της αγγίζουν τα 500 εκατ. ευρώ.
Η Nexi Ελλάδος, με παρουσία για περισσότερα από 20 χρόνια στον τομέα των ψηφιακών πληρωμών, δραστηριοποιείται στη χώρα μας μέσω της Nexi Processing και της Nexi Payments. Ως τεχνολογικός πάροχος, η Nexi Processing προσφέρει ψηφιακές υποδομές και υπηρεσίες αιχμής στον τομέα του issuing και acquiring. Διαχειρίζεται τις πληρωμές στην Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή κάθε δευτερόλεπτο ημερησίως για περίπου 400.000 εμπορικά καταστήματα, πολλαπλούς εκδότες καρτών και εκατομμύρια καταναλωτές. Επί της ουσίας καλύπτει το 60% της αγοράς card issuing μέσα από τη συνεργασία της με 6 από τις 10 τράπεζες στην Ελλάδα.
Η Nexi Payments, δημιούργημα της Alpha Bank και της Nexi από το 2022, εξυπηρετεί HORECA, ΜμΕ, τουριστικές επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες, φέρνοντας καινοτόμες και εύχρηστες λύσεις στις αποδοχές πληρωμών. Με το μεγαλύτερο δίκτυο εμπόρων στην Ελλάδα, η Nexi Payments παρέχει λύσεις πληρωμών στο ≈25% των εμπόρων σε όλη την Ελλάδα – ενώ διαθέτει περίπου 140.000 πελάτες, περισσότερα από 270.000 POS και 19.000 πελάτες στο eCommerce.