Μετά την κινητή τηλεφωνία και τα πακέτα τραπεζικών συναλλαγών με συνδρομή, ήρθε και η ώρα των πακέτων στα payments, συγκεκριμένα, στις πληρωμές σε POS. Μια τάση που αχνοφαίνεται στην αγορά, ανεξαρτήτως του αν θα υιοθετηθεί από όλους και που ετοιμάζεται να λανσάρει επισήμως το επόμενο διάστημα, ένας εκ των τεσσάρων μεγάλων εκκαθαριστών.

Η λογική πίσω από τα συνδρομητικά πακέτα για συναλλαγές σε POS εδράζεται στο ότι θα μπορεί ο επιχειρηματίας – κυρίως απευθύνεται στους μικρούς της αγοράς – να μην πληρώνει καθόλου προμήθεια (καθώς το όποιο κόστος θα είναι ενσωματωμένο στη συνδρομή του) και θα επιλέγει το πακέτο που του ταιριάζει, με έναν συγκεκριμένο αριθμό συναλλαγών. Αυτό, διευκολύνει και τον ανταγωνισμό των acquirers (εκκαθαριστές) καθώς και οι τέσσερις εταιρείες (Worldline, Nexi, E- pay, Nbg Pay) προμηθεύουν τους πελάτες τους με τα δικά τους pos και αναλόγως τη χρήση, εννοείται ότι εισπράττουν έσοδα.

Το πακέτο συναλλαγών, θα διευκολύνει τον μικροεπιχειρηματία που θα το επιλέξει (π.χ. ένα περίπτερο ή ένας φούρνος) γιατί θα ξέρει από πριν τι θα πληρώσει στο τέλος της ημέρας χωρίς να υπολογίζει μετά τις επιπλέον προμήθειες. Την ίδια στιγμή, θα έχει κίνητρο να χρησιμοποιεί το POS του acquirer που έχει επιλέξει, για να επωφελείται από το συγκεκριμένο καθεστώς τιμολόγησης. Εύλογο είναι ότι δεν θα ισχύσει για μεγάλες εταιρείες και επιχειρήσεις, που έχουν την ευχέρεια να ανταποκριθούν στα έξοδα προμηθειών για πληρωμές σε POS. Δεν ισχύει το δόγμα «one size fits all».

H ιδέα για τα συνδρομητικά πακέτα έρχεται να κουμπώσει με το κλίμα των ημερών όπου τα περιθώρια χρεώσεων και η επιβάρυνση του κόστους στις μικροσυναλλαγές είναι στο απόγειο των συζητήσεων, αλλά, δεν προέρχεται αποκλειστικά από αυτό. Ανάλογα με τη στρατηγική της εταιρίας – προφανώς όμως και σαν απάντηση στο κόστος χρέωσης κάθε συναλλαγής – έρχεται η λύση των πακέτων.

Το ίδιο έχει συμβεί σταδιακά σε όλες τις τράπεζες, που επίσης στρέφουν το συναλλασσόμενο κοινό σε αντίστοιχα συνδρομητικά πακέτα (συνδρομές από 1 ή 2 ευρώ) και δίνουν τη δυνατότητα επιλογής ανάλογα με το είδος και τη συχνότητα συναλλαγών. Μάλιστα οι τράπεζες έχουν ήδη περάσει στη δεύτερη φάση, ξεκινώντας οι ίδιες μια εκστρατεία ενημέρωσης προς τους πελάτες τους, ώστε να τους παρακινήσουν να ενταχθούν σε κάποιο πακέτο της επιλογής τους. Άλλωστε, στο εξατομικευμένο επίπεδο υπηρεσίας στο οποίο στοχεύουν, άλλες είναι οι ανάγκες ενός ατόμου και άλλες μιας οικογένειας, άλλες ενός φοιτητή ή ενός νέου ζευγαριού και άλλες ενός συνταξιούχου.

Σε ό,τι αφορά την τάση των πληρωμών χωρίς μεμονωμένη προμήθεια ανά συναλλαγή, αλλά με μία συνδρομή επιλογής ενός πακέτου συναλλαγών, την αρχή φαίνεται να κάνει η Worldline, η οποία διαθέτει ήδη τρία συνδρομητικά πακέτα (classic, advanced, premium) όπου με την απόκτηση ενός εκ των πακέτων της σειράς Easy POS η επιχείρηση εξασφαλίζει έως και 0% προμήθεια για προκαθορισμένο και πολλαπλό αριθμό συναλλαγών, βάση των αναγκών της.

Να σημειωθεί πάντως ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα των χρεώσεων επικεντρώνεται καθαρά στις μικροσυναλλαγές, ταξί, περίπτερα, mini markets όπου το κόστος είναι ένα θέμα αλλά αυτό δεν ισχύει για τις μεγάλου ύψους συναλλαγές, όπου οι χρεώσεις στη χώρα μας είναι από τις χαμηλότερες της Ευρώπης.