Ανοίγει σήμερα για το κοινό το flagship store της Zara στον Πύργο Πειραιώς, η μεγαλύτερη επένδυση της Inditex στην Ελλάδα σε ένα εμβληματικό τοπόσημο όπου προβάλλεται -σε εγχώριο αλλά και διεθνές κοινό λόγω της επιβατικής κίνησης του λιμανιού- το concept store Zara και Zara Home σε επιφάνεια σχεδόν 6.000 τ.μ.

To κατάστημα είναι από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη και στα κορυφαία του διεθνούς δικτύου της Zara, υιοθετεί τις νέες παγκόσμιες προδιαγραφές «συγκατοίκησης» των σημάτων Zara και Zara Home και απασχολεί πάνω από 170 εργαζόμενους, σε σύνολο 4.100 ατόμων περίπου στο σύνολο της δραστηριότητας στην τοπική αγορά. Από σήμερα παύει και η λειτουργία των καταστημάτων των δύο σημάτων που διατηρούσε μέχρι χθες ο όμιλος στον Πειραιά.


Tο νέο κατάστημα της Zara στον Πύργο του Πειραιά © Zara
Tο νέο κατάστημα της Zara στον Πύργο του Πειραιά © Zara
Εν τω μεταξύ, στο πλαίσιο της νέας στρατηγικής του ισπανικού κολοσσού για συγκέντρωση των δραστηριοτήτων του με τοποθέτηση των σημάτων σε εμβληματικά μεγάλα ακίνητα προγραμματίζεται και νέα επένδυση στη Θεσσαλονίκη, στην οδό Τσιμισκή, σε ακίνητο 3.200 τ.μ., το οποίο προγραμματίζεται να εγκαινιαστεί τον Οκτώβριο, χωρίς όμως να είναι βέβαιο ότι δεν θα αξιοποιηθεί το υφιστάμενο κατάστημα Zara στην δημοφιλή εμπορική οδό για κάποιο άλλο από τα σήματα του ομίλου.

Σε επόμενη φάση προωθείται επένδυση στο αναπτυσσόμενο κτίριο του Μινιόν. Σύμφωνα με τον Ηλία Μάλαμα, CEO της ΙΤΧ Hellas, θυγατρικής της Inditex στην Ελλάδα, η εταιρεία αντιμετωπίζει δυσκολία να εντοπίσει ακίνητα μεγάλου μεγέθους, της τάξης των 3.000-4.000 τ.μ. ενώ η ελληνική αγορά διαθέτει λίγα εμπορικά κέντρα. Τα malls στο Ελληνικό δημιουργούν μια προοπτική, με την ITX Hellas να έχει προχωρήσει σε προσύμφωνα, χωρίς όμως να υπάρχει σαφές χρονοδιάγραμμα για το πότε θα ανοίξουν.


Tο νέο κατάστημα της Zara στον Πύργο του Πειραιά © Zara
Tο νέο κατάστημα της Zara στον Πύργο του Πειραιά © Zara
Σήμερα ο ισπανικός όμιλος ελέγχει δίκτυο 155 καταστημάτων στην Ελλάδα, εκ των οποίων 41 Zara και 10 Zara Home. Στο χαρτοφυλάκιό του ανήκουν 7 αλυσίδες: Zara και Zara Home, Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius και Oysho. Αναφορικά με τις επιδόσεις, σημειώνεται ότι η Ελλάδα είναι μεταξύ των αγορών με τους καλύτερους δείκτες. Ισχυρή ώθηση στο τζίρο δίνει το tax free σε τουριστικές περιοχές, με καταστήματα όπως στην Ερμού, στη Ρόδο και στην Κρήτη να εμφανίζουν μερίδιο πωλήσεων tax free γύρω στο 10-15%. Σημαντική είναι και η συνεισφορά των online πωλήσεων που αναπτύσσονται με υψηλούς ρυθμούς αποτελώντας περίπου 15% του κύκλου εργασιών από 8% προ πανδημίας. Το 2023 (η χρήση κλείνει Ιανουάριο 2024) η εταιρεία φέρεται να σημείωσε αύξηση κύκλου εργασιών της τάξης του 13%. Με βάση αρχικές εκτιμήσεις ο τζίρος θα ξεπερνούσε τα 700 εκατ. ευρώ, σε συνέχεια της χρήσης 2022/2023 που εμφάνισε κύκλο εργασιών περί τα 615 εκατ. ευρώ. Οπότε ο στόχος υπερκαλύφθηκε. Η εταιρεία επενδύει επίσης συστηματικά στους ανθρώπους της έχοντας προχωρήσει από την αρχή του έτους σε οριζόντιες αυξήσεις μισθών 11%, με τον βασικό μισθό να διαμορφώνεται στα 1.050 ευρώ.

Tο νέο κατάστημα της Zara στον Πύργο του Πειραιά © Zara
Tο νέο κατάστημα της Zara στον Πύργο του Πειραιά © Zara
Η ναυαρχίδα Zara στον Πύργο Πειραιά και το grand opening 4/6
Ειδικά για το κατάστημα στον Πύργο Πειραιά, ο Ηλίας Μάλαμας σημειώνει ότι η εταιρεία έχει βάλει όλα της τα δυνατά για να φέρει δημιουργικότητα και τεχνολογία, στο πλαίσιο της απόφασης που έχει πάρει για μετάβαση σε μεγαλύτερα καταστήματα. «Είναι από τα μεγαλύτερα της Ευρώπης και από τα πιο όμορφα στον κόσμο, με περίπου 5.000 τ.μ. επιφάνειας πωλήσεων εκ των οποίων περίπου 600 τ.μ. είναι αφιερωμένα στην ανάπτυξη των προϊόντων Zara Home», όπως ανέφερε χαρακτηριστικά σε συνέντευξη τύπου χθες. Σύμφωνα με τον κ. Μάλαμα έχουν μελετηθεί όλα ώστε η εμπειρία του καταναλωτή να φτάνει στον μέγιστο βαθμό ενώ η εταιρεία παρουσιάζει για πρώτη φορά στο ελληνικό κοινό προϊόντα Zara που δεν είχαν παρουσία πριν όπως εσώρουχα, αθλητικά είδη, υποδήματα και αξεσουάρ.


Σε παρουσίαση που διοργάνωσε η εταιρεία για τους εκπροσώπους του τύπου, έδωσαν το παρόν στελέχη του ισπανικού ομίλου, η ομάδα του Ηλία Μάλαμα, αλλά και ο Δημήτρης Ανδριόπουλος, CEO και αντιπρόεδρος της Dimand που ανέπτυξε τον Πύργο του Πειραιά.

Tο νέο κατάστημα της Zara στον Πύργο του Πειραιά © Zara
Tο νέο κατάστημα της Zara στον Πύργο του Πειραιά © Zara
Μάλιστα ο κ. Ανδριόπουλος σημείωσε ότι η Inditex είναι μέρος του οράματος του 2020 για τον Πύργο του Πειραιά. «Για να υλοποιήσεις τα οράματά σου ως developer χρειάζεσαι τους χρήστες» τόνισε προαναγγέλλοντας grand opening του Πύργου Πειραιά στις 4 Ιουνίου. Ένα εμβληματικό κτίριο ύψους 88 μέτρων, με 23 ορόφους παίρνει ζωή μετά από 47 χρόνια. Ο επικεφαλής της Dimand εκτίμησε ότι το ακίνητο, που θα παραμείνει το 2ο ψηλότερο κτίριο στη χώρα μέχρι να αναπτυχθούν οι ουρανοξύστες στο Ελληνικό, θα ανοίξει μια νέα σελίδα για τον ισπανικό όμιλο στην Ελλάδα.

Έγινε ειδική αναφορά στη θέση του ακινήτου σε ένα από τα κυριότερα λιμάνια της Μεσογείου. Το κατάστημα Zara και Zara Home εκτείνεται σε τρεις ορόφους (ισόγειο, πρώτος και δεύτερος όροφος) του κτιρίου που σχεδιάστηκε από τους αρχιτέκτονες Γ. Βικέλα, Γ. Μολφέση και Α. Λοΐζου, οι εσωτερικοί χώροι του οποίου δεν έχουν ποτέ καταληφθεί. Επιπλέον των 4.900 τ.μ. πωλήσεων διαθέτει επίσης άλλα 900 τ.μ. αποθηκευτικούς χώρους.

Tο νέο κατάστημα της Zara στον Πύργο του Πειραιά © Zara
Tο νέο κατάστημα της Zara στον Πύργο του Πειραιά © Zara
Το νέο concept store στον πύργο του Πειραιά, που θα είναι ανοιχτό τις Κυριακές, από τον Μάιο μέχρι και τον Οκτώβριο, διαθέτει τις τελευταίες τεχνολογικές καινοτομίες από την ολοκληρωμένη πλατφόρμα ηλεκτρονικών και φυσικών καταστημάτων της. Επιπλέον, στον πρώτο όροφο του καταστήματος οι καταναλωτές μέσα από τις πολλαπλές γωνίες της γυάλινης πρόσοψης του κτιρίου, μπορούν να θαυμάσουν τις διαφορετικές απόψεις του εξωτερικού χώρου.

Καινοτομία και Βιωσιμότητα
Ο χώρος ενσωματώνει τα τμήματα Women, Men, Children’s και Zara Home. Το νέο κατάστημα διαθέτει 28 ταμεία και καινοτόμες υπηρεσίες όπως: Pay&Go για τους πελάτες, προκειμένου να αγοράζουν ενδύματα σαρώνοντάς τα με τα κινητά τους τηλέφωνα, σημείο παραλαβής online με αυτοματοποιημένη αποθήκη με χωρητικότητα για έως και 1.000 παραγγελίες, ειδικά ταμεία για επιστροφές, αυτόματο σημείο online επιστροφών, σημείο αυτοεξυπηρέτησης και σημείο ανακύκλωσης.

Tο νέο κατάστημα της Zara στον Πύργο του Πειραιά © Zara
Tο νέο κατάστημα της Zara στον Πύργο του Πειραιά © Zara
Ως μέρος της δέσμευσης της Zara για αποτελεσματική σχεδίαση, κατασκευή και διαχείριση καταστημάτων, το κατάστημά της στον Πύργο Πειραιά υιοθετεί μερικά από τα πιο προηγμένα συστήματα οικολογικής απόδοσης. Οι πρωτοβουλίες για μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων περιλαμβάνουν αποτελεσματικά συστήματα θέρμανσης και ψύξης, φωτισμό LED για εξοικονόμηση ενέργειας, και χρήση φιλικών προς το περιβάλλον υλικών. Το κατάστημα είναι συνδεδεμένο με την εσωτερική πλατφόρμα Inergy της Inditex, η οποία παρακολουθεί την αποδοτική κατανάλωση ενέργειας και διαχείρισης των κλιματιστικών συστημάτων, προκειμένου να βελτιώσει τη διαχείρισή τους και να αναγνωρίσει τις πιο αποδοτικές πρακτικές. Η εταιρεία επίσης δραστηριοποιείται συνεχώς για τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματός της. Επιπλέον, αναπτύσσει προγράμματα επαναχρησιμοποίησης και ανακύκλωσης για να προωθήσει την κυκλική οικονομία και να μειώσει τα απορρίμματα.