Οι εταιρείες διαχείρισης ξενοδοχείων γνωρίζουν πολύ μεγάλη ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα. Ο διαχωρισμός της ιδιοκτησίας του ακινήτου από την εταιρεία που αναλαμβάνει όλες τις διαδικασίες λειτουργίας του ξενοδοχείου έχει οδηγήσει τον κλάδο σε μεγαλύτερη εξειδίκευση και μεγαλύτερο επαγγελματισμό.

Στις περισσότερες περιπτώσεις οι εταιρείες διαχείρισης είναι white label, δηλαδή δεν εκπροσωπούν κάποιο μεγάλο ξενοδοχειακό brand. Αυτό τους παρέχει μια ευελιξία σε ό,τι αφορά το λειτουργικό κόστος μιας μονάδας, αλλά υστερούν σε αναγνωρισιμότητα από μεγάλα διεθνή κοινά. Εκτός από το κόστος, οι ιδιοκτήτες βλέπουν επίσης άλλο ένα χαρακτηριστικό πλεονέκτημα της συνεργασίας με μια εταιρεία διαχείρισης white label, καθώς επιτρέπει μια πιο άμεση επικοινωνία με τους υπεύθυνους λήψης αποφάσεων, γεγονός που τους δίνει επίσης ισχυρότερο λόγο σε λειτουργικά θέματα.


Από την άλλη, ο έντονος ανταγωνισμός έχει οδηγήσει πολλές hotel management εταιρείες να συνάψουν συνεργασίες με μεγάλα ξενοδοχειακά brands. Η εμπορική προβολή και ένα ορισμένο επίπεδο συνέπειας στην παροχή υπηρεσιών είναι τα πλεονεκτήματα που προσφέρει μια αναγνωρίσιμη μάρκα. Τα ίδια τα brands βλέπουν επίσης ένα σημαντικό πλεονέκτημα στην ανάθεση της διαχείρισης σε μια εταιρεία. Είναι αυτές που προσλαμβάνουν, απολύουν, επιβλέπουν τα ακίνητα και λογοδοτούν στους ιδιοκτήτες που ενδιαφέρονται για ένα πράγμα: την κερδοφορία.

Αυτό το μοντέλο ανάπτυξης ξενοδοχείων προσελκύει επίσης επενδύσεις στο κομμάτι του real estate από κεφάλαια που δεν προέρχονται απαραίτητα από τον τουρισμό, εμπλουτίζοντας έτσι τις πηγές χρηματοδότησης του κλάδου. Εταιρείες ανάπτυξης και διαχείρισης ακινήτων, funds στον κλάδο του real estate αλλά και επενδυτές από οποιονδήποτε τομέα επιχειρηματικής δραστηριότητας, επενδύουν σε προνομιακά ακίνητα και κατόπιν αναθέτουν σε εταιρείες hotel management τη λειτουργία τους. Έτσι στην πραγματικότητα, ο ξενοδόχος είναι η εταιρεία hotel management και όχι ο ιδιοκτήτης ή το brand.


Tα deals ανάπτυξης χαρτοφυλακίων
Πριν από λίγες ημέρες, η Hotel Brain, που είναι η μεγαλύτερη εταιρεία διαχείρισης ξενοδοχείων στην Ελλάδα, ανακοίνωσε ότι ήρθε σε συμφωνία με την εταιρεία NIMTENKO AE, συμφερόντων του κ. Τέλη Μυστακίδη, για τη μίσθωση του ξενοδοχείου στη Θεσσαλονίκη, που είναι γνωστό ως πρώην Hotel Nikopolis. Η συμφωνία είναι 10ετούς διάρκειας και τίθεται σε ισχύ άμεσα.

O Όμιλος Hotel Brain είναι ο μεγαλύτερος σε αριθμό καταλυμάτων Έλληνας «ξενοδόχος», όπου στη χρήση του 2023 λειτούργησε μέσω μακροπρόθεσμων μισθώσεων 100 ξενοδοχεία όλων των τύπων και σε όλους τους ελληνικούς τουριστικούς προορισμούς, συνολικής δυναμικότητας 7.200 δωματίων. Επίσης, έκλεισε τη χρήση με καθαρό κύκλο εργασιών άνω των 100 εκατ. ευρώ. Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2023 απασχόλησε στα κεντρικά γραφεία και τα ξενοδοχεία του, περίπου 3.000 εργαζομένους, με περισσότερους από 200 να εργάζονται όλο τον χρόνο. Για το 2024, δε, ο αριθμός των απασχολούμενων αναμένεται να ξεπεράσει τους 3.300. Για το 2024 οι προβλέψεις κάνουν λόγο για τουλάχιστον 20% αύξηση στον τζίρο, καθώς θα προσθέσει στο portfolio της τουλάχιστον 15 ξενοδοχεία ακόμη.


Η συνεργασία της SWOT με την Intracom Properties
Η SWOT Hospitality ανακοίνωσε πριν από λίγες ημέρες τη μίσθωση του Olvos Koufonisia από την Intracom Properties. Το ανανεωμένο ξενοδοχείο θα ανοίξει τις πόρτες του μέσα στον Ιούνιο με 55 δωμάτια και σουίτες, εξωτερική πισίνα, καταπράσινους κήπους και ένα εστιατόριο, το μενού του οποίου φέρει την υπογραφή του πολυβραβευμένου σεφ Γιώργου Στυλιανουδάκη. Το Olvos Koufonisia είναι μέλος του Olvos Collection, το οποίο δημιούργησε η SWOT Hospitality το 2020 και περιλαμβάνει πολυτελή boutique ξενοδοχεία σε αγαπημένους προορισμούς, όπως η Σαντορίνη, η Μύκονος και το Πόρτο Χέλι.

Η SWOT Hospitality από τον Μάιο του 2013 διαχειρίζεται ένα portfolio ξενοδοχείων αξίας 300 εκατ. ευρώ στην Ελλάδα και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Συνεργάζεται με τις πιο καταξιωμένες διεθνείς αλυσίδες ξενοδοχείων, όπως η Hilton, η Marriott International Inc., η Hyatt Hotels Corporation, η Accor S.A. και η Nikki Beach Hotels & Resorts, έχοντας επίσης πιστοποίηση White Label Operator (WLO) από την Intercontinental Hotels & Resorts και τη Leading Hotels of the World. Έχει συμβάλει επίσης στην εξαγορά, κατασκευή και διαχείριση μερικών από των πιο υψηλού κύρους ξενοδοχείων της περιοχής, συνολικά άνω των 3.500 δωματίων και αξίας πλέον του 1δισ. ευρώ.

Aria Hotels, η ξενοδοχειακή του ομίλου Libra
Τα Aria Hotels, η ελληνική θυγατρική εταιρεία του ομίλου Libra Group, ανακοίνωσε πριν από λίγες ημέρες το νέο της project: The Duchess, στο ήσυχο νησί των Κυκλάδων, τη Θηρασιά. Από την άνοιξη του 2025 το The Duchess θα προσφέρει στους επισκέπτες του μια μοναδική εμπειρία πέντε αστέρων, με θέα τη μαγευτική καλντέρα της Σαντορίνης και το ηλιοβασίλεμα. Διαθέτει 12 πολυτελείς σουίτες, μια εντυπωσιακή infinity pool και χώρο spa.

Τα Aria Hotels, με περίπου 70 καταλύματα σε όλη την Ελλάδα, αποτελούν θυγατρική του ομίλου Libra Group, ενός ιδιωτικού, παγκόσμιας εμβέλειας επιχειρηματικού ομίλου, του οποίου 20 θυγατρικές έχουν περιουσιακά στοιχεία και δραστηριότητες σε σχεδόν 60 χώρες. Τα Aria Hotels είναι επίσης μία από τις πρώτες εταιρείες φιλοξενίας στον κόσμο, και η πρώτη στην Ελλάδα, που μισθώνει απευθείας τα εξαιρετικά καινοτόμα αεροσκάφη κάθετης απογείωσης και προσγείωσης (eVTOL).