Public: Ψάχνει για νέα καταστήματα και βλέπει κέρδη στις υπηρεσίες
Μετά το επιτυχημένο rebranding -στο πλαίσιο απορρόφησης της MediaMarkt– και επενδύσεις 30 εκατ. ευρώ στο οικοσύστημα Public με μπαράζ εξαγορών, η διοίκηση του Public Group προβλέπει αύξηση λειτουργικής κερδοφορίας πάνω από 25 εκατ. ευρώ το 2024, με πωλήσεις γύρω στα 500 εκατ. ευρώ και αναζητά νέους χώρους, για να ενισχύσει το δίκτυό της σε Ελλάδα και Κύπρο εισάγοντας καινοτομίες για τους πελάτες της, όπως το Public Wallet.
Η Public Group πέτυχε εμπορικές συνέργειες με τη Media Markt και μετά τη συγχώνευση το δίκτυο δέχεται περισσότερους πελάτες αθροιστικά απ’ ότι πριν, σύμφωνα με τον Ρόμπυ Μπουρλά, διευθύνοντα σύμβουλο του Public Group. Όπως προέβλεψε στο πλαίσιο ενημερωτικής εκδήλωσης χθες, το 2024 η εταιρεία θα ξεπεράσει τα 25 εκατ. ευρώ EBITDA, με θετικές ελεύθερες ταμειακές ροές, αν και ο ισολογισμός του 2024 επηρεάζεται από τα κόστη ενοποίησης της Media Markt. Είχε προηγηθεί το 2023 τζίρος 515 εκατ. ευρώ, με αύξηση 7% και λειτουργικά κέρδη 20 εκατ. ευρώ από 5 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση.
Αναφορικά με τα επενδυτικά πλάνα, στα επόμενα 3 χρόνια η Public Group σχεδιάζει επενδύσεις 30 εκατ. ευρώ (10 εκατ. ευρώ το χρόνο), εκ των οποίων 10 εκατ. ευρώ για την προσθήκη 10 νέων καταστημάτων στο δίκτυο και στο πλαίσιο αυτό αναζητώνται χώροι σε κρίσιμης σημασίας περιοχές Αττικής, Πελοποννήσου και Κρήτης. Στόχος είναι το δίκτυο να ενισχυθεί σε 70 καταστήματα στα επόμενα 3-5 χρόνια από 59 σήμερα. Στο προσεχές διάστημα μάλιστα αναμένονται υπογραφές για 2-3 νέα καταστήματα.
Επίσης, στο υφιστάμενο δίκτυο προωθείται περαιτέρω αναμόρφωση με ενσωμάτωση της κατηγορίας λευκών συσκευών, όπως σε Ιωάννινα και Πειραιά, ενώ υπάρχουν έργα σε εξέλιξη, όπως στη Ρόδο, όπου το τοπικό κατάστημα επεκτείνεται σε νέο ακίνητο και στο Βόλο, όπου προστίθενται ηλεκτρικές συσκευές. Στόχος είναι σταδιακά όλα τα καταστήματα να διαθέτουν οικιακές ηλεκτρικές συσκευές. Σήμερα 28 διαθέτουν μικρές ηλεκτρικές συσκευές και από αυτά τα 23 διαθέτουν και μεγαλες σε σύνολο 59 καταστημάτων.
Σημειώνεται επίσης ότι μετά το Public outlet στο Ρέντη δημιουργήθηκε ένα 2ο μικρότερο στο Μαρούσι καταγράφοντας σημαντική εμπορευσιμότητα.
Ειδικά στην Κύπρο, όπου σήμερα λειτουργούν 6 καταστήματα, προωθείται η προσθήκη άλλων δύο σε Πάφο και Λεμεσό ενόψει και της ανάπτυξης νέων εμπορικών κέντρων.
Σημειώνεται ότι ο πήχης για τον τζίρο της κατηγορίας στα καταστήματα Public έχει μπει πάνω από τα 100 εκατ. ευρώ για το 2024. Σήμερα η εταιρεία είναι Νο2 παίκτης της αγοράς με αυξανόμενο μερίδιο. Ως ποσοστό του τζίρου οι οικιακές ηλεκτρικές συσκευές σήμερα είναι στο 27%.
Σχετικά με τη συνεργασία με τη Vodafone, μέχρι το τέλος του 2024 συνολικά 24 καταστήματα θα περιλαμβάνουν shop in shop της Vodafone ενώ η iRepair λειτουργεί πλέον μέσω corner σε όλα τα καταστήματα του δικτύου.
Τα ρεκόρ και οι νέες υπηρεσίες
Ο κ. Μπουρλάς έδωσε έμφαση σε ορισμένους δείκτες που καθιστούν το public ένα «love brand», όπως είπε, σημειώνοντας το μερίδιο 30% των πολυκαναλικών πωλήσεων στον συνολικό τζίρο, την επισκεψιμότητα από το 70% των Ελλήνων και την αύξηση στο 78% του nps (net promoter score), δείκτη που καταγράφει το ποσοστό των πελατών που προτείνει την εταιρεία σε φίλο ή συγγενή. Μάλιστα ο συγκεκριμένος δείκτης στα iRepair, εταιρεία που εξαγόρασε η Public, φτάνει το 91%.
Πρόκειται για ένα από τα ρεκόρ του 2023, σύμφωνα με τον κ. Μπουρλά που σημείωσε επίσης μεταξύ άλλων την αύξηση της ικανοποίησης των εργαζομένων πάνω από το 70% αλλά και την μεγάλη γκάμα υπηρεσιών. Τέτοιες είναι τα άτοκα δάνεια και οι υπηρεσίες της Klarna όπως η πληρωμή σε δόσεις, τα lockers που έχουν φτάσει πλέον στις 110.000 θυρίδες, η επέκταση εγγύησης, το Book Voice με πάνω από 1.500 βιβλία από περίπου 300 στην αρχική επένδυση, η αγορά από δεύτερο χέρι (sECOnd go) όπου οι πωλήσεις έχουν διπλασιαστεί κ.α..
Το e-commerce, το marketplace και το “πορτοφόλι”
Σε ότι αφορά το e-commerce σημειώνεται ότι 90% των παραδόσεων γίνεται πλέον σε μία ημέρα πανελλαδικά. Επίσης 35% των πληρωμών στο e-commerce γίνεται με Klarna, μοντέλο που είναι πιο δημοφιλές στους νέους και οδήγησε την εταιρεία να το εντάξει και στα φυσικά καταστήματα.
Από την άλλη μεριά και το marketplace αποδεικνύεται πλέον σε σημαντικό εργαλείο για την εταιρεία καθώς στους 100.000 κωδικούς που στοκάρει προσθέτει μια μεγάλη γκάμα περίπου 200.000 επιπλέον. Επίσης, καταγράφεται 45% αύξηση των συνεργατών με βάση τα στοιχεία του 2023. Αυτά τα μεγέθη προϋποθέτουν ψηφιακή διασύνδεση με τα συστήματα των συνεργατών, με το 95% να έχουν ήδη live διασύνδεση, με σημαντικά οφέλη στους χρόνους παράδοσης συνεισφέροντας στη δέσμευση της εταιρείας ότι το 90% των παραδόσεών της μπορεί να γίνει σε μία ημέρα. Σήμερα, στο μοντέλο αυτό διασύνδεσης είναι πάνω από 800 συνεργάτες του marketplace, ενώ οι πωλήσεις έχουν διπλασιαστεί. Στο πλαίσιο αυτό η Public προσφέρει νέες υπηρεσίες στα συνεργαζόμενα καταστήματα όπως πληρωμένες διαφημίσεις στο site της, σημαντικές πληροφορίες για τις κατηγορίες τους και άλλα εργαλεία ενώ ταυτόχρονα προωθεί την ενοποίηση με την κυπριακή αγορά.
Μια νέα υπηρεσία για το 2024 είναι το «πορτοφόλι» Public. Σύμφωνα με τα στελέχη της Public Group, τα Public, που προσφέρουν ήδη δυνατότητα άτοκων δόσεων χωρίς πιστωτική κάρτα, πλέον λανσάρουν το νέο loyalty πρόγραμμα, «Public +», που θα περιλαμβάνει επιστροφή χρημάτων στο Public Wallet των πελατών και μακροπρόθεσμα επιβράβευση με ελκυστικά προνόμια, με τη συμμετοχή όλων των μελών του οικοσυστήματος όπως π.χ. δυνατότητα αξιοποίησης υπηρεσιών iRepair, Book Voice, Vodafone κ.ο.κ..
Υπηρεσίες για τις οικιακές συσκευές
Εν κατακλείδι, η εταιρεία ενισχύει σταθερά με νέες υπηρεσίες και τον τομέα των οικιακών συσκευών, όπως με την υπηρεσία αυθημερόν παράδοσης και εγκατάστασης, την οποία επιλέγει 25% των πελατών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Η διοίκηση εμφανίζεται ικανοποιημένη από τις πωλήσεις της κατηγορίας υπό την μάρκα Public, που εξελίχθηκαν από μόλις 4 εκατ. ευρώ το 2021 σε 23 εκατ. ευρώ το 2022 και 70 εκατ. ευρώ το 2023 ενώ υψηλότερα ανεβαίνει ο πήχης για το 2024, οπότε και όλος ο τζίρος των οικιακών συσκευών θα γίνεται αποκλειστικά από καταστήματα Public καθώς έχει ολοκληρωθεί η συγχώνευση με τη MediaMarkt.
Η Public Group πέτυχε εμπορικές συνέργειες με τη Media Markt και μετά τη συγχώνευση το δίκτυο δέχεται περισσότερους πελάτες αθροιστικά απ’ ότι πριν, σύμφωνα με τον Ρόμπυ Μπουρλά, διευθύνοντα σύμβουλο του Public Group. Όπως προέβλεψε στο πλαίσιο ενημερωτικής εκδήλωσης χθες, το 2024 η εταιρεία θα ξεπεράσει τα 25 εκατ. ευρώ EBITDA, με θετικές ελεύθερες ταμειακές ροές, αν και ο ισολογισμός του 2024 επηρεάζεται από τα κόστη ενοποίησης της Media Markt. Είχε προηγηθεί το 2023 τζίρος 515 εκατ. ευρώ, με αύξηση 7% και λειτουργικά κέρδη 20 εκατ. ευρώ από 5 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση.
Αναφορικά με τα επενδυτικά πλάνα, στα επόμενα 3 χρόνια η Public Group σχεδιάζει επενδύσεις 30 εκατ. ευρώ (10 εκατ. ευρώ το χρόνο), εκ των οποίων 10 εκατ. ευρώ για την προσθήκη 10 νέων καταστημάτων στο δίκτυο και στο πλαίσιο αυτό αναζητώνται χώροι σε κρίσιμης σημασίας περιοχές Αττικής, Πελοποννήσου και Κρήτης. Στόχος είναι το δίκτυο να ενισχυθεί σε 70 καταστήματα στα επόμενα 3-5 χρόνια από 59 σήμερα. Στο προσεχές διάστημα μάλιστα αναμένονται υπογραφές για 2-3 νέα καταστήματα.
Επίσης, στο υφιστάμενο δίκτυο προωθείται περαιτέρω αναμόρφωση με ενσωμάτωση της κατηγορίας λευκών συσκευών, όπως σε Ιωάννινα και Πειραιά, ενώ υπάρχουν έργα σε εξέλιξη, όπως στη Ρόδο, όπου το τοπικό κατάστημα επεκτείνεται σε νέο ακίνητο και στο Βόλο, όπου προστίθενται ηλεκτρικές συσκευές. Στόχος είναι σταδιακά όλα τα καταστήματα να διαθέτουν οικιακές ηλεκτρικές συσκευές. Σήμερα 28 διαθέτουν μικρές ηλεκτρικές συσκευές και από αυτά τα 23 διαθέτουν και μεγαλες σε σύνολο 59 καταστημάτων.
Σημειώνεται επίσης ότι μετά το Public outlet στο Ρέντη δημιουργήθηκε ένα 2ο μικρότερο στο Μαρούσι καταγράφοντας σημαντική εμπορευσιμότητα.
Ειδικά στην Κύπρο, όπου σήμερα λειτουργούν 6 καταστήματα, προωθείται η προσθήκη άλλων δύο σε Πάφο και Λεμεσό ενόψει και της ανάπτυξης νέων εμπορικών κέντρων.
Σημειώνεται ότι ο πήχης για τον τζίρο της κατηγορίας στα καταστήματα Public έχει μπει πάνω από τα 100 εκατ. ευρώ για το 2024. Σήμερα η εταιρεία είναι Νο2 παίκτης της αγοράς με αυξανόμενο μερίδιο. Ως ποσοστό του τζίρου οι οικιακές ηλεκτρικές συσκευές σήμερα είναι στο 27%.
Σχετικά με τη συνεργασία με τη Vodafone, μέχρι το τέλος του 2024 συνολικά 24 καταστήματα θα περιλαμβάνουν shop in shop της Vodafone ενώ η iRepair λειτουργεί πλέον μέσω corner σε όλα τα καταστήματα του δικτύου.
Τα ρεκόρ και οι νέες υπηρεσίες
Ο κ. Μπουρλάς έδωσε έμφαση σε ορισμένους δείκτες που καθιστούν το public ένα «love brand», όπως είπε, σημειώνοντας το μερίδιο 30% των πολυκαναλικών πωλήσεων στον συνολικό τζίρο, την επισκεψιμότητα από το 70% των Ελλήνων και την αύξηση στο 78% του nps (net promoter score), δείκτη που καταγράφει το ποσοστό των πελατών που προτείνει την εταιρεία σε φίλο ή συγγενή. Μάλιστα ο συγκεκριμένος δείκτης στα iRepair, εταιρεία που εξαγόρασε η Public, φτάνει το 91%.
Πρόκειται για ένα από τα ρεκόρ του 2023, σύμφωνα με τον κ. Μπουρλά που σημείωσε επίσης μεταξύ άλλων την αύξηση της ικανοποίησης των εργαζομένων πάνω από το 70% αλλά και την μεγάλη γκάμα υπηρεσιών. Τέτοιες είναι τα άτοκα δάνεια και οι υπηρεσίες της Klarna όπως η πληρωμή σε δόσεις, τα lockers που έχουν φτάσει πλέον στις 110.000 θυρίδες, η επέκταση εγγύησης, το Book Voice με πάνω από 1.500 βιβλία από περίπου 300 στην αρχική επένδυση, η αγορά από δεύτερο χέρι (sECOnd go) όπου οι πωλήσεις έχουν διπλασιαστεί κ.α..
Το e-commerce, το marketplace και το “πορτοφόλι”
Σε ότι αφορά το e-commerce σημειώνεται ότι 90% των παραδόσεων γίνεται πλέον σε μία ημέρα πανελλαδικά. Επίσης 35% των πληρωμών στο e-commerce γίνεται με Klarna, μοντέλο που είναι πιο δημοφιλές στους νέους και οδήγησε την εταιρεία να το εντάξει και στα φυσικά καταστήματα.
Από την άλλη μεριά και το marketplace αποδεικνύεται πλέον σε σημαντικό εργαλείο για την εταιρεία καθώς στους 100.000 κωδικούς που στοκάρει προσθέτει μια μεγάλη γκάμα περίπου 200.000 επιπλέον. Επίσης, καταγράφεται 45% αύξηση των συνεργατών με βάση τα στοιχεία του 2023. Αυτά τα μεγέθη προϋποθέτουν ψηφιακή διασύνδεση με τα συστήματα των συνεργατών, με το 95% να έχουν ήδη live διασύνδεση, με σημαντικά οφέλη στους χρόνους παράδοσης συνεισφέροντας στη δέσμευση της εταιρείας ότι το 90% των παραδόσεών της μπορεί να γίνει σε μία ημέρα. Σήμερα, στο μοντέλο αυτό διασύνδεσης είναι πάνω από 800 συνεργάτες του marketplace, ενώ οι πωλήσεις έχουν διπλασιαστεί. Στο πλαίσιο αυτό η Public προσφέρει νέες υπηρεσίες στα συνεργαζόμενα καταστήματα όπως πληρωμένες διαφημίσεις στο site της, σημαντικές πληροφορίες για τις κατηγορίες τους και άλλα εργαλεία ενώ ταυτόχρονα προωθεί την ενοποίηση με την κυπριακή αγορά.
Μια νέα υπηρεσία για το 2024 είναι το «πορτοφόλι» Public. Σύμφωνα με τα στελέχη της Public Group, τα Public, που προσφέρουν ήδη δυνατότητα άτοκων δόσεων χωρίς πιστωτική κάρτα, πλέον λανσάρουν το νέο loyalty πρόγραμμα, «Public +», που θα περιλαμβάνει επιστροφή χρημάτων στο Public Wallet των πελατών και μακροπρόθεσμα επιβράβευση με ελκυστικά προνόμια, με τη συμμετοχή όλων των μελών του οικοσυστήματος όπως π.χ. δυνατότητα αξιοποίησης υπηρεσιών iRepair, Book Voice, Vodafone κ.ο.κ..
Υπηρεσίες για τις οικιακές συσκευές
Εν κατακλείδι, η εταιρεία ενισχύει σταθερά με νέες υπηρεσίες και τον τομέα των οικιακών συσκευών, όπως με την υπηρεσία αυθημερόν παράδοσης και εγκατάστασης, την οποία επιλέγει 25% των πελατών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Η διοίκηση εμφανίζεται ικανοποιημένη από τις πωλήσεις της κατηγορίας υπό την μάρκα Public, που εξελίχθηκαν από μόλις 4 εκατ. ευρώ το 2021 σε 23 εκατ. ευρώ το 2022 και 70 εκατ. ευρώ το 2023 ενώ υψηλότερα ανεβαίνει ο πήχης για το 2024, οπότε και όλος ο τζίρος των οικιακών συσκευών θα γίνεται αποκλειστικά από καταστήματα Public καθώς έχει ολοκληρωθεί η συγχώνευση με τη MediaMarkt.