ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Το χρονοδιάγραμμα για Αττική Οδό, Εγνατία και ΒΟΑΚ
Περί το τέλος του πρώτου τρίμηνου του 2025 τοποθέτησε ο επικεφαλής του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Γιώργος Περιστέρης, την ολοκλήρωση της παραχώρησης της Αττικής Οδού στην ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, κατά τη διάρκεια της Τακτικής Γενικής Συνέλευσης των μετόχων. Επί της ουσίας, η Αττική Οδός θα παραδοθεί στην εταιρεία στο τέλος του πρώτου τριμήνου του 2025 και όχι τον Οκτώβριο του 2024 που λήγει η υφιστάμενη σύμβαση. «Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είναι έτοιμη χρηματοδοτικά, οργανωτικά και τεχνικά για να παραλάβει την Αττική οδό, αλλά το χρονικό πλαίσιο βρίσκεται σε συνάρτηση και με τις δυνατότητες της πολιτείας, η οποία πρέπει να προετοιμάσει το έδαφος και να κλείσει όλες τις εκκρεμότητες», σημείωσε.
Με αντίστοιχους ρυθμούς κινείται και το δεύτερο μεγάλο έργο παραχώρησης που έχει κερδίσει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ μέσα από τους διαγωνισμούς του ΤΑΙΠΕΔ, η Εγνατία Οδός. Η Εγνατία Οδός έχει προχωρήσει, αλλά πρόκειται για έναν πολύ δύσκολο οδικό άξονα ο οποίος έχει κατασκευαστεί πριν χρόνια. «Είναι πολλές οι διαδικασίες που πρέπει να γίνουν για να παραδοθεί σε ιδιώτη, γιατί όσο ήταν υπό την αιγίδα του δημοσίου δεν “έτρεχαν” όλα με εξαιρετική ακρίβεια. «Μόλις αναλάβει ο ιδιώτης, θα πρέπει όλα να είναι λεπτομερώς επιμελημένα», σχολίασε η διοίκηση. Η εκτίμηση είναι πως η σύμβαση παραχώρησης θα περάσει στα χέρια της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ το πρώτο εξάμηνο του 2025.
Σχετικά με τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (BOAK), ο κ. Περιστέρης ανέφερε ότι ο διαγωνισμός ολοκληρώνεται και ότι αυτό το διάστημα παραδίδονται τα χρηματοδοτικά έγγραφα, με την μπάλα να βρίσκεται στο γήπεδο της πολιτείας, η οποία αναμένεται να εκκινήσει τη σύμβαση παραχώρησης. Ο κ. Περιστέρης δήλωσε αισιόδοξος, αφού τα πράγματα είναι πολύ πιο εύκολα γιατί πρόκειται για μια καινούργια σύμβαση. «Στην Κατασκευή, είμαστε ο μεγαλύτερος και πλέον κερδοφόρος Όμιλος, με το υψηλότερο ανεκτέλεστο ύψους άνω των 5 δισ. ευρώ. Επί του συνολικού ανεκτέλεστου πάνω από 75% αφορά σε ιδιωτικά έργα (ίδιες επενδύσεις και έργα για τρίτους), ενώ άνω του 55% αφορά σε έργα ιδίων επενδύσεων. Σημειώνεται ότι το ανεκτέλεστο αναμένεται να ενισχυθεί, καθώς προχωρά η συμβασιοποίηση έργων που έχει εξασφαλίσει ο Όμιλος», σημείωσε.
Η διοίκηση του Ομίλου μίλησε και για τα έργα που θα διεκδικήσει εκτός Ελλάδας. Ο κ. Περιστέρης διευκρίνισε ότι δεν υπάρχει χρονοδιάγραμμα, αφού ο προγραμματισμός για συμβάσεις παραχωρήσεων σε Βουλγαρία και Ρουμανία δεν υλοποιήθηκε λόγω κυβερνητικών καθυστερήσεων και χωρίς να είναι σαφές ποιος θα είναι ο νέος σχεδιασμός. «Η τελευταία κυβέρνηση της Βουλγαρίας εργάστηκε μεθοδικά για να καθοριστεί το νέο πλαίσιο επισημαίνοντας ότι τα έργα παραχώρησης που θα μπορούσε να διεκδικήσει ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στην περιοχή είναι επενδυτικής δαπάνης 2 με 3 δισ. ευρώ.
Διαβάστε περισσότερα στο energygame.gr
Με αντίστοιχους ρυθμούς κινείται και το δεύτερο μεγάλο έργο παραχώρησης που έχει κερδίσει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ μέσα από τους διαγωνισμούς του ΤΑΙΠΕΔ, η Εγνατία Οδός. Η Εγνατία Οδός έχει προχωρήσει, αλλά πρόκειται για έναν πολύ δύσκολο οδικό άξονα ο οποίος έχει κατασκευαστεί πριν χρόνια. «Είναι πολλές οι διαδικασίες που πρέπει να γίνουν για να παραδοθεί σε ιδιώτη, γιατί όσο ήταν υπό την αιγίδα του δημοσίου δεν “έτρεχαν” όλα με εξαιρετική ακρίβεια. «Μόλις αναλάβει ο ιδιώτης, θα πρέπει όλα να είναι λεπτομερώς επιμελημένα», σχολίασε η διοίκηση. Η εκτίμηση είναι πως η σύμβαση παραχώρησης θα περάσει στα χέρια της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ το πρώτο εξάμηνο του 2025.
Σχετικά με τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (BOAK), ο κ. Περιστέρης ανέφερε ότι ο διαγωνισμός ολοκληρώνεται και ότι αυτό το διάστημα παραδίδονται τα χρηματοδοτικά έγγραφα, με την μπάλα να βρίσκεται στο γήπεδο της πολιτείας, η οποία αναμένεται να εκκινήσει τη σύμβαση παραχώρησης. Ο κ. Περιστέρης δήλωσε αισιόδοξος, αφού τα πράγματα είναι πολύ πιο εύκολα γιατί πρόκειται για μια καινούργια σύμβαση. «Στην Κατασκευή, είμαστε ο μεγαλύτερος και πλέον κερδοφόρος Όμιλος, με το υψηλότερο ανεκτέλεστο ύψους άνω των 5 δισ. ευρώ. Επί του συνολικού ανεκτέλεστου πάνω από 75% αφορά σε ιδιωτικά έργα (ίδιες επενδύσεις και έργα για τρίτους), ενώ άνω του 55% αφορά σε έργα ιδίων επενδύσεων. Σημειώνεται ότι το ανεκτέλεστο αναμένεται να ενισχυθεί, καθώς προχωρά η συμβασιοποίηση έργων που έχει εξασφαλίσει ο Όμιλος», σημείωσε.
Η διοίκηση του Ομίλου μίλησε και για τα έργα που θα διεκδικήσει εκτός Ελλάδας. Ο κ. Περιστέρης διευκρίνισε ότι δεν υπάρχει χρονοδιάγραμμα, αφού ο προγραμματισμός για συμβάσεις παραχωρήσεων σε Βουλγαρία και Ρουμανία δεν υλοποιήθηκε λόγω κυβερνητικών καθυστερήσεων και χωρίς να είναι σαφές ποιος θα είναι ο νέος σχεδιασμός. «Η τελευταία κυβέρνηση της Βουλγαρίας εργάστηκε μεθοδικά για να καθοριστεί το νέο πλαίσιο επισημαίνοντας ότι τα έργα παραχώρησης που θα μπορούσε να διεκδικήσει ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στην περιοχή είναι επενδυτικής δαπάνης 2 με 3 δισ. ευρώ.
Διαβάστε περισσότερα στο energygame.gr