Carrefour: Εισβολή στα Βαλκάνια μέσω εξαγορών
Ενισχύει το δίκτυο της Carrefour σε Ελλάδα και Βουλγαρία και το επεκτείνει σε Σερβία, Κόσοβο, Βόρεια Μακεδονία και Αλβανία η Retail & More, θυγατρική της AVE, συμφερόντων του Νίκου Βαρδινογιάννη, ο οποίος στήριξε τα τελευταία χρόνια την εξυγίανση της εισηγμένης προκειμένου να σχεδιάζει σήμερα στρατηγική που θα την καταστήσει ισχυρό εταίρο της γαλλικής πολυεθνικής στα Βαλκάνια.
Το μοντέλο επέκτασης βασίζεται κυρίως σε εξαγορές ενώ με εξαγορές αναμένεται και η σταδιακή διείσδυση στον τομέα της παραγωγής για προϊόντα PL που θα παράγονται στην Ελλάδα και άλλες χώρες δραστηριότητας της Retail & More για να διατίθενται στο δίκτυο της Carrefour.
Σημειώνεται ότι η Retail & More αναπτύσσει ήδη δίκτυο Carrefour σε Ελλάδα και Βουλγαρία με τα σήματα Carrefour Express και Carrefour Market, ήτοι μικρά και μεσαίου μεγέθους καταστήματα και σχεδιάζει ντεμπούτο στις άλλες 4 αγορές ενώ διαθέτει option, στο πλαίσιο της συμφωνίας με την γαλλική πολυεθνική, για περαιτέρω ανάπτυξη σε Κύπρο και Μαυροβούνιο.
Το χρονοδιάγραμμα προβλέπει ντεμπούτο σε ορισμένες από τις νέες χώρες μέχρι το 2025 και σε άλλες το 2026. Πρακτικά το επιτελείο της Retail & More βρίσκεται σε επαφές στις χώρες στόχους αναζητώντας τον κατάλληλο συνεργάτη. Αυτή είναι και η μεγάλη πρόκληση στις βαλκανικές χώρες, που θέλει προσοχή, για να μην υπάρξει κίνδυνος σε μια εποχή που η AVE αφήνει πίσω τα προβλήματα και τα λάθη του παρελθόντος. Από την άλλη μεριά, η βαλκανική αγορά υστερεί ακόμη και προσφέρει επενδυτικές ευκαιρίες καθώς δε διακρίνεται από μεγάλο ανταγωνισμό και είναι δομημένη όπως στην Ελλάδα.
Επιπλέον η ελληνική εταιρεία έχει στο πλάνο της την ανάπτυξη και άλλων σημάτων του χαρτοφυλακίου της Carrefour όπως Βio και Supeco. Η διοίκηση, με επικεφαλής τους Θωμά Ρούμπα και Απόστολο Βούλγαρη, αντιπρόεδρο και πρόεδρο αντίστοιχα του ΔΣ, θέλει σίγουρα βήματα ανάπτυξης και προτεραιοποιεί τη διαχείριση προκλήσεων σε logistics και ψηφιακές τεχνολογίες που είναι “πονοκέφαλος” για όλες τις εταιρείες σούπερ μάρκετ, ακόμη και για τις εδραιωμένες αλυσίδες, πόσο μάλλον για την Retail & More που θεωρείται startup στον κλάδο.
Οπότε σε αυτή τη φάση επενδύει σε συστήματα ενώ μελετά την μετάβαση από 3PL σε δικές της αποθήκες με κάποια μελλοντική επένδυση. Για τη διανομή είναι σε συζητήσεις για outsourcing συνεργασία, που αναμένεται να ανακοινωθεί στο προσεχές διάστημα.
Όπως έκανε σαφές η διοίκηση στο πλαίσιο της γενικής συνέλευσης των μετόχων της εισηγμένης χθες, έμφαση δίνεται κυρίως στην εξυγίανση του ισολογισμού της AVE για να προσπεράσει -μεταξύ άλλων- εμπόδια στο χρηματοπιστωτικό σύστημα που αξιολογεί και την μητρική εταιρεία όταν πρόκειται να χρηματοδοτήσει επενδυτικά σχέδια της Retail & More. Φέτος, μετά από αρκετά χρόνια, αυτό επιτυγχάνεται. Οπότε, από το 2025 η ανάπτυξη προβλέπεται να εξελιχθεί πιο εύκολα επιστρέφοντας κέρδος και πείθοντας κατά κάποιον τρόπο και τον βασικό μέτοχο που αιμοδοτεί σταθερά την δραστηριότητα χωρίς κάποιο όφελος προς το παρόν.
Το μοντέλο επέκτασης βασίζεται κυρίως σε εξαγορές ενώ με εξαγορές αναμένεται και η σταδιακή διείσδυση στον τομέα της παραγωγής για προϊόντα PL που θα παράγονται στην Ελλάδα και άλλες χώρες δραστηριότητας της Retail & More για να διατίθενται στο δίκτυο της Carrefour.
Σημειώνεται ότι η Retail & More αναπτύσσει ήδη δίκτυο Carrefour σε Ελλάδα και Βουλγαρία με τα σήματα Carrefour Express και Carrefour Market, ήτοι μικρά και μεσαίου μεγέθους καταστήματα και σχεδιάζει ντεμπούτο στις άλλες 4 αγορές ενώ διαθέτει option, στο πλαίσιο της συμφωνίας με την γαλλική πολυεθνική, για περαιτέρω ανάπτυξη σε Κύπρο και Μαυροβούνιο.
Το χρονοδιάγραμμα προβλέπει ντεμπούτο σε ορισμένες από τις νέες χώρες μέχρι το 2025 και σε άλλες το 2026. Πρακτικά το επιτελείο της Retail & More βρίσκεται σε επαφές στις χώρες στόχους αναζητώντας τον κατάλληλο συνεργάτη. Αυτή είναι και η μεγάλη πρόκληση στις βαλκανικές χώρες, που θέλει προσοχή, για να μην υπάρξει κίνδυνος σε μια εποχή που η AVE αφήνει πίσω τα προβλήματα και τα λάθη του παρελθόντος. Από την άλλη μεριά, η βαλκανική αγορά υστερεί ακόμη και προσφέρει επενδυτικές ευκαιρίες καθώς δε διακρίνεται από μεγάλο ανταγωνισμό και είναι δομημένη όπως στην Ελλάδα.
Επιπλέον η ελληνική εταιρεία έχει στο πλάνο της την ανάπτυξη και άλλων σημάτων του χαρτοφυλακίου της Carrefour όπως Βio και Supeco. Η διοίκηση, με επικεφαλής τους Θωμά Ρούμπα και Απόστολο Βούλγαρη, αντιπρόεδρο και πρόεδρο αντίστοιχα του ΔΣ, θέλει σίγουρα βήματα ανάπτυξης και προτεραιοποιεί τη διαχείριση προκλήσεων σε logistics και ψηφιακές τεχνολογίες που είναι “πονοκέφαλος” για όλες τις εταιρείες σούπερ μάρκετ, ακόμη και για τις εδραιωμένες αλυσίδες, πόσο μάλλον για την Retail & More που θεωρείται startup στον κλάδο.
Οπότε σε αυτή τη φάση επενδύει σε συστήματα ενώ μελετά την μετάβαση από 3PL σε δικές της αποθήκες με κάποια μελλοντική επένδυση. Για τη διανομή είναι σε συζητήσεις για outsourcing συνεργασία, που αναμένεται να ανακοινωθεί στο προσεχές διάστημα.
Όπως έκανε σαφές η διοίκηση στο πλαίσιο της γενικής συνέλευσης των μετόχων της εισηγμένης χθες, έμφαση δίνεται κυρίως στην εξυγίανση του ισολογισμού της AVE για να προσπεράσει -μεταξύ άλλων- εμπόδια στο χρηματοπιστωτικό σύστημα που αξιολογεί και την μητρική εταιρεία όταν πρόκειται να χρηματοδοτήσει επενδυτικά σχέδια της Retail & More. Φέτος, μετά από αρκετά χρόνια, αυτό επιτυγχάνεται. Οπότε, από το 2025 η ανάπτυξη προβλέπεται να εξελιχθεί πιο εύκολα επιστρέφοντας κέρδος και πείθοντας κατά κάποιον τρόπο και τον βασικό μέτοχο που αιμοδοτεί σταθερά την δραστηριότητα χωρίς κάποιο όφελος προς το παρόν.