Τη δυνατότητα να εκδώσουν τιμολόγιο από το κινητό τους θα έχουν σύντομα οι φορολογούμενοι, διευκολύνοντας τους να εκπληρώσουν τις φορολογικές τους υποχρεώσεις, ενώ ταυτόχρονα θα έχουν τη δυνατότητα να εκδώσουν από το κινητό τους και δελτία αποστολής.

Σύμφωνα με πληροφορίες το επόμενο διάστημα θα είναι διαθέσιμη η εφαρμογή από την ΑΑΔΕ και θα προσφέρεται δωρεάν σε όλους όσους εγγραφούν στην εφαρμογή και οι οποίοι θα εκδίδουν τιμολόγιο το οποίο αυτόματα θα ανεβαίνει και στα ηλεκτρονικά βιβλία.


Μέσω της ίδιας εφαρμογής θα μπορούν οι επιχειρήσεις να εκδίδουν και το ψηφιακό δελτίο αποστολής. Σημειώνεται ότι το ψηφιακό δελτίο αποστολής θα παρέχει, σε πραγματικό χρόνο, τη δυνατότητα στον ελεγκτικό μηχανισμό να γνωρίζει, την ώρα φόρτωσης, διακίνησης και το περιεχόμενου του εμπορεύματος.

Παράλληλα, θα δοθεί η δυνατότητα πληρωμής φόρων από το κινητό ενώ αυτή τη στιγμή ο φορολογούμενοι λαμβάνουν ειδοποιήσεις για δόσεις που πρέπει να καταβληθούν ή για τις τρέχουσες φορολογικές υποχρεώσεις (ΦΠΑ, φόρο εισοδήματος, ΕΝΦΙΑ κ.λ.π.) .


Εντός του έτους θα υποχρεωθούν κάποιες επαγγελματικές ομάδες να τηρούν ψηφιακό πελατολόγιο. Σύμφωνα με πληροφορίες, το ψηφιακό πελατολόγιο σε πρώτη φάση θα εφαρμοσθεί σε κέτερινγκ και συναφείς δραστηριότητες, πάρκινγκ και συνεργεία αυτοκινήτων. Αμέσως μετά θα επεκταθεί σε τουριστικές επιχειρήσεις, ιδιωτικά σχολεία, κλινικές και θεραπευτήρια, διαγνωστικά κέντρα, γιατρούς, δικηγόρους κ.λπ.

Το ψηφιακό πελατολόγιο είναι ένα λογιστικό πρόγραμμα που θα είναι ανοικτό κατά τη διάρκεια λειτουργίας της επαγγελματικής εγκατάστασης και θα είναι διασυνδεδεμένο με το Τaxis, προκειμένου να μην μπορεί να παραβιαστεί και να αλλοιωθούν τα δεδομένα.


Με αυτόν τον τρόπο θα καταχωρίζεται ο αριθμός των πελατών κάθε επαγγελματία και θα συγκρίνεται με τον αριθμό των αποδείξεων παροχής υπηρεσιών που θα εκδίδονται. Εφόσον διαπιστώνεται ότι σε μια επαγγελματική εγκατάσταση δηλώνεται περιορισμένος αριθμός πελατών, τότε αυτό θα αποτελεί κριτήριο για την πραγματοποίηση επιτόπιου ελέγχου.

Το ψηφιακό πελατολόγιο θα διασυνδεθεί με το MyDATA, με τον έλεγχο να μπορεί να γίνεται και από το γραφείο του ελεγκτή, για να διασταυρώνει εάν και πότε, για παράδειγμα, κάποιος επισκέφθηκε τον γιατρό του. Θα καταχωρίζεται ο αριθμός των πελατών κάθε επαγγελματία και θα συγκρίνεται με τον αριθμό των αποδείξεων παροχής υπηρεσιών που θα εκδίδονται.

Σημειώνεται ότι από τον Ιανουάριο του 2025 θα εφαρμοσθεί και η ηλεκτρονική τιμολόγηση μεταξύ των επιχειρήσεων. Ήδη έχει υποβληθεί ο φάκελος στην Κομισιόν και οι απαντήσεις αναμένονται τον Σεπτέμβριο. Αμέσως μετά το οικονομικό επιτελείο θα προχωρήσει στην κατάθεση σχετικής διάταξης στη Βουλή με την οποία η ηλεκτρονική τιμολόγηση θα καθίσταται υποχρεωτική για όλες τις επιχειρήσεις ακολουθώντας το παράδειγμα της Ιταλίας. Στην Ελλάδα αυτή τη στιγμή ή έκδοση ηλεκτρονικών τιμολογίων είναι προαιρετική. Σημειώνεται ότι και σε επίπεδο Ε.Ε. συστήνεται η χρήση της ηλεκτρονικής τιμολόγησης για τον περιορισμό της φοροδιαφυγής κυρίως στον ΦΠΑ.