BIC Βιολέξ: Η ιστορία επιτυχίας και το ελληνικό ταλέντο
Με παρουσία στην αγορά πάνω από επτά δεκαετίες η BIC Βιολέξ μετουσιώνει το ελληνικό θαύμα, αξιοποιώντας ελληνικά μυαλά που παράγουν τεχνογνωσία για την κατασκευή ξυριστικών προϊόντων που η εταιρεία εξάγει σε όλο τον κόσμο αποτελώντας την όγδοη μεγαλύτερη εξαγωγική επιχείρηση σε λεπίδες και ξυραφάκια παγκοσμίως.
Στο εργοστάσιο της BIC Βιολέξ στην Άνοιξη, που αποτελεί τη μεγαλύτερη μονάδα παραγωγής ξυριστικών του γαλλικού ομίλου BIC, με 1.500 εργαζόμενους, παράγονται 25 εκατ. ξυραφάκια την εβδομάδα. To 99% της παραγωγής εξάγεται σε περισσότερες από 100 χώρες παγκοσμίως και κυρίως σε Βόρεια Αμερική, Μεξικό και Ευρώπη. Η συνεχής εστίαση στην καινοτομία έχει οδηγήσει σε περισσότερες από 40 αναβαθμίσεις προϊόντων, αποτελώντας πυξίδα για τις εξελίξεις στον κλάδο σε παγκόσμιο επίπεδο.
Η καινοτομία είναι στο DNA της BIC Βιολέξ από την εποχή Πολίτη-Βετόπουλου, πριν δηλαδή ενταχθεί στον γαλλικό όμιλο BIC, με την σύμπραξη στη δεκαετία του ’70 και την πλήρη εξαγορά το 1999.
Υπενθυμίζεται ότι η BIC Βιολέξ oφείλει την παρουσία της στον Αδάμ Πολίτη και στον γαμπρό του, Δημήτρη Βετόπουλο, που ξεκίνησαν με μια οικογενειακή επιχείρηση, τη Βιολέξ το 1952, με δραστηριότητα στην παραγωγή λεπίδων δύο αιχμών «Astor». Αυτά τα ξυραφάκια κέρδισαν τους καταναλωτές της εποχής για την καλή τους ποιότητα και την προσιτή τους τιμή και η φήμη τους ταξίδεψε και εκτός συνόρων. Το επόμενο βήμα ανάπτυξης της εταιρείας γίνεται τη δεκαετία του 1970 από την νέα γενιά στο τιμόνι της, τον Αναστάσιο Πολίτη, γιό του Αδάμ Πολίτη και τον Γιώργο Κόβα, σύζυγο της Ηρώς Βετοπούλου, κόρης του Δημήτρη Βετόπουλου.
Ειδικότερα, το 1973, ήταν μια χρονιά ορόσημο, καθώς o Σουηδός μηχανικός Kenneth Gyllerstrom σχεδίασε στις εγκαταστάσεις της Βιολέξ στο Περιστέρι το πρώτο απορριπτόμενο ξυραφάκι ξυρίσματος, ένα προϊόν στο οποίο θα επενδύσει ο Marcel Bich, ιδρυτής της BIC. Έτσι το 1974 δημιουργήθηκε η BIC Βιολέξ που λανσάρει την πρώτη ξυριστική μηχανή μιας χρήσης στον κόσμο. Και η ιστορία επιτυχίας συνεχίζεται καθώς η εταιρεία επενδύει συστηματικά σε επιστημονική και τεχνολογική έρευνα.
Επενδύσεις μαμούθ σε R&D
Οι συνολικές επενδύσεις σε τεχνολογίες αιχμής αλλά και στον τομέα της έρευνας και ανάπτυξης (R&D) υπερβαίνουν τα 500 εκατ. ευρώ τις τελευταίες 5 δεκαετίες. Το 2022, με βάση τις τελευταίες δημοσιευμένες οικονομικές καταστάσεις της εταιρείας, πραγματοποιήθηκαν σημαντικές επενδύσεις σε μηχανολογικό εξοπλισμό, συνολικού ύψους 28 εκατ. ευρώ, με στόχο την ενίσχυση της παραγωγικής δυναμικότητας, την παραγωγή νέων προϊόντων και την απόκτηση νέας τεχνολογίας ενώ το 2023 η εταιρεία συνέχισε το επενδυτικό της πρόγραμμα σε πάγιο εξοπλισμό και κυρίως στην παραγωγή νέων προηγμένων τεχνολογικά προϊόντων.
Ο κύκλος εργασιών της εταιρείας προσεγγίζει τα 200 εκατ. ευρώ. Το 2022 διαμορφώθηκε σε 182,1 εκατ. ευρώ, με αύξηση πωλήσεων 2,1% στην τοπική αγορά όπου η εταιρεία εκτός από ξυριστικά είδη διαθέτει επίσης γραφικά είδη, αναπτήρες, καθώς και άλλα εμπορεύματα όπως ενδεικτικά αφροί ξυρίσματος, καλσόν και κάλτσες. Με βάση τις επιδόσεις της η BIC Βιολέξ συγκαταλέγεται στις 200 κορυφαίες εταιρίες όσον αφορά τα EBIT, τον κύκλο εργασιών και τις εξαγωγές και είναι μεταξύ των κορυφαίων 50 εταιρειών στον κλάδο FMCG στην Ελλάδα, με προϊόντα που κατέχουν την 61η θέση των εξαγόμενων προϊόντων της χώρας.
Οι προσλήψεις μηχανικών και οι πατέντες
Σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας, ως ένας από τους 60 κορυφαίους εργοδότες στην Ελλάδα, διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην προώθηση της οικονομικής ανάπτυξης έχοντας προσφέρει τα τελευταία 50 χρόνια ευκαιρίες σταθερής απασχόλησης σε περίπου 8.000 εργαζομένους ενώ σήμερα απασχολεί 1.500 εργαζόμενους στις μονάδες παραγωγής, marketing, αγοράς και καινοτομίας, καθώς και έρευνας και ανάπτυξης (R&D). Προσλαμβάνει κατά μέσο όρο 10 νέους μηχανικούς κάθε χρόνο από ελληνικά πανεπιστήμια. Δεν είναι επίσης τυχαίο ότι έχει αποκτήσει 1.373 πατέντες όσον αφορά την αριστεία στην κατασκευή λεπίδων, εκ των οποίων 1.101 έχουν ήδη κατοχυρωθεί και 272 βρίσκονται υπό εξέταση σε γραφεία διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας (Patent Offices) σε όλο τον κόσμο.
Η BIC Βιολέξ συντονίζεται επίσης με τους στόχους βιώσιμης ανάπτυξης. Έχοντας υιοθετήσει συστήματα περιβαλλοντικής και ενεργειακής διαχείρισης από το 2006 και 2015 αντίστοιχα και έχοντας κάνει τη μετάβαση στη χρήση 100% Ανανεώσιμών Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ), δεσμεύεται στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος και στην ανάδειξη υψηλών προτύπων για τη βιώσιμη παραγωγή στην Ελλάδα. Σημειώνεται ότι η BIC Βιολέξ είναι η πρώτη εταιρεία στην Ελλάδα που χρησιμοποίησε, από το 2016, 100% ανανεώσιμη ενέργεια με εγγύηση προέλευσης. Πλέον επικεντρώνεται στη χρήση ανακυκλωμένων υλικών, τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και την επένδυση σε πράσινες ενεργειακές λύσεις.
Ως προς το κοινωνικό αποτύπωμα, από τη δωρεά πυροσβεστικού εξοπλισμού έως την υποστήριξη πρωτοβουλιών για την εκπαίδευση και τη διαφορετικότητα, η BIC Βιολέξ δεσμεύεται να έχει θετικό αντίκτυπο στις κοινότητες όπου δραστηριοποιείται. Μέσω στρατηγικών συνεργασιών με εκπαιδευτικούς φορείς, ΜΚΟ και νεανικές οργανώσεις στηρίζει εκπαιδευτικά προγράμματα, παρέχει ευκαιρίες για πρακτική άσκηση και επενδύει σε πρωτοβουλίες που ανοίγουν το δρόμο για ένα καλύτερο μέλλον για την Ελλάδα.
Στον κόσμο
Ο όμιλος BIC, παγκόσμιος ηγέτης στα γραφικά, τους αναπτήρες και τις ξυριστικές μηχανές, με 24 εργοστάσια και σχεδόν 15.000 εργαζόμενους έχει καθιερωθεί ως ένα από τα πιο αναγνωρισμένα brand παγκοσμίως. Ιδρύθηκε από τον Marcel Bich το 1945 και σήμερα τα προϊόντα BIC® πωλούνται σε περισσότερες από 160 χώρες σε όλο τον κόσμο, έχοντας κερδίσει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών. Το 2023, οι καθαρές πωλήσεις της BIC ανήλθαν σε 2,263 δισ. ευρώ. Η εταιρεία είναι εισηγμένη στο Euronext Paris και αποτελεί μέλος των δεικτών SBF 120 και CAC Mid 60.
Στο εργοστάσιο της BIC Βιολέξ στην Άνοιξη, που αποτελεί τη μεγαλύτερη μονάδα παραγωγής ξυριστικών του γαλλικού ομίλου BIC, με 1.500 εργαζόμενους, παράγονται 25 εκατ. ξυραφάκια την εβδομάδα. To 99% της παραγωγής εξάγεται σε περισσότερες από 100 χώρες παγκοσμίως και κυρίως σε Βόρεια Αμερική, Μεξικό και Ευρώπη. Η συνεχής εστίαση στην καινοτομία έχει οδηγήσει σε περισσότερες από 40 αναβαθμίσεις προϊόντων, αποτελώντας πυξίδα για τις εξελίξεις στον κλάδο σε παγκόσμιο επίπεδο.
Η καινοτομία είναι στο DNA της BIC Βιολέξ από την εποχή Πολίτη-Βετόπουλου, πριν δηλαδή ενταχθεί στον γαλλικό όμιλο BIC, με την σύμπραξη στη δεκαετία του ’70 και την πλήρη εξαγορά το 1999.
Υπενθυμίζεται ότι η BIC Βιολέξ oφείλει την παρουσία της στον Αδάμ Πολίτη και στον γαμπρό του, Δημήτρη Βετόπουλο, που ξεκίνησαν με μια οικογενειακή επιχείρηση, τη Βιολέξ το 1952, με δραστηριότητα στην παραγωγή λεπίδων δύο αιχμών «Astor». Αυτά τα ξυραφάκια κέρδισαν τους καταναλωτές της εποχής για την καλή τους ποιότητα και την προσιτή τους τιμή και η φήμη τους ταξίδεψε και εκτός συνόρων. Το επόμενο βήμα ανάπτυξης της εταιρείας γίνεται τη δεκαετία του 1970 από την νέα γενιά στο τιμόνι της, τον Αναστάσιο Πολίτη, γιό του Αδάμ Πολίτη και τον Γιώργο Κόβα, σύζυγο της Ηρώς Βετοπούλου, κόρης του Δημήτρη Βετόπουλου.
Ειδικότερα, το 1973, ήταν μια χρονιά ορόσημο, καθώς o Σουηδός μηχανικός Kenneth Gyllerstrom σχεδίασε στις εγκαταστάσεις της Βιολέξ στο Περιστέρι το πρώτο απορριπτόμενο ξυραφάκι ξυρίσματος, ένα προϊόν στο οποίο θα επενδύσει ο Marcel Bich, ιδρυτής της BIC. Έτσι το 1974 δημιουργήθηκε η BIC Βιολέξ που λανσάρει την πρώτη ξυριστική μηχανή μιας χρήσης στον κόσμο. Και η ιστορία επιτυχίας συνεχίζεται καθώς η εταιρεία επενδύει συστηματικά σε επιστημονική και τεχνολογική έρευνα.
Επενδύσεις μαμούθ σε R&D
Οι συνολικές επενδύσεις σε τεχνολογίες αιχμής αλλά και στον τομέα της έρευνας και ανάπτυξης (R&D) υπερβαίνουν τα 500 εκατ. ευρώ τις τελευταίες 5 δεκαετίες. Το 2022, με βάση τις τελευταίες δημοσιευμένες οικονομικές καταστάσεις της εταιρείας, πραγματοποιήθηκαν σημαντικές επενδύσεις σε μηχανολογικό εξοπλισμό, συνολικού ύψους 28 εκατ. ευρώ, με στόχο την ενίσχυση της παραγωγικής δυναμικότητας, την παραγωγή νέων προϊόντων και την απόκτηση νέας τεχνολογίας ενώ το 2023 η εταιρεία συνέχισε το επενδυτικό της πρόγραμμα σε πάγιο εξοπλισμό και κυρίως στην παραγωγή νέων προηγμένων τεχνολογικά προϊόντων.
Ο κύκλος εργασιών της εταιρείας προσεγγίζει τα 200 εκατ. ευρώ. Το 2022 διαμορφώθηκε σε 182,1 εκατ. ευρώ, με αύξηση πωλήσεων 2,1% στην τοπική αγορά όπου η εταιρεία εκτός από ξυριστικά είδη διαθέτει επίσης γραφικά είδη, αναπτήρες, καθώς και άλλα εμπορεύματα όπως ενδεικτικά αφροί ξυρίσματος, καλσόν και κάλτσες. Με βάση τις επιδόσεις της η BIC Βιολέξ συγκαταλέγεται στις 200 κορυφαίες εταιρίες όσον αφορά τα EBIT, τον κύκλο εργασιών και τις εξαγωγές και είναι μεταξύ των κορυφαίων 50 εταιρειών στον κλάδο FMCG στην Ελλάδα, με προϊόντα που κατέχουν την 61η θέση των εξαγόμενων προϊόντων της χώρας.
Οι προσλήψεις μηχανικών και οι πατέντες
Σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας, ως ένας από τους 60 κορυφαίους εργοδότες στην Ελλάδα, διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην προώθηση της οικονομικής ανάπτυξης έχοντας προσφέρει τα τελευταία 50 χρόνια ευκαιρίες σταθερής απασχόλησης σε περίπου 8.000 εργαζομένους ενώ σήμερα απασχολεί 1.500 εργαζόμενους στις μονάδες παραγωγής, marketing, αγοράς και καινοτομίας, καθώς και έρευνας και ανάπτυξης (R&D). Προσλαμβάνει κατά μέσο όρο 10 νέους μηχανικούς κάθε χρόνο από ελληνικά πανεπιστήμια. Δεν είναι επίσης τυχαίο ότι έχει αποκτήσει 1.373 πατέντες όσον αφορά την αριστεία στην κατασκευή λεπίδων, εκ των οποίων 1.101 έχουν ήδη κατοχυρωθεί και 272 βρίσκονται υπό εξέταση σε γραφεία διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας (Patent Offices) σε όλο τον κόσμο.
Η BIC Βιολέξ συντονίζεται επίσης με τους στόχους βιώσιμης ανάπτυξης. Έχοντας υιοθετήσει συστήματα περιβαλλοντικής και ενεργειακής διαχείρισης από το 2006 και 2015 αντίστοιχα και έχοντας κάνει τη μετάβαση στη χρήση 100% Ανανεώσιμών Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ), δεσμεύεται στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος και στην ανάδειξη υψηλών προτύπων για τη βιώσιμη παραγωγή στην Ελλάδα. Σημειώνεται ότι η BIC Βιολέξ είναι η πρώτη εταιρεία στην Ελλάδα που χρησιμοποίησε, από το 2016, 100% ανανεώσιμη ενέργεια με εγγύηση προέλευσης. Πλέον επικεντρώνεται στη χρήση ανακυκλωμένων υλικών, τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και την επένδυση σε πράσινες ενεργειακές λύσεις.
Ως προς το κοινωνικό αποτύπωμα, από τη δωρεά πυροσβεστικού εξοπλισμού έως την υποστήριξη πρωτοβουλιών για την εκπαίδευση και τη διαφορετικότητα, η BIC Βιολέξ δεσμεύεται να έχει θετικό αντίκτυπο στις κοινότητες όπου δραστηριοποιείται. Μέσω στρατηγικών συνεργασιών με εκπαιδευτικούς φορείς, ΜΚΟ και νεανικές οργανώσεις στηρίζει εκπαιδευτικά προγράμματα, παρέχει ευκαιρίες για πρακτική άσκηση και επενδύει σε πρωτοβουλίες που ανοίγουν το δρόμο για ένα καλύτερο μέλλον για την Ελλάδα.
Στον κόσμο
Ο όμιλος BIC, παγκόσμιος ηγέτης στα γραφικά, τους αναπτήρες και τις ξυριστικές μηχανές, με 24 εργοστάσια και σχεδόν 15.000 εργαζόμενους έχει καθιερωθεί ως ένα από τα πιο αναγνωρισμένα brand παγκοσμίως. Ιδρύθηκε από τον Marcel Bich το 1945 και σήμερα τα προϊόντα BIC® πωλούνται σε περισσότερες από 160 χώρες σε όλο τον κόσμο, έχοντας κερδίσει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών. Το 2023, οι καθαρές πωλήσεις της BIC ανήλθαν σε 2,263 δισ. ευρώ. Η εταιρεία είναι εισηγμένη στο Euronext Paris και αποτελεί μέλος των δεικτών SBF 120 και CAC Mid 60.