Εισαγωγείς αυτοκινήτων: Εκτόξευση εσόδων άνω του 40% το 2023
Επιβεβαιώνουν τις ηλιόλουστες ημέρες που διέρχεται εκ νέου ο κλάδος του αυτοκινήτου στην Ελλάδα τα οικονομικά αποτελέσματα που παρουσιάζονται από τις επιχειρήσεις του κλάδου. Τα (φαρδιά) χαμόγελα έχουν επιστρέψει, αφού λίγο ο τουρισμός, λίγο η βελτίωση της εισοδηματικής κατάστασης στη χώρα, οι Έλληνες όχι μόνο μπορούν πλέον να αποκτήσουν ένα καινούριο Επιβατικό Ιδιωτικής Χρήσης (Ε.Ι.Χ.), αλλά το κάνουν πράξη με ένταση.
Για 9 μεγάλες εισαγωγικές επιχειρήσεις οχημάτων, τα έσοδα τους πέρυσι διευρύνθηκαν κατά μέσο όρο 41,9%, ενώ αντίστοιχη ήταν και η αύξηση των καθαρών κερδών μετά από φόρους.
Η μεγαλύτερη εταιρεία του κλάδου η Aiglon (Όμιλος Συγγελίδη) είδε πέρυσι τα έσοδα της να αυξάνουν κατά 47%, ξεπερνώντας για πρώτη φορά το μισό δισ. ευρώ σε πωλήσεις.
Από την άλλη πλευρά τα καθαρά κέρδη της εταιρείας σχεδόν διπλασιάστηκαν και από 11,6 εκατ. ευρώ που ήταν το 2022, πέρυσι ανήλθαν σε 20,8 εκατ. ευρώ (+79,8%). Αξίζει να σημειωθεί ότι οι προαναφερόμενες εντυπωσιακές επιδόσεις, ήρθαν μετά από αύξηση εσόδων που σημείωσε η εταιρεία το 2022 (σε σχέση με το 2021) κατά 19% και αύξηση κερδών κατά 219%.
Με άλλα λόγια η Aiglon, η αντιπρόσωπος της Peugeot, της Citroen, της MG κ.ά., μέσα σε δύο χρόνια σχεδόν διπλασίασε τα έσοδά της και σχεδόν εξαπλασίασε τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους. Η διοίκηση της εταιρείας φέτος διένειμε μέρισμα 18,9 εκατ. ευρώ στους μετόχους της για τα κέρδη του 2023, ενώ πέρυσι είχε διανείμει (για τα κέρδη του 2022) μέρισμα 4,9 εκατ. ευρώ.
Παρόλο που η ανακοίνωση των μεγεθών για το σύνολο του κλάδου δεν έχει ολοκληρωθεί -απουσιάζουν μεγάλες εισαγωγικές όπως η Toyota Hellas, η Star Automotive, TEOPEN κ.ά.- η εταιρεία με την χαμηλότερη ανάπτυξη πέρυσι ήταν η Hyundai Hellas. Ωστόσο η εταιρεία παρουσίασε αύξηση εσόδων λίγο κάτω του 20%. Αντίθετα την μεγαλύτερη ανάπτυξη γνώρισε η Technocar (αντιπρόσωπος της SEAT) η οποία υπερδιπλασίασε έσοδα και πολλαπλασίασε αρκετές φορές τα κέρδη της.
Επίσης μεγάλη αύξηση εσόδων και κερδών, περισσότερο από 50% εμφάνισε και η KIA Hellas, η οποία μαζί με την Technocar και την Hyundai Hellas ανήκει στον όμιλο Βασιλάκη.
Αντίστοιχες επιδόσεις είχε και η θυγατρική της Volvo στην Ελλάδα, Volvo Cars, αλλά και η Kosmocar, η αντιπρόσωπος της VW, Audi, Bentley κ.λ.π. στην Ελλάδα.
Η μεγάλη ανάπτυξη προέρχεται ασφαλώς από τις πωλήσεις επιβατικών Ι.Χ. (Ε.Ι.Χ) οχημάτων. Οι νέες ταξινομήσεις καινούργιων ΕΙΧ πέρυσι έφτασαν στις 134.484 σημειώνοντας αύξηση κατά 27,7% σε σχέση με το 2022. Έτσι κάθε μήνα πέρυσι στην χώρα μας, πουλιότανε περισσότερα από 10.000 αυτοκίνητα ή περισσότερα από 500 αυτοκίνητα κάθε εργάσιμη ημέρα.
Προς την κατεύθυνση αυτή συνέβαλαν αφενός μεν οι πωλήσεις λιανικής, αφετέρου δε η εκρηκτική άνοδος των εταιρικών πωλήσεων ΕΙΧ. Οι λιανικές πωλήσεις οχημάτων έφτασαν τις 57.030 σημειώνοντας αύξηση 19% σε σχέση με το 2022 ενώ οι εταιρικές πωλήσεις εκτοξεύθηκαν κατά 35% και έφτασαν τις 77.454. Η εκρηκτική άνοδος των πωλήσεων ΕΙΧ στην Ελλάδα αποδίδεται επομένως και στον τουρισμό, ο οποίος διογκώνεται με αποτέλεσμα οι εταιρείες μίσθωσης αυτοκινήτων να αγοράζουν μαζικά αυτοκίνητα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι μόνον οι δύο μεγαλύτερες εταιρείες μίσθωσης, AVIS και Hertz, έχουν λάβει δάνεια από το Ταμείο Ανάκαμψης, με στόχο την ολική αναμόρφωση του στόλου των οχημάτων τους, μια αναμόρφωση που θα φέρει στην αγορά πάνω από 20.000 «πράσινα» οχήματα. Το ίδιο κάνουν εκατοντάδες άλλες μικρότερες επιχειρήσεις στην Αττική και σε τουριστικούς προορισμούς της χώρας.
Για το 2024, οι εισαγωγείς αυτοκινήτων θεωρούν ότι η χρονιά θα είναι εξίσου καλή με το 2023. Οι ρυθμοί φυσικά θα υποχωρήσουν, αλλά ο όγκος των πωλήσεων θα αυξηθεί. Η διοίκηση της Kosmocar προβλέπει αύξηση των νέων ταξινομήσεων κατά 8% φέτος έτσι ώστε τα νέα αυτοκίνητα που θα κυκλοφορήσουν φέτος να φτάσουν τις 145.000. Πάντως με βάση τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ στο α’ εξάμηνο του 2024 οι ταξινομήσεις καινούργιων αυτοκινήτων Ε.Ι.Χ. έτρεξαν με ρυθμό 10,9%.
Για 9 μεγάλες εισαγωγικές επιχειρήσεις οχημάτων, τα έσοδα τους πέρυσι διευρύνθηκαν κατά μέσο όρο 41,9%, ενώ αντίστοιχη ήταν και η αύξηση των καθαρών κερδών μετά από φόρους.
Η μεγαλύτερη εταιρεία του κλάδου η Aiglon (Όμιλος Συγγελίδη) είδε πέρυσι τα έσοδα της να αυξάνουν κατά 47%, ξεπερνώντας για πρώτη φορά το μισό δισ. ευρώ σε πωλήσεις.
Από την άλλη πλευρά τα καθαρά κέρδη της εταιρείας σχεδόν διπλασιάστηκαν και από 11,6 εκατ. ευρώ που ήταν το 2022, πέρυσι ανήλθαν σε 20,8 εκατ. ευρώ (+79,8%). Αξίζει να σημειωθεί ότι οι προαναφερόμενες εντυπωσιακές επιδόσεις, ήρθαν μετά από αύξηση εσόδων που σημείωσε η εταιρεία το 2022 (σε σχέση με το 2021) κατά 19% και αύξηση κερδών κατά 219%.
Με άλλα λόγια η Aiglon, η αντιπρόσωπος της Peugeot, της Citroen, της MG κ.ά., μέσα σε δύο χρόνια σχεδόν διπλασίασε τα έσοδά της και σχεδόν εξαπλασίασε τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους. Η διοίκηση της εταιρείας φέτος διένειμε μέρισμα 18,9 εκατ. ευρώ στους μετόχους της για τα κέρδη του 2023, ενώ πέρυσι είχε διανείμει (για τα κέρδη του 2022) μέρισμα 4,9 εκατ. ευρώ.
Παρόλο που η ανακοίνωση των μεγεθών για το σύνολο του κλάδου δεν έχει ολοκληρωθεί -απουσιάζουν μεγάλες εισαγωγικές όπως η Toyota Hellas, η Star Automotive, TEOPEN κ.ά.- η εταιρεία με την χαμηλότερη ανάπτυξη πέρυσι ήταν η Hyundai Hellas. Ωστόσο η εταιρεία παρουσίασε αύξηση εσόδων λίγο κάτω του 20%. Αντίθετα την μεγαλύτερη ανάπτυξη γνώρισε η Technocar (αντιπρόσωπος της SEAT) η οποία υπερδιπλασίασε έσοδα και πολλαπλασίασε αρκετές φορές τα κέρδη της.
Επίσης μεγάλη αύξηση εσόδων και κερδών, περισσότερο από 50% εμφάνισε και η KIA Hellas, η οποία μαζί με την Technocar και την Hyundai Hellas ανήκει στον όμιλο Βασιλάκη.
Αντίστοιχες επιδόσεις είχε και η θυγατρική της Volvo στην Ελλάδα, Volvo Cars, αλλά και η Kosmocar, η αντιπρόσωπος της VW, Audi, Bentley κ.λ.π. στην Ελλάδα.
Η μεγάλη ανάπτυξη προέρχεται ασφαλώς από τις πωλήσεις επιβατικών Ι.Χ. (Ε.Ι.Χ) οχημάτων. Οι νέες ταξινομήσεις καινούργιων ΕΙΧ πέρυσι έφτασαν στις 134.484 σημειώνοντας αύξηση κατά 27,7% σε σχέση με το 2022. Έτσι κάθε μήνα πέρυσι στην χώρα μας, πουλιότανε περισσότερα από 10.000 αυτοκίνητα ή περισσότερα από 500 αυτοκίνητα κάθε εργάσιμη ημέρα.
Προς την κατεύθυνση αυτή συνέβαλαν αφενός μεν οι πωλήσεις λιανικής, αφετέρου δε η εκρηκτική άνοδος των εταιρικών πωλήσεων ΕΙΧ. Οι λιανικές πωλήσεις οχημάτων έφτασαν τις 57.030 σημειώνοντας αύξηση 19% σε σχέση με το 2022 ενώ οι εταιρικές πωλήσεις εκτοξεύθηκαν κατά 35% και έφτασαν τις 77.454. Η εκρηκτική άνοδος των πωλήσεων ΕΙΧ στην Ελλάδα αποδίδεται επομένως και στον τουρισμό, ο οποίος διογκώνεται με αποτέλεσμα οι εταιρείες μίσθωσης αυτοκινήτων να αγοράζουν μαζικά αυτοκίνητα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι μόνον οι δύο μεγαλύτερες εταιρείες μίσθωσης, AVIS και Hertz, έχουν λάβει δάνεια από το Ταμείο Ανάκαμψης, με στόχο την ολική αναμόρφωση του στόλου των οχημάτων τους, μια αναμόρφωση που θα φέρει στην αγορά πάνω από 20.000 «πράσινα» οχήματα. Το ίδιο κάνουν εκατοντάδες άλλες μικρότερες επιχειρήσεις στην Αττική και σε τουριστικούς προορισμούς της χώρας.
Για το 2024, οι εισαγωγείς αυτοκινήτων θεωρούν ότι η χρονιά θα είναι εξίσου καλή με το 2023. Οι ρυθμοί φυσικά θα υποχωρήσουν, αλλά ο όγκος των πωλήσεων θα αυξηθεί. Η διοίκηση της Kosmocar προβλέπει αύξηση των νέων ταξινομήσεων κατά 8% φέτος έτσι ώστε τα νέα αυτοκίνητα που θα κυκλοφορήσουν φέτος να φτάσουν τις 145.000. Πάντως με βάση τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ στο α’ εξάμηνο του 2024 οι ταξινομήσεις καινούργιων αυτοκινήτων Ε.Ι.Χ. έτρεξαν με ρυθμό 10,9%.