Αυξάνεται με γοργούς ρυθμούς η διείσδυση των διεθνών ξενοδοχειακών brands στην Ελλάδα, όπως φαίνεται από τη μελέτη της GBR Consulting για τις τάσεις στον κλάδο της ελληνικής αγοράς φιλοξενίας.


Στο τέλος του πρώτου εξαμήνου του 2024, 205 ξενοδοχεία με 29.204 δωμάτια καταγράφηκαν να ανήκουν σε μία από τις 39 διεθνείς αλυσίδες που υπάρχουν σήμερα στην Ελλάδα και δεν σχετίζονται με tour operator. Στην κατηγορία των 5 αστέρων, το 20% των ξενοδοχείων και το 26% των δωματίων ανήκουν σε διεθνή αλυσίδα, ενώ στην κατηγορία των 4 αστέρων τα ποσοστά αυτά είναι 5% και 11% αντίστοιχα.


Η αύξηση της παρουσίας των διεθνών ξενοδοχειακών αλυσίδων είναι σημαντική, μέσα σε λίγους μόνο μήνες. Πέρυσι η σεζόν έκλεισε τον Σεπτέμβριο, με 160 ξενοδοχεία (με 26.540 δωμάτια) να είναι μέρος μιας από τις 35 διεθνείς αλυσίδες που δραστηριοποιούνταν στην Ελλάδα, με συνολικά 68 brands.

Τη μεγαλύτερη διείσδυση στην ελληνική αγορά έχει η Marriott International (19% του συνόλου των ξενοδοχειακών δωματίων που ανήκουν σε διεθνή αλυσίδα) και ακολουθούν η Sani/Ikos και η Wyndham με 9% εκάστη και η Hilton Worldwide με 7%.


Η Hilton φέτος τον Ιούλιο ανακοίνωσε ότι επέκτεινε το χαρτοφυλάκιό της με ακίνητα από τη συλλογή Small Luxury Hotels of the World (SLH), τα οποία είναι πλέον διαθέσιμα μέσω των καναλιών κρατήσεων της Hilton. Η SLH διαθέτει 25 ξενοδοχεία στην Ελλάδα, αυξάνοντας το σύνολο των ακινήτων της Hilton στη χώρα σε 34, με περισσότερα από 2.200 δωμάτια. Αυτό περιλαμβάνει 8 ακίνητα της συλλογής Curio Collection και ένα Tapestry στα Χανιά. Με τη συμφωνία αυτήν η Hilton εισήλθε στο top 10 των διεθνών αλυσίδων στην Ελλάδα.

Τα ξενοδοχειακά deals του β’ τριμήνου 2024
Η μελέτη της GBR Consulting κάνει αναφορά και στα ξενοδοχειακά deals του δεύτερου τριμήνου του 2024.


Στα τέλη Ιουλίου ανακοινώθηκε ότι η Premia Properties απέκτησε τα πρώτα της ξενοδοχεία μέσω μιας συναλλαγής πώλησης και επαναμίσθωσης με τη Nordic Leisure Travel Group (NLTG). Η NLTG, η οποία πωλεί 1,5 εκατομμύριο διακοπές στη Σουηδία, τη Δανία, τη Νορβηγία και τη Φινλανδία, περιλαμβάνει τις ταξιδιωτικές εταιρείες αναψυχής Ving, Globetrotter, Spies, Tjäreborg, Sunclass Airlines, την ταξιδιωτική πλατφόρμα Airshoppen και την ξενοδοχειακή εταιρεία Resorts & Hotels, η οποία περιλαμβάνει τις ξενοδοχειακές αλυσίδες Sunwing Family Resorts, Ocean Beach Club και Sunprime Hotels.

Η συναλλαγή ύψους 112,5 εκατ. ευρώ αφορά το ξενοδοχείο 4 αστέρων Sunwing Kallithea Beach στη Ρόδο, με 534 δωμάτια, και το ξενοδοχείο 4 αστέρων Sunwing Makrigialos & Ocean Beach Club στην Ιεράπετρα της Κρήτης, με 262 δωμάτια. Η NLTG θα συνεχίσει να εκμεταλλεύεται τις εν λόγω μονάδες στο πλαίσιο 15ετούς σύμβασης μίσθωσης, με δυνατότητα επέκτασης για επιπλέον 10 έτη. Η συναλλαγή, η οποία χρηματοδοτείται από την Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος, αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους. Η NLTG κατέχει επίσης το 4 αστέρων, 283 δωματίων Sunwing Makrigialos Beach στο Λασίθι της Κρήτης και το 5 αστέρων, 175 δωματίων Sunprime Miramare στη Ρόδο.

Τον Μάιο του 2024 η Mitsis Hotels & Resorts ολοκλήρωσε την εξαγορά του ξενοδοχείου 4 αστέρων Messonghi Beach Hotel από την οικογένεια Γεωργούλη. Το θέρετρο βρίσκεται στα νότια της Κέρκυρας, σε ένα οικόπεδο 126 στρεμμάτων με άμεση πρόσβαση στην παραλία και δίπλα στον ποταμό Μεσογγή και είναι το μεγαλύτερο ξενοδοχείο στην Ελλάδα, διαθέτοντας 979 δωμάτια και μπανγκαλόου. Οι λεπτομέρειες της συναλλαγής δεν έγιναν γνωστές.

Η Everty Greece ολοκλήρωσε μια συναλλαγή τον Μάιο του 2024, αποκτώντας τα δύο 5άστερα ξενοδοχεία Ydor Hotel & Spa 24 δωματίων και Porto Kea Suites Hotel & Spa 35 δωματίων στο κυκλαδίτικο νησί της Κέας, όπου πλέον λειτουργεί το πολυτελές One&Only Kea. Το χαρτοφυλάκιο φιλοξενίας της Everty περιλαμβάνει το Adytum Villas στο Πόρτο Χέλι, το Iconic Santorini και το Elounda Gulf Villas στην Κρήτη.