Αθηναϊκή Ζυθοποιία: Φέρνουν τζίρο μπύρα και Bacardi
Η καλή συγκυρία για την αγορά μπύρας και αλκοολούχων ποτών αλλά και οι καλές επιδόσεις του Bacardi δίνουν ώθηση στο τζίρο της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας πάνω από τα 455 εκατ. ευρώ του 2023 ενώ θετικά είναι τα μηνύματα για την κερδοφορία στο α’ εξάμηνο μετά από καθαρά κέρδη πέρυσι 37,5 εκατ. ευρώ.
Η κορυφαία εταιρεία παραγωγής και εμπορίας μπύρας στην Ελλάδα, μέλος του ολλανδικού ομίλου Heineken, εμφανίζει ισχυρή ρευστότητα (13,8 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2023) έχοντας δώσει μάλιστα δάνειο 55 εκατ. ευρώ σε συγγενή εταιρεία του ομίλου ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι το τίμημα από την πώληση του φυσικού μεταλλικού νερού Ιόλη ανήλθε σε 2,1 εκατ. ευρώ. Υπενθυμίζεται ότι το deal με την Premia Properties και την Sterner Stenhus Greece (βασικό μέτοχο της Premia) ολοκληρώθηκε πέρυσι τον Μάρτιο και αφορούσε τη μεταβίβαση των ακινήτων και του brand. Έτσι, οι εγκαταστάσεις της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας στο Μοσχοχώρι Φθιώτιδας που εξυπηρετούσαν τη δραστηριότητα του Ιόλη, ήτοι οικόπεδο 99.209 τ.μ. και ακίνητο εντός αυτού 12.230 τ.μ., περιήλθαν στην κυριότητα της Premia Properties, μισθωτή του ακινήτου, με την θυγατρική της Sterner Stenhus “Ιόλη Πηγή” να συνεχίζει τη δραστηριότητα με διατήρηση των εργαζομένων.
Όπως τονίζει στις οικονομικές καταστάσεις της εταιρείας η διοίκηση του Αλέξανδρου Δανιηλίδη, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία έχοντας επί σειρά ετών επενδύσει στην ελληνική αγορά ζύθου και στην τοπική οικονομία τόσο με την ενίσχυση του χαρτοφυλακίου προϊόντων της όσο και με την επένδυση στην συμβολαιακή γεωργία των εγχώριων κριθαριών διατηρεί προοπτικές για περαιτέρω κερδοφόρα ανάπτυξη.
Ήδη το 2023 ο κύκλος εργασιών ξεπέρασε τα 455 εκατ. ευρώ. Για τις επιδόσεις του 2023 σημειώνεται ότι ο όγκος πωλήσεων μπύρας και οινοπνευματωδών στην Ελλάδα ενισχύθηκε κατά 1% και 11% αντίστοιχα λόγω ευνοϊκών καιρικών συνθηκών και διευρυμένης τουριστικής περιόδου. Σε αυτό το περιβάλλον η Αθηναϊκή Ζυθοποιία εμφάνισε αύξηση κύκλου εργασιών κατά 39 εκατ. ευρώ περίπου, από τα 416,2 εκατ. ευρώ του 2022. Τα προ φόρου κέρδη της εταιρείας ανήλθαν σε 48,4 εκατ. ευρώ αυξημένα κατά 11,4% ενώ τα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 37,5 εκατ. ευρώ με αύξηση 12,3%. Μάλιστα η διοίκηση προτείνει υψηλό μέρισμα 36,5 εκατ. ευρώ.
Στα παραπάνω αποτελέσματα συνέβαλε η αύξηση του όγκου πωλήσεων συμπεριλαμβανομένης της σειράς Bacardi, με αύξηση των πωλήσεων σε αξία 12,6%. Η αύξηση των πωλήσεων αλλά και η αύξηση των τιμών στα υλικά συσκευασίας είχαν ως αποτέλεσμα η εταιρεία να επωμιστεί υψηλότερο κόστος κίνησης αποθεμάτων κατά 15%. Τα άλλα λειτουργικά της έξοδα αυξήθηκαν κατά 10,7% λόγω αύξησης των εξόδων προβολής και διαφήμισης κατά 5,4 εκατ. ευρώ, των εξόδων για δικαιώματα κατά 2,5 εκατ. ευρώ ενώ μειώθηκαν άλλα έξοδα όπως για ενέργεια κατά 1,3 εκατ. ευρώ. Πελάτες και άλλες απαιτήσεις αυξήθηκαν κατά 30% ενώ η εταιρεία αύξησε τις ποσότητες πρώτων υλών και κατά συνέπεια αυξήθηκαν οριακά 1% τα αποθέματα.
Το πρόστιμο της Επιτροπής Ανταγωνισμού και οι αγωγές
Εντωμεταξύ, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία αλλά και η Heineken, βασικός της μέτοχος, αναμένει εξελίξεις στο δικαστικό μέτωπο τόσο σε σχέση με την αγωγή της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας όσο και της Ζυθοποιίας Μακεδονίας Θράκης (Vergina) για παραβίαση του δικαίου του ανταγωνισμού. Μετά από διαδικασίες στη μεν πρώτη περίπτωση, που άρχισε το 2017, αναμένεται να αποφανθεί το ανώτατο δικαστήριο της Ολλανδίας και στη δε δεύτερη, που άνοιξε το 2020, αναμένεται η κρίση του δικαστηρίου της ΕΕ, καθώς και η απόφαση του Περιφερειακού Δικαστηρίου του Άμστερνταμ που εξετάζει εκ νέου την υπόθεση, με δικάσιμο να έχει προσδιοριστεί για τις 3.9.2024.
Επίσης, υπενθυμίζεται ότι πέρυσι βγήκε και η απορριπτική απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας στο οποίο προσέφυγε η Αθηναϊκή Ζυθοποιία με άσκηση έφεσης στην απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού που της επέβαλε πρόστιμο 26,7 εκατ. ευρώ. Έτσι έκλεισε η υπόθεση που άνοιξε το 2015 όταν η Επιτροπή Ανταγωνισμού έκρινε ότι η εταιρεία υπέπεσε στην παράβαση της κατάχρησης της δεσπόζουσας θέσης της στην ελληνική αγορά ζύθου επιβάλλοντάς της πρόστιμο 31,4 εκατ. ευρώ, το οποίο μειώθηκε μετά από προσφυγή στο Διοικητικό Εφετείο.
Η κορυφαία εταιρεία παραγωγής και εμπορίας μπύρας στην Ελλάδα, μέλος του ολλανδικού ομίλου Heineken, εμφανίζει ισχυρή ρευστότητα (13,8 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2023) έχοντας δώσει μάλιστα δάνειο 55 εκατ. ευρώ σε συγγενή εταιρεία του ομίλου ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι το τίμημα από την πώληση του φυσικού μεταλλικού νερού Ιόλη ανήλθε σε 2,1 εκατ. ευρώ. Υπενθυμίζεται ότι το deal με την Premia Properties και την Sterner Stenhus Greece (βασικό μέτοχο της Premia) ολοκληρώθηκε πέρυσι τον Μάρτιο και αφορούσε τη μεταβίβαση των ακινήτων και του brand. Έτσι, οι εγκαταστάσεις της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας στο Μοσχοχώρι Φθιώτιδας που εξυπηρετούσαν τη δραστηριότητα του Ιόλη, ήτοι οικόπεδο 99.209 τ.μ. και ακίνητο εντός αυτού 12.230 τ.μ., περιήλθαν στην κυριότητα της Premia Properties, μισθωτή του ακινήτου, με την θυγατρική της Sterner Stenhus “Ιόλη Πηγή” να συνεχίζει τη δραστηριότητα με διατήρηση των εργαζομένων.
Όπως τονίζει στις οικονομικές καταστάσεις της εταιρείας η διοίκηση του Αλέξανδρου Δανιηλίδη, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία έχοντας επί σειρά ετών επενδύσει στην ελληνική αγορά ζύθου και στην τοπική οικονομία τόσο με την ενίσχυση του χαρτοφυλακίου προϊόντων της όσο και με την επένδυση στην συμβολαιακή γεωργία των εγχώριων κριθαριών διατηρεί προοπτικές για περαιτέρω κερδοφόρα ανάπτυξη.
Ήδη το 2023 ο κύκλος εργασιών ξεπέρασε τα 455 εκατ. ευρώ. Για τις επιδόσεις του 2023 σημειώνεται ότι ο όγκος πωλήσεων μπύρας και οινοπνευματωδών στην Ελλάδα ενισχύθηκε κατά 1% και 11% αντίστοιχα λόγω ευνοϊκών καιρικών συνθηκών και διευρυμένης τουριστικής περιόδου. Σε αυτό το περιβάλλον η Αθηναϊκή Ζυθοποιία εμφάνισε αύξηση κύκλου εργασιών κατά 39 εκατ. ευρώ περίπου, από τα 416,2 εκατ. ευρώ του 2022. Τα προ φόρου κέρδη της εταιρείας ανήλθαν σε 48,4 εκατ. ευρώ αυξημένα κατά 11,4% ενώ τα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 37,5 εκατ. ευρώ με αύξηση 12,3%. Μάλιστα η διοίκηση προτείνει υψηλό μέρισμα 36,5 εκατ. ευρώ.
Στα παραπάνω αποτελέσματα συνέβαλε η αύξηση του όγκου πωλήσεων συμπεριλαμβανομένης της σειράς Bacardi, με αύξηση των πωλήσεων σε αξία 12,6%. Η αύξηση των πωλήσεων αλλά και η αύξηση των τιμών στα υλικά συσκευασίας είχαν ως αποτέλεσμα η εταιρεία να επωμιστεί υψηλότερο κόστος κίνησης αποθεμάτων κατά 15%. Τα άλλα λειτουργικά της έξοδα αυξήθηκαν κατά 10,7% λόγω αύξησης των εξόδων προβολής και διαφήμισης κατά 5,4 εκατ. ευρώ, των εξόδων για δικαιώματα κατά 2,5 εκατ. ευρώ ενώ μειώθηκαν άλλα έξοδα όπως για ενέργεια κατά 1,3 εκατ. ευρώ. Πελάτες και άλλες απαιτήσεις αυξήθηκαν κατά 30% ενώ η εταιρεία αύξησε τις ποσότητες πρώτων υλών και κατά συνέπεια αυξήθηκαν οριακά 1% τα αποθέματα.
Το πρόστιμο της Επιτροπής Ανταγωνισμού και οι αγωγές
Εντωμεταξύ, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία αλλά και η Heineken, βασικός της μέτοχος, αναμένει εξελίξεις στο δικαστικό μέτωπο τόσο σε σχέση με την αγωγή της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας όσο και της Ζυθοποιίας Μακεδονίας Θράκης (Vergina) για παραβίαση του δικαίου του ανταγωνισμού. Μετά από διαδικασίες στη μεν πρώτη περίπτωση, που άρχισε το 2017, αναμένεται να αποφανθεί το ανώτατο δικαστήριο της Ολλανδίας και στη δε δεύτερη, που άνοιξε το 2020, αναμένεται η κρίση του δικαστηρίου της ΕΕ, καθώς και η απόφαση του Περιφερειακού Δικαστηρίου του Άμστερνταμ που εξετάζει εκ νέου την υπόθεση, με δικάσιμο να έχει προσδιοριστεί για τις 3.9.2024.
Επίσης, υπενθυμίζεται ότι πέρυσι βγήκε και η απορριπτική απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας στο οποίο προσέφυγε η Αθηναϊκή Ζυθοποιία με άσκηση έφεσης στην απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού που της επέβαλε πρόστιμο 26,7 εκατ. ευρώ. Έτσι έκλεισε η υπόθεση που άνοιξε το 2015 όταν η Επιτροπή Ανταγωνισμού έκρινε ότι η εταιρεία υπέπεσε στην παράβαση της κατάχρησης της δεσπόζουσας θέσης της στην ελληνική αγορά ζύθου επιβάλλοντάς της πρόστιμο 31,4 εκατ. ευρώ, το οποίο μειώθηκε μετά από προσφυγή στο Διοικητικό Εφετείο.