Ανάσα στους παίκτες της αγοράς ηλεκτρονικών υπολογιστών παγκοσμίως έδωσε το δεύτερο τρίμηνο του 2024. Οι πωλήσεις αυξήθηκαν για δεύτερο συνεχές τρίμηνο, μετά από οκτώ διαδοχικά τρίμηνα πτώσης, με τα χαμόγελα να επιστρέφουν στην αγορά και την τεχνητή νοημοσύνη να αποτελεί το «καύσιμο» για περαιτέρω τόνωση του κλάδου.

Το δεύτερο τρίμηνο του 2024 οι πωλήσεις συνέχισαν να κινούνται σε ανοδική τροχιά, αυξανόμενες κατά 3,1%, σύμφωνα με την Counterpoint Research, ενώ η αγορά πλανάρει για ανάπτυξη 3% στο σύνολο του τρέχοντος έτους. Αναλυτικά, οι πωλήσεις υπολογιστών το δεύτερο τρίμηνο του 2024 έφθασαν τα 62,5 εκατ. μονάδες, μια ανάπτυξη η οποία οδηγήθηκε από έναν μέτριο κύκλο αντικατάστασης συσκευών, ενώ η αγορά επωφελήθηκε από τις ευνοϊκές συγκρίσεις με το δυσμενές 2023.

Πάντως, τα αδύναμα αποτελέσματα στην Κίνα συνέχισαν να συγκρατούν την αγορά σε χαμηλούς ρυθμούς, καθώς, εξαιρουμένης της Κίνας, οι παγκόσμιες αποστολές αυξήθηκαν περισσότερο από 5% σε ετήσια βάση. «Η αγορά των υπολογιστών, όπως και άλλες αγορές τεχνολογίας, αντιμετωπίζει προκλήσεις βραχυπρόθεσμα αφενός λόγω της ωριμότητας και αφετέρου λόγω των αντίξοων οικονομικών ανέμων» σχολιάζει σε δική της ανάλυση η IDC.

Όπως επισημαίνουν, ωστόσο, οι αναλυτές της εταιρείας, τα δύο διαδοχικά τρίμηνα ανάπτυξης, σε συνδυασμό με τις συνεχείς εμπορικές προωθήσεις στην αγορά γύρω από υπολογιστές τεχνητής νοημοσύνης και με έναν λιγότερο δυναμικό, αλλά αναμφισβήτητα σημαντικό κύκλο εμπορικής ανανέωσης, φαίνεται να είναι αυτό που χρειαζόταν η αγορά των υπολογιστών.

Οι πρωταγωνιστές
Παρά τη χαλάρωση της ζήτησης στην Κίνα, η Lenovo παρέμεινε ηγέτης της παγκόσμιας αγοράς ηλεκτρονικών υπολογιστών το δεύτερο τρίμηνο του 2024, με μερίδιο αγοράς 23,6% και αύξηση αποστολών ~4% σε ετήσια βάση. Η HP και η Dell παρέμειναν σχετικά σταθερές, κατακτώντας τη δεύτερη και την τρίτη θέση της παγκόσμιας αγοράς. Η μεν HP πέτυχε μερίδιο αγοράς 21% το δεύτερο τρίμηνο του 2024, ενώ η Dell συγκέντρωσε το 16% των πωλήσεων.

Η Apple παρέμεινε στην τέταρτη θέση από πλευράς πωλήσεων με μερίδιο 8,5% και την αμερικανική εταιρεία να περιμένει την κυκλοφορία του MacBook επόμενης γενιάς, για να ανακτήσει τη δυναμική των πωλήσεών της.

«Το δεύτερο εξάμηνο του 2024 θα εξελιχθεί σε πεδίο μάχης για τους υπολογιστές που υποστηρίζουν AI. Οι πωλητές ανοίγουν το δρόμο για τον πολλαπλασιασμό των υπολογιστών AI και την άνοδο μιας ολοκαίνουργιας γενιάς τεχνολογίας. Ωστόσο, λόγω της υψηλότερης τιμής πώλησης των υπολογιστών τεχνητής νοημοσύνης, πιστεύουμε ότι η επιχειρηματική ζήτηση θα ξεπεράσει καταναλωτικό τομέα, αν και ενδέχεται να μην δούμε την πιο γρήγορη διαδρομή υιοθέτησης τον πρώτο χρόνο των υπολογιστών AI» αναφέρουν οι αναλυτές.

Ο ρόλος του ΑΙ
Ισχυρή στήριξη στις πωλήσεις ηλεκτρονικών υπολογιστών θα αρχίσει να προσφέρει η τεχνητή νοημοσύνη, καθώς, τους τελευταίους μήνες, οι περισσότεροι από τους παίκτες του κλάδου έχουν παρουσιάσει τις αρχικές τους στρατηγικές για υπολογιστές ΑΙ, εστιάζοντας κυρίως στην πλευρά των εξαρτημάτων και στις δυνατότητες των συσκευών για εμπορική χρήση.

Ενώ η IDC πιστεύει ότι η επαγγελματική αγορά έχει τη μεγαλύτερη βραχυπρόθεσμη ανοδική πορεία λόγω της τεχνητής νοημοσύνης, η επίδραση του ΑΙ στην αγορά των συσκευών για προσωπική χρήση από καταναλωτές, δεν έχει ακόμη δείξει την πλήρη δυναμική της.

«Όλα τα βλέμματα είναι στραμμένα στην Apple για να οδηγήσει αυτό το κύμα αργότερα φέτος μέσα στο έτος, με τα αναμενόμενα λανσαρίσματα προϊόντων. Ωστόσο, δεν πρέπει να αγνοηθεί ότι η Qualcomm, η Intel και η AMD είναι πιθανό να κάνουν ταράξουν τα νερά γύρω από τους καταναλωτικούς, αλλά και τους επαγγελματικούς υπολογιστές AI το επόμενο διάστημα» αναφέρει στην ανάλυσή της η IDC.