Την είσοδό της στην αγορά της Κίνας, ετοιμάζεται να κάνει η «Pelopac ABEE», η 100% εξαγωγική εταιρεία ελληνικών και μεσογειακών τροφίμων, η οποία από πέρυσι ξεκίνησε μία ακόμη σημαντική συνεργασία με βρετανική αλυσίδα, με τη Marks& Spencer, ενώ παράλληλα συμμετέχει σε ένα μεγάλο project αμερικανικής εταιρείας, που τοποθετεί στην αγορά προϊόντα αναγεννητικής γεωργίας.


Για την «Pelopac», που φέτος συμπληρώνει 30 χρόνια από την ίδρυσή της, το 2024 είναι μία χρονιά ανάπτυξης σε συνθήκες εξισορρόπησης της αγοράς, μετά τις σημαντικές διακυμάνσεις της προηγούμενης διετίας, λόγω αύξησης του μεταφορικού κόστους, αν και όπως εξηγεί στο powergame.gr o πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος, Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης, η κλιματική αλλαγή συνεχίζει να προβληματίζει την εταιρείας που βασίζει ένα μεγάλο μέρος της δραστηριότητάς της στα προϊόντα ελιάς.


Η «Pelopac», συνεχίζει να βαδίζει στα βήματα του οραματιστή ιδρυτή της, του σπουδαγμένου στο ΜΙΤ μηχανικού, Σωτήρη Κιτριλάκη, συμμετέχοντας σε σειρά ερευνητικών προγραμμάτων και συνεργατικών δράσεων, που ως στόχο έχουν την παραγωγή καινοτόμων αγροτικών προϊόντων για τη διεθνή αγορά.

H εξαγωγική εταιρεία ελληνικών και μεσογειακών τροφίμων Pelopac@.pelopac.gr
H εξαγωγική εταιρεία ελληνικών και μεσογειακών τροφίμων Pelopac@.pelopac.gr
Μάλιστα, η «Pelopac», έχει ολοκληρώσει την δοκιμαστική παραγωγή ελιάς, με χαμηλή περιεκτικότητα σε αλάτι, συνεργαζόμενη με το Εργαστήριο Σχεδιασμού & Ανάλυσης Διεργασιών του ΕΜΠ και την εταιρεία AgroApps. Η εταιρεία εκτιμά, ότι στην επόμενη διετία, πιθανότατα θα είναι σε θέση, να εξάγει ελιές με σημαντικά μειωμένη αλμυρότητα και λειτουργικά τρόφιμα, ανταποκρινόμενη έτσι στη ζήτηση που υπάρχει στη διεθνή αγορά, για υψηλής διατροφικής αξίας τρόφιμα με λιγότερο αλάτι.


Η «Pelopac», που απασχολεί 170 άτομα προσωπικό, έχει ολοκληρώσει επενδυτικό πρόγραμμα επέκτασης των εγκαταστάσεών της στη ΒΙΠΕ Σίνδου, επένδυση που τελικώς άγγιξε τα 5,5 εκατ. ευρώ, αντί της προϋπολογισμένης δαπάνης 3,6 εκατ. ευρώ. Φέτος, η «Pelopac», διανύει μία χρονιά αύξησης των εξαγωγών και ανάκαμψης του κύκλου εργασιών. Όπως είπε ο κ. Κωνσταντινίδης, οι πωλήσεις στο α’ εξάμηνο 2024 παρουσιάζουν αύξηση της τάξης σχεδόν του 30%, έναντι του αντιστοίχου περυσινού εξαμήνου και διαμορφώνονται κοντά στα 18 εκατ. ευρώ, με την πρόβλεψη για το σύνολο του έτους να δίνει τζίρο στην περιοχή των 30 εκατ. ευρώ.

«Το 2022 είχαμε πετύχει μία πολύ σημαντική ανάπτυξη που οφείλονταν στις καινούργιες τοποθετήσεις προϊόντων, αλλά το 2023 σημειώθηκε κάμψη στις πωλήσεις, λόγω επιστροφής των μεταφορών στην κανονικότητα, κάτι που προκάλεσε μείωση των αποθεμάτων από πλευράς πελατών. Επρόκειτο για μία διόρθωση».


Σημειώνεται ότι το 2023 ο κύκλος εργασιών της Εταιρίας ανήλθε σε 22,203 εκατ. ευρώ, ποσό μειωμένο κατά 24,9%, έναντι του προηγούμενου έτους. Τα κέρδη προ φόρων και το EBITDA διαμορφώθηκαν για την Εταιρία σε 335.517 ευρώ και 1,672. Ευρώ αντίστοιχα.
«Φέτος, η ανάπτυξη που επιτυγχάνει η Εταιρεία, οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην αύξηση των πωλήσεων προς τους σταθερούς μας συνεργάτες, με την προσθήκη νέων προϊόντων αλλά και νέων κατηγοριών προϊόντων, όπως επίσης και σε νέες συνεργασίες», πρόσθεσε ο κ. Κωνσταντινίδης.

Η «Pelopac», που πραγματοποιεί σημαντικό μέρος των πωλήσεών της στο Ηνωμένο Βασίλειο, ξεκίνησε συνεργασία και με τη Marks & Spencer, στην οποία εξάγει spreads- αλείμματα αλλά και λεμόνι τουρσί, προϊόν που χρησιμοποιείται στην ανατολίτικη κουζίνα, ενώ υπάρχει προοπτική επέκτασης της συνεργασίας σε ελιές και άλλα προϊόντα. Επίσης, η Εταιρεία, κάνει αρχή στην κινεζική αγορά, εξάγοντας χούμους, συνεργαζόμενη με μεγάλη εταιρεία εισαγωγής τροφίμων.

H εξαγωγική εταιρεία ελληνικών και μεσογειακών τροφίμων Pelopac@.pelopac.gr
H εξαγωγική εταιρεία ελληνικών και μεσογειακών τροφίμων Pelopac@.pelopac.gr
Η «Pelopac», μία καθαρώς εξαγωγική επιχείρηση, προμηθεύει μεγάλα brands της Αμερικής, της Αυστραλίας και της Ευρώπης, με προϊόντα που διατίθενται από σούπερ μάρκετ, καταστήματα ντελικατέσεν, μίνι μάρκετ, ταξιδιωτικά καταστήματα, υπηρεσίες εστίασης και άλλα κανάλια διανομής. Τα προϊόντα της συσκευάζονται σε γυάλινα βάζα, σε πλαστικά δισκάκια και σε σακουλάκια σνακ.

Το μεγαλύτερο μέρος των εξαγωγών της «Pelopac» (85%) αφορά ελιές, αλλά η εταιρεία επίσης εξάγει ντιπ και αλείμματα, χούμους, σάλτσες, καρυκεύματα, ενώ από πολλά χρόνια πριν ξεκίνησε να εξάγει πιστοποιημένα βιολογικά προϊόντα.

Το μεγαλύτερο μερίδιο πωλήσεων της «Pelopac», έχει η αμερικανική αγορά, με 63% , ποσοστό που αυξάνεται μέσα στο 2024 και θα προσεγγίσει το 70%. Στη δεύτερη θέση ακολουθεί το Ηνωμένο Βασίλειο, με ποσοστό 15%, έπεται η Αυστραλία με 13% και το υπόλοιπο των πωλήσεων μοιράζεται σε διάφορες Ευρωπαϊκές χώρες, όπως Γερμανία, Ολλανδία, Δανία, Ιταλία, Βέλγιο. Η εταιρεία πραγματοποιεί πωλήσεις και στη Νότιο Αφρική, στην οποία εξάγει ελιές και spreads.

H «Pelopac», όπως τόνισε ο κ. Κωνσταντινίδης, επιδιώκει τη συμμετοχή της σε ερευνητικά έργα, όπως και τη δημιουργία clusters από ελληνικές επιχειρήσεις αγροδιατροφής, που μπορούν μέσα από συνέργειες , μεταξύ των επιχειρήσεων – μελών, αλλά και μέσω συνεργασιών με ερευνητικά ιδρύματα, να προωθήσουν τις εξαγωγές ελληνικών τροφίμων.
Μία τέτοια συνεργασία υλοποιείται στο πλαίσιο του συνεργατικού σχηματισμού Atecluster, ενώ η «Pelopac» υποστηρίζει τη δημιουργία του Θύλακα Αγροδιατροφής της Αλεξάνδρειας Ζώνης Καινοτομίας, στη Θέρμη Θεσσαλονίκης, ακριβώς επειδή μπορεί να εξυπηρετήσει τις εταιρείες στο R&D και στην προ-βιομηχανική παραγωγή νέων προϊόντων, αλλά και να τις φέρει πλησιέστερα, μεταξύ τους, όπως και πιο κοντά στην ερευνητική κοινότητα.