Όλες οι σημαντικές αλλαγές στον σιδηρόδρομο - Σε διαβούλευση το νομοσχέδιο για τον ΟΣΕ
Διαβάστε στο Powergame.gr
Στόχος του νομοσχεδίου η ασφάλεια και ο εκσυγχρονισμός του ελληνικού σιδηροδρόμου

Σε δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση δόθηκε χθες, 12 Ιουνίου, το νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την ασφάλεια και τον εκσυγχρονισμό του ελληνικού σιδηροδρόμου. Στόχος είναι η ριζική αναδιάρθρωση του συστήματος, εναρμονισμένη με τα ευρωπαϊκά πρότυπα, που θα ενισχύσει την πρόληψη και θα αποτρέψει τραγωδίες όπως αυτή στα Τέμπη. Η διαβούλευση θα παραμείνει ανοιχτή έως την Πέμπτη, 26 Ιουνίου 2025.
Το νομοσχέδιο περιλαμβάνει σημαντικές δομικές και λειτουργικές αλλαγές, εστιάζοντας στην αύξηση της ασφάλειας και της διαφάνειας στον σιδηρόδρομο. Παράλληλα, προβλέπεται η αξιολόγηση του προσωπικού με κρίσιμες αρμοδιότητες ασφαλείας και η παροχή μεγαλύτερης επιχειρησιακής ευελιξίας στη νέα εταιρεία «Σιδηρόδρομοι Ελλάδος Μονοπρόσωπη Α.Ε.», προκειμένου να επιταχυνθεί η υλοποίηση των έργων και να καλυφθούν ανάγκες σε καίριες θέσεις.
Παρόλα αυτά, η ουσιαστική ανάταξή του απαιτεί περισσότερα από απλές παρεμβάσεις, καθώς χρειάζονται σημαντικές νέες επενδύσεις, άμεση ολοκλήρωση και ενεργοποίηση συμβάσεων για τις απαραίτητες επεκτάσεις, καθώς και στελέχωση με εξειδικευμένο τεχνικό και διοικητικό προσωπικό. Ταυτόχρονα, κρίσιμη είναι η υπέρβαση διαχρονικών παθογενειών, με κυριότερες τα διαρκή χρηματοδοτικά κενά και τις δομικές αδυναμίες του ΟΣΕ -ζητήματα που επί δεκαετίες υπονομεύουν κάθε προσπάθεια εκσυγχρονισμού και μεταρρύθμισης.
Διαβάστε περισσότερα στο Powergame.gr
Το νομοσχέδιο περιλαμβάνει σημαντικές δομικές και λειτουργικές αλλαγές, εστιάζοντας στην αύξηση της ασφάλειας και της διαφάνειας στον σιδηρόδρομο. Παράλληλα, προβλέπεται η αξιολόγηση του προσωπικού με κρίσιμες αρμοδιότητες ασφαλείας και η παροχή μεγαλύτερης επιχειρησιακής ευελιξίας στη νέα εταιρεία «Σιδηρόδρομοι Ελλάδος Μονοπρόσωπη Α.Ε.», προκειμένου να επιταχυνθεί η υλοποίηση των έργων και να καλυφθούν ανάγκες σε καίριες θέσεις.
Παρόλα αυτά, η ουσιαστική ανάταξή του απαιτεί περισσότερα από απλές παρεμβάσεις, καθώς χρειάζονται σημαντικές νέες επενδύσεις, άμεση ολοκλήρωση και ενεργοποίηση συμβάσεων για τις απαραίτητες επεκτάσεις, καθώς και στελέχωση με εξειδικευμένο τεχνικό και διοικητικό προσωπικό. Ταυτόχρονα, κρίσιμη είναι η υπέρβαση διαχρονικών παθογενειών, με κυριότερες τα διαρκή χρηματοδοτικά κενά και τις δομικές αδυναμίες του ΟΣΕ -ζητήματα που επί δεκαετίες υπονομεύουν κάθε προσπάθεια εκσυγχρονισμού και μεταρρύθμισης.
Διαβάστε περισσότερα στο Powergame.gr