Μειωμένα κέρδη και προκλήσεις για τη "The Mart" του ομίλου Σκλαβενίτη
Διαβάστε στο Powergame.gr
Η The Mart του ομίλου Σκλαβενίτη κατέγραψε αύξηση τζίρου το 2024, αλλά αντιμετωπίζει σημαντική πτώση κερδοφορίας λόγω αυξημένων κόστους πωλήσεων και λειτουργικών εξόδων

Η The Mart, μία από τις βασικές εταιρείες χονδρικής του ομίλου Σκλαβενίτη και σημαντικός παίκτης στην ελληνική αγορά βασικών καταναλωτικών προϊόντων, κατέγραψε σημαντική μείωση της κερδοφορίας της για τη χρήση του 2024, παρά την αύξηση του κύκλου εργασιών.
Συγκεκριμένα, ο κύκλος εργασιών της εταιρείας ανήλθε σε 444,86 εκατομμύρια ευρώ, σημειώνοντας αύξηση περίπου 3% σε σχέση με το 2023, όταν είχε διαμορφωθεί στα 432,15 εκατομμύρια ευρώ. Η άνοδος αυτή οφείλεται κυρίως στην ενίσχυση των πωλήσεων εμπορευμάτων, οι οποίες ξεπέρασαν τα 412,9 εκατομμύρια ευρώ.
Ωστόσο, τα μεικτά κέρδη παρουσίασαν μικρή μείωση 1,8%, διαμορφούμενα στα 88,05 εκατομμύρια ευρώ έναντι 89,73 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος, κυρίως λόγω της αύξησης του κόστους πωλήσεων.
Η υποχώρηση της κερδοφορίας είναι πιο έντονη στα καθαρά κέρδη μετά από φόρους, τα οποία μειώθηκαν κατά 44%, φτάνοντας τα 6,2 εκατομμύρια ευρώ από 11,1 εκατομμύρια ευρώ το 2023. Αυτή η πτώση αποδίδεται στην αύξηση του κόστους πωλήσεων κατά περίπου 14,4 εκατομμύρια ευρώ, στην αύξηση των λειτουργικών εξόδων, καθώς και σε μικρή άνοδο του χρηματοοικονομικού κόστους. Τα κέρδη προ φόρων υποχώρησαν επίσης κατά 43%, από 14,38 εκατομμύρια ευρώ σε 8,25 εκατομμύρια ευρώ.
Το EBITDA της εταιρείας μειώθηκε κατά 19%, διαμορφούμενο στα 20,76 εκατομμύρια ευρώ από 25,69 εκατ. ευρώ το 2023, γεγονός που καταδεικνύει την πίεση που ασκούν οι αυξημένες δαπάνες στη λειτουργική κερδοφορία. Παράλληλα, οι αποσβέσεις αυξήθηκαν κατά 8%, φτάνοντας τα 6,49 εκατομμύρια ευρώ.
Διαβάστε στο Powergame.gr
Συγκεκριμένα, ο κύκλος εργασιών της εταιρείας ανήλθε σε 444,86 εκατομμύρια ευρώ, σημειώνοντας αύξηση περίπου 3% σε σχέση με το 2023, όταν είχε διαμορφωθεί στα 432,15 εκατομμύρια ευρώ. Η άνοδος αυτή οφείλεται κυρίως στην ενίσχυση των πωλήσεων εμπορευμάτων, οι οποίες ξεπέρασαν τα 412,9 εκατομμύρια ευρώ.
Ωστόσο, τα μεικτά κέρδη παρουσίασαν μικρή μείωση 1,8%, διαμορφούμενα στα 88,05 εκατομμύρια ευρώ έναντι 89,73 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος, κυρίως λόγω της αύξησης του κόστους πωλήσεων.
Η υποχώρηση της κερδοφορίας είναι πιο έντονη στα καθαρά κέρδη μετά από φόρους, τα οποία μειώθηκαν κατά 44%, φτάνοντας τα 6,2 εκατομμύρια ευρώ από 11,1 εκατομμύρια ευρώ το 2023. Αυτή η πτώση αποδίδεται στην αύξηση του κόστους πωλήσεων κατά περίπου 14,4 εκατομμύρια ευρώ, στην αύξηση των λειτουργικών εξόδων, καθώς και σε μικρή άνοδο του χρηματοοικονομικού κόστους. Τα κέρδη προ φόρων υποχώρησαν επίσης κατά 43%, από 14,38 εκατομμύρια ευρώ σε 8,25 εκατομμύρια ευρώ.
Το EBITDA της εταιρείας μειώθηκε κατά 19%, διαμορφούμενο στα 20,76 εκατομμύρια ευρώ από 25,69 εκατ. ευρώ το 2023, γεγονός που καταδεικνύει την πίεση που ασκούν οι αυξημένες δαπάνες στη λειτουργική κερδοφορία. Παράλληλα, οι αποσβέσεις αυξήθηκαν κατά 8%, φτάνοντας τα 6,49 εκατομμύρια ευρώ.
Διαβάστε στο Powergame.gr