Σε μια κομβική παρέμβαση για τα τρέχοντα ζητήματα που αφορούν την πόλη του Πειραιά προχώρησε ο πρόεδρος του Ολυμπιακού και πρώτος σε σταυρούς Δημοτικός Σύμβουλος του μεγάλου λιμανιού, Βαγγέλης Μαρινάκης.

Συγκεκριμένα, κατά την συνεδρίαση του σημερινού Δημοτικού Συμβουλίου, επεσήμανε, αναφερόμενος στα θέματα των έργων του ΤΡΑΜ, της ιδιωτικοποίησης του λιμανιού του Πειραιά και τις μονοδρομήσεις.

Ο Βαγγέλης Μαρινάκης ζήτησε να σταματήσουν τα έργα του τραμ σε συγκεκριμένα σημεία και να επανεξεταστεί η μελέτη. 

 "Η Δημοτική Αρχή, έχει ξεπεράσει τα όρια της καλής της θέλησης, την οποία και απέδειξε εμπράκτως. Πλέον η ταλαιπωρία των δημοτών μας έχει φθάσει στο μη περαιτέρω. Προσωπική μου άποψη την οποία και καταθέτω επισήμως σε όλα τα επίπεδα, είναι πως το τραμ πρέπει να περιοριστεί αποκλειστικά γύρω από το λιμάνι, μακριά από το κέντρο, τις εισόδους και τις εξόδους της πόλης. Σ' αυτά τα σημεία, θεωρώ πως τα έργα πρέπει να σταματήσουν άμεσα και να επανεξεταστεί η σχετική μελέτη" δήλωσε ο Βαγγέλης Μαρινάκης και συμπλήρωσε "Το ζητούν οι πολίτες, το απαιτεί η κοινή λογική, την οποία φαίνεται πως κάποιοι δεν θέλησαν να επιδείξουν, με αποτέλεσμα να δημιουργηθούν οι γνωστές δυσλειτουργίες, που επηρεάζουν τη ζωή της πόλης σε όλους τους τομείς. Να είστε σίγουροι, ότι και εγώ προσωπικά και συνολικά η Δημοτική Αρχή, είμαστε αποφασισμένοι να προστατεύσουμε το δημόσιο συμφέρον με όλους τους τρόπους καθιστώντας σαφείς τις θέσεις μας στους αρμόδιους".

"Δυστυχώς, όμως, παρά τις σχετικές συζητήσεις που μεσολάβησαν με την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ, η οποία υλοποιεί το έργο του ΤΡΑΜ, καθώς και τις συνεχείς παρεμβάσεις του Δημάρχου και της Δημοτικής Αρχής, δεν διαπιστώνουμε αναλόγως ισχυρή βούληση από την άλλη πλευρά" ανέφερε ο Βαγγέλης Μαρινάκης και συνέχισε "Ενδεικτικά, σας αναφέρω κάποια παραδείγματα, που καταδεικνύουν το μέγεθος του προβλήματος, καθώς και τις καθυστερήσεις που προκύπτουν αναφορικά με τα χρονοδιαγράμματα παράδοσης των έργων. Είχαμε λάβει ρητή δέσμευση από την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ, πως στα τέλη Μαρτίου θα είχαν ολοκληρωθεί τα έργα επί της οδού Γρηγορίου Λαμπράκη και άρα σήμερα θα είχε ομαλοποιηθεί η κυκλοφορία. Ωστόσο, κάτι τέτοιο δεν έχει συμβεί μέχρι στιγμής, ενώ με καθυστέρηση πληροφορηθήκαμε πως τελικώς η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε θα προχωρήσει σε στατική μελέτη στο συγκεκριμένο κομμάτι, την ώρα που αρχικώς μας είχε πληροφορήσει ότι δεν θα ήταν απαραίτητη. Υπάρχουν ακόμη σοβαρά εμπόδια όσον αφορά την τοποθέτηση των βυθιζόμενων κάδων, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για το κομμάτι της καθαριότητας και την ολοκλήρωση του συνόλου του έργου."

ΜΟΝΟΔΡΟΜΗΣΕΙΣ

"Σε ό,τι αφορά τις μονοδρομήσεις και ιδιαίτερα αυτές που έχουν να κάνουν με την είσοδο της πόλης, είναι πάγια απαίτησή μας, να συσταθεί μια ολοκληρωμένη μελέτη για ολόκληρο το οδικό δίκτυο της πόλης και όχι μόνο αποσπασματικά για τα σημεία από τα οποία περνάει το ΤΡΑΜ. Είναι ο μόνος τρόπος για βιώσιμη και μόνιμη λύση. Στο πλαίσιο αυτό, πρέπει να πάρουμε όσο το δυνατόν γρηγορότερα στα χέρια μας το σχέδιο της δεύτερης Φάσης του ΤΡΑΜ, να προσδιοριστούν τα σημεία των στάσεων της ΗΛΠΑΠ και των μπλε λεωφορείων" είπε χαρακτηριστικά ο Βαγγέλης Μαρινάκης συμπληρώνοντας "Είναι απαράδεκτο, αυτό που συμβαίνει σήμερα, να υπάρχουν δηλαδή κυκλοφοριακές επεμβάσεις από την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ βάσει των πιέσεων των κατοίκων ανά περιοχή και όχι μ' ένα συντονισμένο και ολοκληρωμένο σχέδιο. Δεσμευόμαστε ότι αυτό δεν πρόκειται να συνεχιστεί. Εμείς έχουμε ήδη συγκεκριμένο πλάνο προτάσεων, το οποίο και θα ολοκληρώσουμε το αμέσως επόμενο διάστημα. Από κει και πέρα, δεν θα υπάρχει καμία δικαιολογία για κανένα".

ΟΛΠ

Ο Βαγγέλης Μαρινάκης αναφέρθηκε και στο ζήτημα της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ λέγοντας ότι η θέση του ενάντια στην πώληση του λιμανιού είναι σταθερή ενώ υποστηρίζει την τακτική των συμβάσεων παραχώρησης σε περισσότερους από έναν επενδυτές, κατά το πρότυπο άλλων μεγάλων ευρωπαϊκών λιμανιών. Ο πρόεδρος του Ολυμπιακού αναφέρθηκε και στα ανταποδοτικά τέλη σημειώνοντας "πως η παρούσα Δημοτική Αρχή δεν πρόκειται να δεχθεί την διαιώνιση της απαράδεκτης λογικής της μη ύπαρξης ανταποδοτικών οφειλών για τον Δήμο από την λειτουργία και την κίνηση του λιμανιού, που επιβαρύνει το σύνολο της δραστηριότητας στον Πειραιά".

Αναλυτικά δήλωσε:

"Θα ήθελα τέλος να αναφερθώ και στο κομβικό για την πόλη μας θέμα της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ. Παραμένω σταθερός στην θέση μου ενάντια στην πώληση του λιμανιού και υπέρ της τακτικής των συμβάσεων παραχώρησης σε περισσότερους από έναν επενδυτές, κατά το πρότυπο άλλων μεγάλων ευρωπαϊκών λιμανιών. Ενδεικτική είναι η κατατεθημένη στο Δημοτικό Συμβούλιο πρόταση, για την δημιουργία δημοτικού λιμενικού ταμείου. Εξακολουθώ να πιστεύω ότι αυτός είναι ο μοναδικός δρόμος βιώσιμης ανάπτυξης ολόκληρης της παραλιμένιας ζώνης. Επίσης να είστε σίγουροι, πως η παρούσα Δημοτική Αρχή δεν πρόκειται να δεχθεί την διαιώνιση της απαράδεκτης λογικής της μη ύπαρξης ανταποδοτικών οφειλών για τον Δήμο από την λειτουργία και την κίνηση του λιμανιού, που επιβαρύνει το σύνολο της δραστηριότητας στον Πειραιά. Η έννοια της ανταποδοτικότητας και οι αντίστοιχες προτάσεις που θα παρουσιάσουμε, θα βρίσκεται στο επίκεντρο της επιχειρηματολογίας μας ενόψει της νέας πραγματικότητας που δημιουργείται στο λιμάνι, τόσο σε ό,τι έχει να κάνει με την πλευρά της κεντρικής εξουσίας και του ΟΛΠ, όσο και με την πλευρά των επενδυτών. Αυτό άλλωστε, όπως έχω πει, ήταν εξαρχής και ένα προσωπικό μου στοίχημα. Έχουμε τον τρόπο να αντιδράσουμε και να διεκδικήσουμε για τον Δήμο τον πρωταγωνιστικό ρόλο που του αρμόζει όσον αφορά την λειτουργία του λιμανιού. Χαρακτηριστικό παράδειγμα των επιδιώξεών μας και της σύγχρονης λογικής που επιθυμούμε να επιφέρουμε στο λιμάνι, καθώς και της συλλογικότητας που θεωρούμε ότι πρέπει να διέπει την δράση των αρμόδιων φορέων, ήταν η ενέργειά μας για την τοποθέτηση διαφημιστικών banners για την ιστορία και τις ομορφιές του Πειραιά στις αποβάθρες της κρουαζιέρας, προκειμένου να κρατήσουμε τους τουρίστες στην πόλη μας. Να είστε βέβαιοι, πως από την πλευρά μας θα υπάρξουν κι άλλες τέτοιου είδους κινήσεις. Ελπίζουμε πως ανάλογο πνεύμα θα επιδείξουν και οι υπόλοιποι εμπλεκόμενοι φορείς, ξεπερνώντας στερεότυπα του παρελθόντος".